Mercedes CLA C117 180d 109 KM :).
CHIP-TUNING
Moc
109 KM -> 135 KM
Moment
260 Nm -> 310 Nm
Zapalając Mercedesa CLA, z zamkniętymi oczyma, można usłyszeć ten sam dźwięk silnika, który wydaje z siebie Dacia Duster.
Nieprawdopodobne porównanie prawda?
Ale niestety takie są dzisiejsze realia.
Dla jednych to droga prowadzącą w „złą” stronę, dla innych okazja by kupić Mercedesa w „rozsądnych pieniądzach”.
Jak zapewne wielu fanów motoryzacji wie, w myśl porozumienia pomiędzy Daimlerem i Renault-Nissanem, oba koncerny będą ściśle współpracowały, wymieniając się jednostkami napędowymi.
Rozpoczęcie współpracy pomiędzy tymi koncernami poszerza możliwości tych producentów i mogą oni oferować swoim klientom szerszy wybór jednostek napędowych.
Pytanie czy to dobry kierunek?
Na odpowiedz przyjdzie nam pewnie poczekać :).
Jeżeli ta współpraca będzie polegać na wymianie doświadczeń, technologii i próby stworzenia niezawodnego, solidnego silnika, o pięknym brzmieniu to byłoby fantastycznie.
Obawiamy się jednak, że wszystko „zredukuje” się do kupna gotowych, tańszych, produktów, bez ingerencji w ich „zawartość”.
Prezentowany silnik o niespełna 1,6 L pojemności szału w serii nie robi.
Po modyfikacji jest już dużo lepiej, ale wiadomo, że wyścigówka to nie będzie ;).
Cyferki nie wyglądają jak na Mercedesa przystało, aczkolwiek modyfikacja jest bardzo odczuwalna.
Dodatkowe 50 Nm to niemalże 1/5 seryjnego momentu, który w przypadku silników wysokoprężnych jest bardzo istotny.
Osobiście uważamy, że moc po modyfikacji to absolutne minimum jakie ten samochód powinien mieć, aby sprawnie się poruszać ;).
Dziękujemy za miłe spotkanie Marcinie i możliwość pracy z Twoim Renault .. tfu Mercedesem ;).
#MobileCoders #bmwkodowanie #mercedescla #chiptuningmercedescla