BMW F06 650ix na najważniejszych usługach, czyli usługach bez kompromisu:

- Aktualizacja wszystkich sterowników do najnowszej wersji
- Aktualizacja danych nawigacyjnych do najnowszej wersji
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- CHIPTUNING silnika Stage 1 540 KM i 780 Nm
- Aktywacja Pops&Bangs (strzały z wydechu)
- wyłączenie ograniczenia prędkości maksymalnej (tzw. VMAX off)
- CHIPTUNING skrzyni biegów ZF 8HP

Krystian podstawił nam swoje BMW na pełen pakiet usług bez żadnych kompromisów, czyli w skrócie, robimy wszystko co się da :).

Ostatnimi czasy trafia do nas bardzo dużo "szóstek", w dodatku z silnikiem 4.4L 449 KM, czyli modelu 650i z napędem xDrive.

W sumie nas to nie dziwi, ponieważ samochód nadaję się do codziennej jazdy o wiele bardziej niż BMW M6 F06.
Dlaczego?

Po pierwsze za sprawą napędu xDrive, który trzyma samochód w ryzach. Przyspieszanie z pełnym wykorzystaniem zapasów mocy jes możliwe nawet w średnio sprzyjających warunkach.

Po drugie 650ix po modyfikacji silnika, który tutaj uzyskuje naprawdę przyjemne parametry, jest szybsza niż M6. Tak, M6 w serii przyspiesza do 100 km/h w 4.2 s. (ale co ciekawe na Dragym nie udało nam się nigdy uzyskać niżej niż 4.4 s.), 650xi po modyfikacji w równe 4 s. (pomiar Dragy).
Jest to rewelacyjny wynik i nikogo nie trzeba przekonywać, że F06 650ix jest po prostu rozsądnym wyborem.

Tak, zdajemy sobie sprawę, że wyznawcy M się z tym nie zgodzą, ale my nie zamierzamy się kłócić. BMW M są wspaniałe, a spieranie się o przyspieszenie, porównując te dwa typy pojazdów, nie doprowadzi dyskusji do rozwiązania :).

Każdy niech jeździ tym co lubi lub kocha, lub tym na co go stać :).

Krystian dokonał, naszym zdaniem, rewelacyjnego wyboru. Kupił samochód, który spokojnie może służyć jako "daily car", a po przebudzeniu jego potencjału, mało kto będzie w stanie mu dorównać.

W pierwszym etapie naszym pracy zaktualizowaliśmy cały pojazd do najnowszego Poziomu Integracji sterowników. To BMW miało fabryczny stan :).

Drugie etap to wykonanie aktualizacji danych nawigacji do najnowszej wersji.

Kolejnym zadaniem było zakodowania kilku przydatnych opcji, takich jak: wyłączenie start-stop, składanie lusterek z pilota ze skróconym czasem, dodanie loga startowego M, zmiana koloru wskaźników sportowych na M, odtwarzanie filmów w trakcie jazdy, dodatkowe kodeki do fimów, światła powitalne jako LED halogen i wiele innych.

Następnie odczytaliśmy zawartość pamięci sterownika silnika oraz skrzyni biegów ZF 8HP.

Tak, obie pamięci zostały wysłane do naszych Tunerów w celu ich indywidualnego wystrojenia.
Krystianowi, zależało również na zmianie programu skrzyni biegów. Nasi inżynierowi opracowują indywidualne strojenie skrzyni ZF 8HP do BMW, dzięki której zmienia ona swoją pracę nie do poznania.
Po takim zabiegu skrzyni pracuje dużo szybciej i jest o wiele bardziej responsywna w reakcji na polecenie kierowcy.

Zmiana biegu następuje niemalże błyskawicznie, bez zastanawiania się. Samochód również nie ma tendencji to schodzenia na bardzo niskie obroty, jak to się ma w seryjnym oprogramowaniu skrzyni :).

Tak więc po ok 1,5h otrzymaliśmy "wystrojone" mapy sterowników silnika. Tak, dwóch sterowników, ponieważ samochód ma po jednym na jeden rząd cylindrów :).

Po modyfikacji uzyskaliśmy w przybliżeniu ok. 540 KM i 780 Nm. Wrażenia z jazdy? Niesamowite, jak to zwykle bywa w 650ix. Samochód wciska w fotel tak, że trudno, nie będąc kierowcą, się od niego "odkleić" ;).

Współpraca zmodyfikowanych sterowników silnika wraz ze skrzynia ZF 8HP daje piorunujący efekt.

Dodatkowo aktywowaliśmy strzały z wydechu tzw. pops&bangs w trybie sport :). Duuuużo zabawy... ;).

Jak zawsze praca z takimi samochodami daje nam bardzo dużo frajdy.

Bardzo dziękujemy Krystianowi za oddanie nam swojej białej 650ix na modyfikacje i za zaufanie. Życzymy samej radości z jazdy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwchiptuning #bmwaktualizacja #bmwzf8hp #stage1 #modyfikacjiZF8hp
Przeczytaj na