BMW G05 40i 340 KM, czyli chiptuning Stage 1 najnowszej "iks piątki" :).
Stage 1
340 KM -> 400 KM
450 Nm -> 580 Nm
Pan Daniel zaprosił nas do siebie na wykonanie modyfikacji Stage 1 w jego najnowszym BMW G05 X5 40i o mocy seryjnej 340 KM i 450 Nm. No, może skłamalibyśmy, gdyby chodziło tylko o Pana Daniela, ponieważ to jego żona była główną inicjatorką w kwestii zwiększenia mocy w tym samochodzie :). Tak, niezwykle rzadko, ale jak widać zdarza się, że kobieta też potrzebuje więcej mocy w swoich "czterech kółkach" :).
Tak więc od początku, umówienie się na wizytę odbyło się po pierwszym serwisie pojazdu w ASO. Pan Daniel jest konkretnym człowiekiem i w dodatku super sympatycznym :). Takich klientów życzymy sobie każdego dnia :).
Po przyjeździe na miejsce nie od razu zastaliśmy G05 na miejscu, a tylko jej właściciela :). Kilka minut rozmowy, po czym trochę "na siłę" zostaliśmy zaproszeni na placki ziemniaczane do domu pana Daniela ;).
Tak, to coś niecodziennego, ale bardzo miłego. Swoją drogą żona pana Daniela gotuje rewelacyjnie, a placki były pyszne :).
Bardzo dziękujemy.
W międzyczasie pojawiła się G05 i w pełni sił przystąpiliśmy do pracy.
Jak zwykle modyfikacja odbyła się metodą BENCH, czyli po przez wpięcie się do gniazda sterownika. Szybko i bezpiecznie :).
Odczytaliśmy sterownik, po czym wysłaliśmy wsad do naszych inżynierów w celu zmodyfikowania :).
Silnik B58 w BMW G05 i nie tylko w tym modelu, charakteryzuje się bardzo dużą wydajnością i sporym buforem na dodatkową moc :). W serii samochód ma 340 KM i 450 Nm. O ile mocy być może starcza, o tyle moment obrotowy 450 Nm, przy samochodzie ważącym ponad 2 t., to tylko wystarczająco. Wyprzedzanie, szczególnie przy wyższych prędkościach na serii jest też tylko w porządku. Natomiast po modyfikacji wszystko się zmienia. Samochód staje się dużo bardziej czuły na polecenia prawej nogi kierowcy. Manewry takie jak ruszanie, wyprzedzanie, czy dynamiczne przyspieszanie przy wyższych prędkościach stają się zwyczajnie prostsze.
Po naszym Stage 1 moc szybuje do 400 KM, a moment do 580 Nm. Z 450 w serii to skok aż o 130 Nm w górę. To sporo i czuć to błyskawicznie w tym ciężkim pojeździe :).
Dostaliśmy zgodę, od pana Daniela, na nakręcenie kilku ujęć kamerą, tego przepięknego pojazdu, zobaczcie sami, link poniżej :)
Po ok 1,5h otrzymaliśmy gotowy, i już zmodyfikowany plik, i wgraliśmy go do sterownika.
Jazda testowa odbyła się w 4 osoby. Żona pana Daniela była kierowcą :). Wrażenia bardzo pozytywne, choć my zawsze sugerujemy jazdę testową samemu, aby nie dokładać zbędnego balastu ;).
W każdym razie wszystko poszło bez problemów. Na sam koniec zakodowaliśmy pamięć funkcji Start-Stop, aby nie trzeba było, za każdym razem wsiadając do samochodu, wciskać go :).
Czas minął rewelacyjnie, praca przy takich samochodach i z takimi klientami to czysta przyjemność. I tak jak pisaliśmy wyżej, życzymy sobie tylko takich :).
Bardzo dziękujemy Panie Danielu za skorzystanie z naszych usług i również bardzo dziękujemy Pańskiej żonie, za zaufanie i oddanie X5 w nasze ręce :). Bardzo miło było Państwa poznać :).
Pozdrawiamy i jeszcze raz dziękujemy za pyszny obiad ;).
#Mobileocders #bmwkodowanie #bmchiptuning #bmwg05 #bmw40i #bmwstartstop #bmwx5g05 #bmwb58 #b58engine