CHIPTUNING BMW G06 X6 M50d Quad Turbo, czyli 1,33 turbosprężarki na 1 litr pojemności ;).
___________________________________________________________
Nic nie pozostaje takie samo.
Jedyne, czego można być w życiu pewnym, to zmiana, a jeżeli o zmianie mowa to tylko na lepsze :). W tym przypadku to zmiana 3 turbin na 4 ;).
Wartości przed i po:
Moc
400 KM -> 470 KM
Moment obrotowy
760 Nm -> 870 Nm
W numerologii liczba 4 oznacza szeroko rozumianą powściągliwość, ostrożność i trzymanie się na dystans.
Ale jak by to powiedział, znany chyba wszystkim Jeremy Clarkson, chrzanić numerologię. Liczy się MOC i SZYBKOŚĆ. A tutaj liczba 4 wpisuje się idealnie.
4 turbosprężarki tłoczą do silnika, tego samochodu, takie masy powietrza, że przelatujące obok ogromnych nerek owady, wciągane są jak niemalże w próżnię.
Potwór na kołach dosłownie i w przenośni. Samochód jest olbrzymi, ale dzięki swojej linii wygląda stosunkowo lekko.
Takie G05 z bardziej ściętą „pupą” wygląda bardziej masywnie, choć to prawie te same samochody.
Ostatnimi czasy bardzo wiele czasu spędzamy przy modelach G05 i G06 z różnymi wersjami silnikowymi.
W serii G06 mieliśmy już możliwość pracy z takimi jednostkami jak :
- B58 "40i", czyli benzynowe 340 KM w serii, link znajdziecie poniżej, zobaczycie ile da się niego uzyskać, link poniżej :)
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/nowiutkie-bmw-g06-x40-40i-2020-w-mobile-coders-chiptuning-stage-1340-km-400-km45/2653357404989579
Tutaj z kolej "dłubaliśmy" przy wersji G05, czyli X5 z tym samym silnikiem co prezentowana X6, czyli M50d, realizacja w linku poniżej :)
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2641244956200824
Z tych wersji silnikowych, jeżeli byśmy mieli wybierać, to zdecydowanie bliżej sercem nam do diesla M50d. Choć benzyna brzmi świetnie i jeździ też przyzwoicie, szczególnie zmodyfikowana :).
B57 z kolei to chyba najlepsza jednostka do tego samochodu. Ogromny moment i elastyczność, a przy tym wizyta na stacji benzynowej głównie po to, aby napić się pysznej kawy, a nie z powodu męczącej oczy, pomarańczowej kontrolki ;). Tak, diesel pali zdecydowanie mniej i to dobry wybór dla ludzi, którzy jeżdżą rocznie bardzo dużo :).
Nasz klient, Pan Waldemar (tak, 40i też należało do pana Waldemara, ale to zbieg okoliczności, chodzi o innych panów :)), po raz kolejny korzysta z naszych usług.
Wcześniejszy samochód też nie ”byle co”, bo BMW F16 M50d.
Zatem gdy zadzwonił do nas i oznajmił, że kupił nowy samochód, przez chwile zastanawialiśmy się na co lepszego można zamienić „wypasioną po uszy” F16 M50d.
Jak widać zmiana na gorsze nie wchodziła w grę :).
Wspomnianą F16 M50d modyfikowaliśmy ok 2 lata temu i przez ten czas samochód spisywał się rewelacyjnie, notabene dalej tak jest, i wciąż jest w posiadaniu naszego klienta.
Zatem pan Waldemar nie miał obaw, by oddać w nasze ręce swój nowiutki nabytek, bo czas pokazał, że modyfikacja działała bezbłędnie przez tak długi okres czasu.
Warto tutaj dodać, że przez ten cały czas nie było, żadnych korekt czy też niespodziewanych problemów z samochodem.
Spisywał się i spisuje w dalszym ciągu rewelacyjnie, co nas cieszy.
Na modyfikację, tym razem, stawiliśmy się pod firmą naszego klienta, gdzie bezinwazyjną metodą Bench wykonaliśmy Chiptuning silnika.
Tu warto wspomnieć o "szalonej" jeździe testowej, która trwała...hmm.. 20 sekund?
Nasz klient ruszył i zdołał jedynie okrążyć swoją firmę, po czym wysiadł mówiąc: "dziękuję panowie!".
Ale… co to już? Tak, nie trzeba nigdzie wyjeżdżać.
Samochód od razu zachowuje się inaczej. Skrzynia nawet nie zdążyła chyba wrzucić 4 biegu. Moc była odczuwalna natychmiastowo od samego początku. Samochód nie do poznania.
To jest to czego nasz klient oczekiwał i co od nas otrzymał.
Świetnie tak miało być. No może nie tak do końca, bo w planach była również modyfikacja skrzyni biegów, jednak podczas pobierania z niej oprogramowania okazało się, że wersja softu w skrzyni biegów była zbyt nowa i nie wspierana jeszcze przez narzędzia do tuningu jakimi dysponujemy.
Wystawiliśmy Ticket do supportu wraz z logiem z narzędzia i poprosiliśmy o szybki update, aby wrócić do naszego klienta i "zmodzić" ZF'a :).
Mamy nadzieję, że nie dalej jak w przyszłym miesiącu pojawi się update narzędzia i znów będziemy mieli okazję spotkać pana Waldemara, by popracować z jego świetnym samochodem.
Pełni uciechy i zazdrości, w pozytywnym znaczeniu tego słowa, pożegnaliśmy się z klientem i ruszyliśmy dalej :).
Bardzo dziękujemy Panie Waldemarze, za ponowne skorzystanie z naszych usług i za zaufanie :).
Pozdrawiamy serdecznie.
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwm50dchiptuning #bmwg06m50d 6 #vimgo5mgu