BMW M2 F87 LCI Coupe 370 KM i 500 Nm na CHIPTUNING Stage 1 w Mobile Coders - BMW Kodowanie :)

Chiptuning Stage 1
Moc
370 KM -> ~410-420 KM
Moment obrotowy
500 Nm -> ~580 Nm

Bez żadnych obiekcji ten pojazd musiał pojawić się na naszej tablicy, przyczyn jest kilka, ale o tym niżej :).

Krzysztof zaprosił nas do siebie na modyfikację jego BMW M2 LCI. Co prawda kontaktował się on z nami już ponad rok temu, ale do końca nie był pewny czy chce zmodyfikować swój pojazd.

Po części z obawy o utratę gwarancji, z drugiej strony pewnie też nie był do końca przekonany co do jakości naszych produktów :).

Jak najbardziej szanujemy ludzi, którzy nie są czegoś pewni i do czegoś przekonani. Nikogo na siłę nie zamierzamy zmuszać czy namawiać do jakichkolwiek zmian w pojeździe z gwarancją fabryczną. Niesie to za sobą zawsze jakiś ryzyko, którego trzeba być świadomym.

Może najpierw kilka słów o samym samochodzie.

BMW M2 F87 produkowane jest od 2016 roku. "Dwójka" zastąpiła "jedynkę" w wersji Coupe i Cabrio :).

W tym czasie BMW M2 było reklamowane jako najtańsza odmiana BMW spod znaku M i chyba dostarczająca najwięcej emocji.

Samochód wychodzi tylko w wersji Coupe, a wyróżniają go 4 końcówki wydechu, charakterystyczne wloty powietrza w zderzaku przednim, i oczywiście szersze nadkola.
Generalnie samochód wygląda bardzo muskularnie i wzbudza respekt.

BMW M2 waży tylko 1500 kg, co przekłada się na rewelacyjne osiągi silnika, jaki w nim zainstalowano. Prowadzi się genialnie i jest chyba najlepszym M do naprawdę świetnej zabawy.

Silnik to znana konstrukcja o oznaczeniu N55, która generuje w tym przypadku 370 KM i 500 Nm.

Z taką mocą i momentem samochód ten jeździ bardzo przyzwoicie.

A jak sytuacja ma się po naszym Stage 1?

Generalnie to co warto wiedzieć to szczegół, który warto wziąć pod uwagę gdy chce się mocniej ujeżdżać M2 bez Competition ;). Wspomni o tym na pewno nasz klient, pan Artur, który również takie BMW posiada :). A jest to mało wydajny Intercooler, który warto wymienić, aby moc była zawsze w pełni dostępna, nawet w serii ;).

Tak, to słaby punkt BMW M2, ale nie odbierze nam radości z jazdy, jeśli nie planujemy odwiedzać toru 2x w tygodniu ;).

Ale wracając do tematu, w końcu po roku czasu Krzysztof ponownie napisał do nas i od razu umówiliśmy spotkanie. Po kilku dniach pojawiliśmy się przy pięknym BMW M2, aby wzmocnić silnik N55 o kilka KM i dużo Nm ;).

Stan samochodu rewelacyjny, z zaledwie 20k km na liczniku :). Obłędny wygląd i stan wręcz zachęcał do wykonania CHIPTUNINGu :).

Po naszym Stage 1 parametry, w przybliżeniu, kształtują się następująco:
Moc
370 KM -> ~410-420 KM
Moment oborotwy
500 Nm -> ~580 Nm

Czy to fajne wartości? Krzysztof nie narzekał :). Samochód rwał do przodu jak dziki. Idealna zabawka dla dużych chłopców :).

Niby mocy nie przybywa jakoś piorunująco dużo, jest jej tyle co w serii M2 Competition, ale jednak to auto odczucia daje fantastyczne. Moment obrotowy robi swoje :).

Na sam koniec prac zakodowaliśmy również domyślnie wyłączony system start-stop, aby nie irytował kierowcy w tej drapieżnej zabawce :).

Dziękujemy Ci Krzysztofie za okazane zaufanie :). Mamy nadzieję, że samochód daje Ci tyle samo radości co podczas jazdy testowej :). Pozdrawiamy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwm2 #bmwf87 #bmwn55 #chiptuningbmwm2 #chiptuningbmw
Przeczytaj na