„Wymiana silnika” z 45 TDI na 50 TDI, w nowym Audi A6 C8, Bartka.

CHIP-TUNING

Moc
231 KM -> 300 KM
Moment
500 Nm -> 630 Nm

Pamiętacie fajne reklamy „Serca i Rozumu” sieci Orange/TP S.A.?

Nawet sobie nie zdajemy sprawy, że wielokrotnie w ciągu dnia podejmujemy decyzje kierując się właśnie w ten sposób.

Tak samo było w przypadku Bartka.

Podczas zakupu nowego Audi, sercem był on, oczywiście, za 50 TDI. Rozum jednak podpowiadał wybór 45 TDI, a zaoszczędzone w ten sposób, spooooore, pieniądze zainwestować w inne dobra :).

W przypadku naszego klienta wygrał „Rozum”. Jednak „Serce” nie było z tego powodu wcale smutne, ponieważ pojawiliśmy się my, czyli bohater/maskotka o nazwie Mobile Coders ;).

Jej nadzwyczajną mocą jest pogodzenie „Serca i Rozumu”. Jednym słowem radość bez kompromisów :).

Już wiecie do czego zmierzamy.

Bartek zgłosił się do nas na modyfikację swojego nowego samochodu, aby z wersji 45 TDI zrobić 50 TDI i to bez dotykania śrubokręta.

Na szczęście w przypadku tego silnika jest to bez problemu do zrobienia. Sama modyfikacji mapy silnika zaowocowała przyjęciem nowej mocy.

Szybko i przyjemnie w zaledwie 1,5h.

Naszego klienta trapiła jeszcze jedna kwestia, a mianowicie sprawa WLTP i laga jaki zafundowało Audi swoim klientom.

Chodzi o to, że po dodaniu gazu samochód „zastanawia się i zadaje pytanie … czy na pewno chcesz przyspieszyć czy może się pomyliłeś …”, lub też na pewno powiedziałoby, gdyby miało system podobny do tego w Mercedesie, gdy powiemy mu "Hey Mercedes", "słuchaj, wyśrubowane normy spalin i globalne ocieplenie, nie pozwalają mi tak nagle podejmować tak drastycznych decyzji... zastanów się czy aby na pewno mam już przyspieszać?".

Ta kwestia mimo „podkręcenie ECU silnika” nie została w 100% zniwelowana.

Zrobiliśmy wszystko co się dało. Na jeździe testowej zauważyliśmy, że głównie jest winna skrzynia biegów, która, o ile w trybie sport działa całkiem okej i lag nie jest tak wyczuwalny, o tyle w trybie Comfort zrzuca biegi bardzo ospale.

Niestety na ten moment nie możemy „wydobyć” ze skrzyni oprogramowania, aby tam „pomajstrować”.

Z niecierpliwością czekamy na protokół dostępu do tych skrzyń biegów, by móc „poprawić fabrykę”. Tak, dosłownie poprawić fabrykę, i czekamy na Was nasi drodzy hejterzy, napiszcie przecież, że inżynierowie z Audi i BMW nigdy się nie mylą i robią wszystko doskonale... ;).

Dziękujemy Ci Bartku za miłe spotkanie. Pozdrawiamy Cię serdecznie, gratulujemy pięknego Audi i do usłyszenia :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #audiA6C845TDI #chiptuning45tdia6c8
Przeczytaj na