BMW F10 523i z silnikem 3.0i N53 o mocy 204 KM na modyfikacji CHIPTUNING Stage 1 silnik i skrzyni biegów i jeszcze kilku ważnych zabiegach :).

Zakres prac:
- Aktualizacja sterowników całego pojazdu
- Montaż kierownicy z manetkami + ich aktywacja
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- Aktualizacja danych nawigacyjnych 2020
- Chiptuning skrzyni ZF 8HP
- Chiptuning Stage 1 silnika
Moc
204 KM -> 265 KM
Moment
270 Nm - > 315 Nm

Jakub zaprosił nas do siebie na modyfikację jego BMW F10.
Model dość rzadko spotykany, ponieważ jego produkcja trwała stosunkowo krótko, a szkoda.

Konstrukcyjnie silnik nie różni się praktycznie niczym od wersji o mocy 258 KM, która równie szybko została wycofana z oferty BMW. Nie chodziło o awaryjność, a raczej o normy spalin.

Pomimo, że wersja 523i posiada silnik wolnossący to jego potencjał jest dość spory.

Z 204 KM w serii spokojnie zrobimy jakieś 260 KM, czyli seryjną 528i produkowaną, tak jak i 523i, na przełomie 2010 i 2011 roku.

Jakub zajmuje się kosmetyką pojazdów i to było widać po jego samochodzie. Pomimo wieku samochód wygląda znakomicie. Lakier w idealnym stanie, w środku czysto i elegancko. Praca z takim pojazdem to zawsze przyjemność.

Właściciel poszedł w pakiet HIGH + CHIPTUNING silnik i skrzyni biegów.
Bezkompromisowy wybór udowadnia tylko jak pedantyczne podejście ma Jakub do swojego samochodu. Technicznie czy wizualnie, nie można się doczepić.

Na pierwszy ogień poszła pełna aktualizacja sterowników całego pojazdu. Dzięki temu mamy w pełni zoptymalizowany pojazd do kolejnego etapu prac.

Drugą czynnością było zakodowanie manetek zaraz po jej zamontowaniu.

Zaraz po tej czynności przeszliśmy do odczytu danych ze sterownika silnika w celu jego modyfikacji. Chiptuning Stage 1 polega na programowym zwiększeniu wydajności jednostki napędowej, która w tym przypadku tutaj jest zwyczajnie "zduszona" programowo.

Tak, dlatego jej potencjał jest tak ogromny. Niestety takich silników jest mało i zwykle wolnossące nie nadają się do modyfikacji z powodów kiepskich przyrostów.

W każdym razie model ten wymaga od nas dostania się do wsadu sterownika po przez gniazda modułu. Sposób ten nazywany jest odczytem metodą BENCH :).

Na szczęście w 523i sterownik jest dość łatwo dostępny i nie musimy się gimnastykować ;).

Po odczytaniu mapy ze sterownika przesłaliśmy ją do naszych inżynierów w celu wykonania przez nich modyfikacji.

W ciągu 1,5h modyfikacja wróciła do nas gotowa do wgrania. Jednak zanim to nastąpiło odczytaliśmy sobie również zawartość skrzyni biegów ZF 8HP. Tak, Jakub chciał również uzyskać znacznie szybszą pracę automatu w swoim BMW :).

I tak się stało, odczyt razem z silnikiem poleciał do tunerów, a oni już zajęli się resztą. Po otrzymaniu plików wgraliśmy najpierw skrzynię, a następnie silnik. Następnie reset adaptacji i autko było gotowe do testu.

System nawigacji i jej uaktualnienie wgrywało się w trakcie całego zabiegu, więc nie musieliśmy temu procesowi poświęcać większej uwagi :).

Jakub po przejażdżce był bardzo zadowolony. Samochód został "odmulony" i teraz niczym nie różni się od wersji 528i N53 :). Zaryzykujemy stwierdzeniem, że jest nawet trochę szybszy :).

O kulturze pracy tego silnika chyba nie musimy wspominać, ponieważ pracuje on genialnie. Równo i cichutko. Przyspiesza miękko, a w połączeniu z super precyzyjną skrzynią, już zmodyfikowaną przez nas, zachęca do dynamicznej jazdy :).

Bardzo dziękujemy Jakubowi za skorzystanie z naszych usługi oddanie w nasze ręce swojej perełki. Naprawdę tak utrzymane samochody, pomimo wielu lat od produkcji, zdarzają się rzadko. Gratulujemy świetnego podejścia do eksploatacji.

Życzymy samej radości z jazdy i serdecznie pozdrawiamy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #bmw #bmwchiptuning #bmwn53 #bmwf10 #bmw523i #bmwaktualizacja #bmwnawigacja #bmwchiptuningZF #stage1 #ZF8hp
Przeczytaj na