Młodszy i starszy na modyfikacji w Mobile Coders, czyli nowe BMW G31 oraz G20 :).
CHIP-TUNING BMW G31 520d
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment
400 Nm -> 480 Nm
CHIP-TUNING BMW 3 G20 20d
Moc
190 KM -> 210-220 KM
Moment
400 Nm -> 460 Nm
- Aktywacja zegarów Alpina
- Aktywacja animacji na nawigacji Alpina
- Aktywacja filmów podczas jazdy w najnowszej jednostce MGU
- Aktywacja temperatury opon
- Dezaktywacja systemu Start-Stop – zapamiętanie ostatniej pozycji
- Skalowanie zegarów 330 km/h
Tak się zdarzyło, ze dwóch naszych klientów mieszka obok siebie. Umówiliśmy się więc z nimi w jednym miejscu i czasie na modyfikację dwóch pojazdów.
Początkowo usługa miała być wykonana pod domem jednego z nich. Jednak pogoda nam się na tyle zepsuła, że nie mogliśmy ryzykować i niezbędne było znalezienie, na szybko, miejsca z dachem nad głową.
Głównie chodziło o G20, w której to modyfikacja silnika wymagała uprzedniego odblokowania sterownika silnika poprzez metodę Bench, a więc wpięcie się naszymi wtyczkami w sterownik celem jego odblokowania.
Po tym zabiegu cała procedura pobrania oprogramowania i jego wgrania do samochodu mogła spokojnie i bezpiecznie przebiegać poprzez złącze OBD2.
W G31, ze względu na niski iLevel oprogramowania, udało nam się temat „załatwić” bez konieczności odblokowywania ECU.
Zapewne patrząc na wartości po modyfikacji padnie na 100% komentarz, dlaczego takie różne moce podajemy z 2 tych samych silników.
Tutaj sprawa jest prosta. Jesteśmy niemalże pewni, że w obu przypadkach mamy praktycznie to samo.
Jednak ze względu na ciut mniej wydajny układ paliwowy i „nieczyste” pomiary na hamowni (słaby nadmuch), jesteśmy pewni, że wartości mogą zostać zaniżone.
Nasi tunerzy opracowując Stage 1 dla tych modeli uzyskali bez problemowe moce w przedziale 220 KM i momenty sięgające 460-470 Nm.
Dlatego mimo tych samych "nastawów" w mapie silnika, wolimy, aby nasz klient żył ze świadomością „mniejszej mocy”, a pozytywnie zaskoczył się jeżeli zechciałby kiedyś hamować samochód.
Lepiej jak wyjdzie 5 KM na plus niż na minus :).
Swoją drogą 5KM w jedną czy drugą to kwestia temperatury, ciśnienia, wilgotność i jeszcze kilkunastu warunków otoczeni ;).
Ten sam samochód hamowany raz po razie może mieć różnicę kilku KM.
Jak już tak sobie o tych błędach pomiarowych piszemy, to kiedyś trafiliśmy na taką ciekawą tabelkę pokazującą jak ciśnienie wpływa na moc samochodu.
Jako ciekawostka, jeżeli spadnie ono z 1000 do 960 hPa, moc spadnie też prawie o 5%. Szaleństwo.
Owa tabelka pokazuje również, ze przy ciśnieniu 1050 hPa, samochód ma 104% mocy, a przy ciśnieniu 900 hPa zaledwie 89%. Szok.
Podobnie zresztą jest z temperaturą.
Zatem bez modyfikacji silnika, przy odpowiednio sprzyjających warunkach, lub odpowiednio nie sprzyjających warunkach, samochód ma sporą „huśtawkę” mocy.
Temat hamowni to temat rzeka i nie mamy tutaj zamiaru się nad nim rozwodzić.
Dziękujemy obu Panom i niech się autka sprawują :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwg30 #chiptuningbmwg20 #bmwb47 #bmwcarplay #bmwvim #bmwalpina #bmwstartstop