Kolejna modyfikacja CHIP-TUNING BMW G30 530i w Mobile Coders :).
Moc
252 KM -> 300 KM
Moment
350 Nm -> 450 Nm
- Aktywacja Apple CarPlay
- Aktywacja VIM - Video In Motion (filmy podczas jazdy)
- Kodowania: Zegary Alpina, temperatura opon, logo startowe M, zapamiętanie pozycji Start Stop.
Kolejna już G30 i kolejna z 2 litrowym silnikiem o oznaczeniu 30i i kodzie B48, który często mylony jest z silnikiem 3 litrowym.
Ten właśnie, poza 20d, jest najczęściej wybieranym motorem. Zapewne ze względów ekonomicznych.
Za dodatkowe „2 gary” trzeba sporo dopłacić. Owszem „pary” jest wtedy więcej, ale cena jest sporą blokadą ze względu na podatek akcyzowy.
Na szczęście producent zostawił tutaj spory zapas, który za ułamek ceny możemy wykorzystać i sprawić sobie namiastkę 3 litrów :).
Delikatny Stage 1 w tym silniku daje dodatkowe 50 KM i ponad 100 Nm. To z koleu przekłada się na świetne osiągi.
Tak się złożyło, że mieliśmy chwilę czasu i zrobiliśmy pomiar przyspieszenia Dragy na serii oraz po modyfikacji.
Na seryjnych ustawieniach w 2 osoby na kilka prób tylko raz udało nam się zejść poniżej 8s. Ale to tylko ciut poniżej (7.96) w trybie SPORT (producent deklaruje nieco ponad 6s.).
Po modyfikacji pomiar był praktycznie zbędny. Klient odczuł wyraźną różnicę w mocy.
Droga, którą jeździ codziennie jest mu znana tak dobrze, że wie dosłownie w którym miejscu skrzynia z braku mocy zmieni bieg na niższy.
Po modyfikacji ECU silnika, mimo, że nie ruszaliśmy skrzyni biegów (na razie :)), samochód zaczął się całkowicie inaczej zachowywać.
Nie żonglował już tak bardzo biegami. Było czuć, że dodatek mocy sprawił, że zwiększona elastyczność pozwala utrzymywać niższe biegi, a małe wzniesienia nie robiły na nim większego wrażenia.
Wszystko to przekłada się na płynniejszą, elastyczniejszą i nie ma co ukrywać, lepszej jakości jazdę.
Odbije się zapewne również pozytywnie na zmniejszonym apetycie na paliwo.
Z racji tego, że Dragy był cały czas w samochodzie zrobiliśmy 2 szybkie testy przyspieszenia po modzie.
Z tej całej euforii okazało się ze były one robione w trybie COMFORT, a nie SPORT :).
Nie przeszkodziło to jednak w tym, aby pokazać jak sporo ta modyfikacja dała.
Oba wyniki poniżej 8, ba poniżej 7 :), a dokładnie 6.63 s. :).
Zatem zerwanie 1,5 sekundy w zakresie 0–100 km/h, w benzynie 2.0, to naprawdę sporo!
Na sam koniec wykonaliśmy aktywację kilku „ficzerów”, o których wspominamy na początku tego postu, oraz dodatkowo wykonaliśmy adaptacje fotela kierowcy, gdyż wykryliśmy takowy błąd w samochodzie klienta.
Po tym wszystkim „bezbłędny” samochód przekazaliśmy, a w zasadzie klucze do niego, właścicielowi :).
Dziękujemy za zaufanie i miłe spotkanie. Pozdrawiamy serdecznie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwg30 #bmwcarplay #bmwvim #draggy #bmw530ib48 #bmwstartstop