BMW G31 520d i dziwne pytania klienta przed wykonaniem modyfikacji :).
Chiptuning Stage 1
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
Pan Jacek skontaktował się z nami w celu modyfikacji jego BMW G31 520d. Ale czy to do końca była prośba o CHIPTUNING silnika?
Hmm... no w sumie nie byliśmy pewni czy tak naprawdę chodzi po prostu o podniesienie mocy.
Pytania jakie zadawał właściciel były dla nas co najmniej podejrzane ;). W jakim sensie?
Pierwsze pytanie brzmiało: "czy będę miał błędy po waszej modyfikacji"...
Wiemy, że klienci którzy zadają takie pytania mają złe doświadczenia ze słabej jakości "strojeniami".
Jesteśmy tego świadomi, ponieważ miesięcznie mamy co najmniej kilka samochodów, które poprawiamy, a które już są po CHIPTUNING'u.
Tak, i co więcej właściciele tych aut są zdumieni, że ich samochód może jeździć tak dobrze pomimo, że wcześniej wydawało im się, że mają przecież modyfikację Stage 1 z wykresem i że na pewno jest wszystko zrobione idealnie.
Jednak nie zawsze tak jest i nasze doświadczenie to pokazuje.
W przypadku BMW pana Jacka sprawa wyglądała tak, że był on użytkownikiem G30 520d, bardzo świeżej, do której zainstalował CHIPBOX'a, a to naszym zdaniem, najgorsze rozwiązanie jakie można zaadoptować swojemu samochodowi.
Generalnie naszym skromnym zdaniem, a mieliśmy do czynienia już z dziesiątkami różnych BOXów, jeśli chcemy takie coś zakładać by uzyska więcej mocy, to lepiej nie zakładać nic. I nie ma tutaj miejsca na półśrodki i owijanie w bawełnę.
Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, od notorycznych błędów w sterowniku silnika, po usterki, a kończąc na tym, że w dzisiejszych samochodach BOXy wcale nie uchronią Was przed utratą gwarancji.
Tak, jeśli wydaje się Wam, że z BOX'em jesteście bezpiecznie, a że w razie awarii wypniecie go sobie i w ASO nic nie wykryją, to musimy Was zmartwić, ale jesteście w błędzie.
Samochód pozostawia logi i producent jest w stanie bardzo szybko namierzyć przyczynę problemów.
Oczywiście druga sprawa jest taka czy naprawdę będzie to weryfikował, jednak radzimy ślepo nie wierzyć w historie o tym jakie to BOX'y są bezpieczne.
Ale wracając do samochodu pana Jacka i jego pytań.
Przez kilka dni przed samym spotkaniem upewniał się on czy na pewno nie będzie błędów i czy samochód będzie pracował "płynnie".
Zaczęliśmy więc drążyć temat i w końcu udało się nam otrzymać informacje od klienta, że w samochodzie jest zamontowany BOX.
Wtedy już wiedzieliśmy skąd te pytania. Od samego początku zamontowania tego urządzenia, pan Jacek doświadczał problemów z notorycznie świecącą kontrolką Check Engine, z błędami jednostki napędowej oraz wpadaniem samochodu w tryb awaryjny.
Oczywiście nie wspomnimy już o tym, że samochód wcale lepiej nie jechał, a wykres z hamowni, który wręczono panu Jackowi, można bez problemów użyć jako podkładki pod rozlewającą się kawę lub obiad naszej pociechy.
Do niczego innego się nie nada.
Ściągnęliśmy to ustrojstwo w kilka minut i jeszcze zobaczyliśmy, że na czujniku ciśnienia doładowania jest ścięty ząbek trzymający wtyczkę. "Tunerzy", którzy montowali BOX'a w tym aucie, ścieli go, ponieważ wtyczka nie do końca pasowała :/. No gratulację wysokiej jakości produktu, który idealnie "pasuje" do tego samochodu...
Tak, to cala prawda o tych rozwiązaniach. Oczywiście nie będziemy podawać jakiej firmy jest BOX, bo nie o to tutaj chodzi. Chodzi o to, że jeśli chcecie założyć BOX'a, bo boicie się wykonać prawdziwej modyfikacji w sterowniku silnika, to lepiej nie róbcie nic. To po prostu nie działa tak jak powinno.
Nasz, dopracowany do perfekcji, Stage 1 spowodował, że ten samochód w końcu zaczął jechać, rozwija moc aksamitnie i płynnie, a właściciel może zapomnieć o jakichkolwiek błędach :).
Pan Jacek po jeździe testowej też nie krył zadowolenia, widać było, że nasza usługa spełniła jego oczekiwania w 100%, z czego my bardzo się cieszymy :).
Samochód w końcu jeździ tak jak powinien od samego początku i niech już tak zostanie :).
Bardzo dziękujemy Panu Jackowi za skorzystanie z naszych usług i życzymy, jak zawsze, dużo radości z jazdy.
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmw #chiptuning #bmwg30 #bmw520d #bmwb47