Trzy samochody i jeden cel, więcej mocy :).
1. Chiptuning BMW M2 Competition 410 KM
2. Pakiet HIGH + Chiptuning BMW X5 M50d 381 KM
3. Chiptuning Abarth 500 1.4 140 KM
Jacek poprosił nas o modyfikację swoich 3 samochodów :).
A były nimi całkiem nietypowe modele, włącznie z Fiatem :).
W pierwszej kolejności Jackowi zależało na modyfikacji CHIPTUNING Stage 1 w jego BMW M2 Competition 2020, świeżo zakupionego i ledwo dotartego :).
Samochód o mocy bazowej 410 KM i 550 Nm jeździ naprawdę dobrze i nie ma wstydu. Samochód ma silnik S55, który BMW montuje również w modelu M3 i M4, czyli potencjał olbrzymi.
Naszym zadaniem było wystrojenie tego samochodu jak i pozostałych :). Niestety w najnowszych wersjach softów sterownik jest zablokowany i musimy zrobić tak zwany OBD unlock metodą BENCH. Niestety BMW nie ułatwiło dostępu do niego i wymagane jest przesunięcie Chargecoolera by dostać się do wtyczek sterownika ;). Troszkę zabawy jest, ale wykonalne.
W przypadku M2 Competition to co udaje się osiągnąć jest naprawdę imponujące. Z seryjnych 410 KM uzyskujemy niesamowite 500+ ;). Tak, ponad 500 KM, a moment rośnie do ok 660 Nm.
Moc
410 KM -> 510 KM
Moment obrotowy
550 Nm -> 660 Nm
Ten niezbyt ciężki model, choć też nie super lekki, osiągami powala z nóg.
Samochód zbiera się jak wściekły i może konkurować z najbardziej sportowymi samochodami na rynku bez żadnych kompleksów.
Ba, on może konkurować już w serii, a co dopiero po modyfikacji.
3 litrowa, rzędowa szóstka, to jednostką niezwykle udana.
Jackowi zależało na wzmocnieniu tego potwora.
Po jeździe testowej był naprawdę pod wielkim wrażeniem, a sport samochodowy nie jest mu obcy :).
Drugi pojazd przy jakim pracowaliśmy to też coś z namiastką M, czyli F15 X5 M50d 381 KM. Samochód z 3 turbinami i 3 litrowym dieslem, czyli najmocniejszym w tych latach w tym segmencie aut :). Tutaj wykonaliśmy taki czynności jak:
- Aktualizacja sterowników do najnowszej wersji
- Aktualizacja danych nawigacyjnych
- Kodowanie dodatkowych funkcji typu: start-stop off, video w trakcie jazdy, składanie lusterek bez opóźnienia itp.
- CHIPTUNING Stage 1
Moc
381 KM -> 460 KM
Moment obrotowy
740 Nm - > 860 Nm
Samochód równie fajnie wyposażony co M2 Comp i równie fajne osiągi :).
Po jeździe testowej Jacek przyznał, że moc rozwijana jest bardzo płynnie i elegancko. Nie ma efektu szarpania czy nagłego ciągu, wszystko odbywa się aksamitnie.
Po przejażdżce nie było wątpliwości, samochód zmienił się nie do poznania :).
Lubimy te silniki i pracę przy tak sprawnych samochodach.
Ostatnim pojazdem było Abarth 500 z silnikiem 1.4 o mocy 140 KM i 200 Nm. Po naszym Stage 1 samochód uzyskuje moc ok 170 KM i 290 Nm :). Jak na tak małe wozidełko to genialne parametry i potrafią również zaskoczyć od pierwszego wciśnięcia pedału gazu :). Żona Jacka, bo to ona jest również użytkownikiem tego samochodu, był bardzo zadowolona z efektów. Samochód stał się o wiele żwawszy :).
I w ten oto sposób zakończyliśmy pracę przy tych trzech świetnych samochodach :). Każdy został porządnie przetestowany i cieszy swoich właścicieli :).
Bardzo dziękujemy Jackowi za zaproszenie nas do siebie, zaufanie i umożliwienie nam pracy przy jego wspaniałych samochodach :). Było nam bardzo miło.
Pozdrawiamy serdecznie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwm2 #bmwm2comp #bmwx5 #bmwx5m50d #bmwf15 #bmwf87 #bmwchiptuning #bmwaktualizacja #aktualizacjasamochodu #chiptuning