MILD HYBRID na STAGE 1?
Czemu nie, czyli modyfikacja BMW G30 520dX 190hp z końcówki 2019 r. :).
CHIP-TUNING
MOC
190 KM -> 230 KM
MOMENT:
400 Nm -> 480 Nm
Przedstawiamy Wam autko z pozoru nie wyróżniające się niczym spośród innych 520ek z serii G, ale w tym przypadku mamy do czynienia z wersją, która ma na pokładzie technologię Mild Hybrid.
Wersję tą producent przewidywał wprowadzić od listopada 2019 r.(informacja z katalogu BMW) i tak też się stało.
Pan Bartosz stał się szczęśliwym posiadaczem takiego pojazdu, gdzie bez najmniejszego namysłu pozwolił nam podnieść w nim moc, oczywiście na swoje życzenie 😉.
Może przybliżymy Wam troszeczkę tą „nowość”.
"Technologia MILD HYBRID służy do odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania i wspomagania silnika wysokoprężnego podczas przyśpieszania. Skutkuje to zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin przy jednoczesnym wzroście dynamiki jazdy. Ponadto technologia mild hybrid umożliwia szybsze i bardziej komfortowe działanie funkcji Auto Start/Stop.” - źródło: prospekt reklamowy THE 5 Touring.
Tyle i tylko tyle wyjaśnienia możemy uzyskać z prospektów i z www producenta, więc drążymy temat dalej ;).
Internety podpowiadają, że ta technologia to tzw. układ 48V oparty na dodatkowej instalacji silnika elektrycznego o małej mocy w tym przypadku ok. 8kW (11 KM).
Silnik ten jest połączony na stałe z silnikiem wysokoprężnym i zastępuje niejako rozrusznik oraz alternator.
Oczywiście nie miałoby to sensu gdyby nie było możliwości uzyskania z niego dodatkowego momentu, ażeby wspomóc podstawowy silnik wysokoprężny.
Jak to działa? Silnik ten będąc jednocześnie alternatorem ładuje dodatkowy 48-woltowy akumulator w tym aucie, który to magazynuje energię.
Następnie energia ta wykorzystywana zostaje do np. uruchomienia silnika, podtrzymania zasilnia urządzeń pokładowych takich jak klimatyzacja no i wcześniej już wspomnianego wspomagania pracy silnika wysokoprężnego przy przyśpieszaniu.
Tyle teorii, a co do praktyki to zobaczymy za kilka miesięcy, jakie opinie będą mieć użytkownicy tych samochodów.
Wracając do naszej G30-ki to przystąpiliśmy to tego projektu z wielką ochotą i dodatkowo uruchomiliśmy funkcję SLI, czyli speed limit info m.in. czytanie znaków, a nasi tunerzy wystroili autko zgodnie ze sztuką, co potwierdziła jazda testowa.
Bardzo dziękujemy Panie Bartoszu za miłe spotkanie oraz za zaufanie. Pozdrawiamy Serdecznie.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmw #chiptuning #bmwg30 #bmw520d #bmwXD5O #midlehybrid