Niemiec to Niemiec – modyfikacja Mercedesów GLC oraz GLE :).
CHIP-TUNING GLC 200
Moc
197 KM -> 260 KM
Moment
320 Nm -> 440 Nm
CHIP-TUNING GLE 250 CDI 4Matic
Moc
204 KM -> 250 KM
Moment
500 Nm -> 550 Nm
Monachium — Stuttgart.
Odległości między miastami Monachium, Bawaria i Stuttgart, Badenia-Wirtembergia, to zaledwie 220 km.
Jeżeli chodzi o produkcję samochodów, naszym zdaniem do niedawna Mercedes był w tyle za BMW pod względem ergonomii i właściwości trakcyjnych.
Oczywiście to tylko nasze zdanie i nie przywiązujcie się do niego, bo prostu jesteśmy fanami marki BMW więc musicie nam wybaczyć ;).
Wnętrze, „kredensowe,, dziadkowe, z charakterystycznym analogowym zegarkiem na środku.
Ciekawe czy do każdego zakupionego egzemplarza klient otrzymywał zegarek kieszonkowy z dewizką ;).
Ostatnie lata pokazały, że MB zmienił całkowicie front.
Pytanie czy to dla tego, że uzmysłowiono sobie, że nie trzeba być „Niemcem na emeryturze” by było nas stać na Mercedesa?
Tak czy owak Mercedes bardzo, ale to bardzo się odmłodził.
Wręcz poszedł nieco w przyszłość, patrząc na niektóre modele i ogromne, ciągnące się przez całą deskę rozdzielczą, tablety.
Tak, to jest to co nam się podoba, choć ciężko czasami zaakceptować te skrajności.
Świetnie Mercedes! Ale jak to mówią nie ma róży bez kolców.
Coś za coś.
Wraz z nowinkami technologicznymi przyszła i obecnie wiodąca prym na rynku jakość w swojej słabej, niestety, odsłonie.
Przykład nowego dosłownie pachnącego nowością i nie kosztującego mało GLC.
Wszystko ładne poprawne, piękne, ale … pod palcem czuć ten plastyk niczym na pośladkach, i nie tylko, lalki Barbie.
Mercedes dlaczego? (for money)
Przecież wydając na ten samochód ponad 200 tyś. PLN, każdy, absolutnie każdy właściciel dał by te 50 zł, 100 zł więcej by poczuć, że jednak siedzi w samochodzie luksusowym jednej z najlepszych marek premium na świecie.
Zdajemy sobie sprawę, że kiedyś o klienta rynek samochodowy walczył jakością i niezawodnością, a dziś niestety jest to cena i każda zaoszczędzona złotówka, na samochodzie, który co parę sekund opuszcza taśmę montażową, to ogromne kwoty.
Naszym zdaniem to nie jest dobry kierunek. Ktoś kiedyś dawno zauważył, ze czarne zderzaki w najtańszych seriach samochodów (lakier za dopłatą), powodował, ze samochody te sprzedawały się źle, gdyż patrzono na dany model zawsze przez pryzmat takiej najtańszej, ubogiej wersji, a ona nie wyglądała dobrze.
No dobra trochę sobie pokrytykowaliśmy MB, ale nie dlatego, że nie lubimy MB i wolimy BMW, choć wolimy :).
Tak się składa, że właściciel tego GLC, nasz klient, ma również BMW serii 5 G30 540i, które modyfikowaliśmy z dobry rok temu.
Sam od siebie przyznał, ze za te pieniądze które wydał na MB, spodziewał się czegoś lepszego pod względem jakości wykończenia.
Na co dzień jeżdżąc swoją „piątką” czuje, że tam jakość jest zdecydowanie lepsza. A samochód teoretycznie starszy.
Dobra, słów parę o modyfikacji i kończymy, by nie zabierać Wam zbyt dużo cennego czasu :).
A więc tak, GLC z silnikiem benzynowym 184 KM na sterowniku BOSCH MED17.x, a zatem dobrze znany, stosowany od lat, właściwie już nie spotykany w nowych samochodach, sterownik, a mimo to z zabezpieczeniem TP, co wymusiło na nas dostanie się do niego bezpośrednio przez wtyczkę, metodą Bench.
Lokalizacja sterownika na szczęście dobra, więc problemu nie było.
Zanim jednak zabraliśmy się za wtyczki GLC, pobraliśmy oprogramowanie z drugiego mercedesa GLE, którego podstawił nam znajomy naszego klienta.
Tutaj odczyt po OBD2, więc bez dotykania maski przy samym odczycie.
W czasie gdy oprogramowanie GLE było w fazie modyfikacji, my odblokowaliśmy sterownik GLC celem odczytu i wyłania oprogramowania do strojenia.
Po ok 1,5h oprogramowanie obu Mercedesów było już zmodyfikowane i czekało na wgranie do samochodu.
Z racji tego, ze dysponujemy kilkoma narzędziami oba mercedesy w tym samym czasie dostały „wzmocniony soft”, i praktycznie w tym samym czasie ruszyły na jazdę testową, z której ich właściciele wrócili, jak zwykle, z uśmiechami na twarzy :).
Dziękujemy za miłe spotkanie, zaufanie i ponowne skorzystanie z naszych usług. Szerokości :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningglc200 #chiptuninggle250 #chiptuningmercedes