Pupa się nie starzeje … – modyfikacja 2x BMW serii 5 (F10 oraz G30)
CHIP-TUNING BMW G30 530i
Moc
252 KM -> 300 KM
Moment
350 Nm -> 450 Nm
CHIP-TUNING F10 520d
Moc
184 KM -> 220 KM
Moment
380 Nm -> 440 Nm
Tak się fajnie złożyło, że akurat mieliśmy okazję pracować z dwiema „piąteczkami” praktycznie w tych samych kolorach.
Dzięki temu można zaobserwować, delikatne zmiany.
O ile przody samochodów są zdecydowanie inne, tutaj nie ma co ukrywać G30 wygląda po prostu świeżej, to z kolei, gdy zaglądamy na kupry, szału nie ma.
„Tyłek” poprzedniej serii 5 wygląda dalej świeżo, ładnie, apetycznie niczym tyłek J.Lo ;).
Są nawet tacy, którzy uważają, że „starszy”, jest ładniejszy.
Wszystko zapewne się zmieni po LCI bo tam G30 ma już lampy mega ładne i wygląda znacznie lepiej.
Tak, czy owak, nie o pupach tutaj będziemy rozmawiać, choć to całkiem ciekawy temat zapewne :).
W F10 pana Tomasza, który notabene przyjechał do nas z zagranicy, wykonaliśmy pełny update samochodu do najnowszej wersji, zakodowaliśmy kilka funkcji i wykonaliśmy CHIP-TUNING silnika.
Z kolei w G30 pana Piotra do wykonania był CHIP-TUNING Silnika oraz planowo miał być też wykonany CHIP-TUNING skrzyni biegów.
Niestety tak się złożyło, że wariant skrzyni G30 nie był jeszcze wspierany i nasze narzędzie nie było w stanie odczytać oprogramowania z skrzyni biegów.
Dziwne, bo w tym roczniku już bez problemu odczytywaliśmy skrzynie setki razy.
Widać jakaś nietypowa wersja oprogramowania / wariantu.
Nic straconego, nasz klient trafił na listę „skrzynie do zrobienia soon ;)”, i będziemy go informować o możliwości wykonania modyfikacji :).
Lista osób oczekujących na modyfikację skrzyni jest już stosunkowo duża. Z utęsknieniem czekamy na update z strony producenta narzędzia do tuningu dla nowych wariantów.
Popularność modyfikacji silnika wraz z skrzynią biegów bowiem jest ogromna.
Wracając do naszych samochodów w F10 pana Tomasza wymieniliśmy również czujnik ciśnienia spalin.
Nasz klient wcześniej wysłał nam zrzut błędów jakie miał w samochodzie i prosił o zerknięcie w temat i ogarnięcie jak już przyjedzie do Polski.
Nie było to do końca takie proste. Błąd sugerował czujnik ciśnienia wstecznego, lecz z doświadczenia wiemy, że nie zawsze jest tak jak by się wydawać mogło.
Postanowiliśmy więc, że w pierwszej kolejności wymienimy inny czujnik, który swoim stanem rzutuje na wskazania ciśnienia wstecznego i to chyba był strzał w dziesiątkę.
Z kolei w G30 pana Piotra, poza wykonaną i wspomnianą modyfikacją silnika, wykonaliśmy kilka kodowań w tym zmiana kolorów zegarów, skalowanie zegarów do 330km/h oraz uruchomiliśmy istniejący już CarPlay na pełny ekran.
Dziękujemy obu panom za miłe spotkanie no i oczywiście towarzyszce pana Tomasza, która była cały czas z nami podczas naszej modyfikacji.
W sumie jak się tak zastanowić to pan Piotr też przybył z osobą towarzyszącą. Pozdrawiamy kolegę :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningg30530i #chiptuningf10520d #carplayfullscreen #bmwaktualizacjasamochodupojazdu #bmwvmax