Fabrycznie nowe BMW G21 330ix, a także Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM oraz Audi Q5 2.0 TDI 190 KM :).
Modyfikacja CHIPTUNING Stage 1
BMW G21 330ix
Moc
258 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 470 Nm
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment
400 Nm -> 450 Nm
Audi Q5 2.0 TDI
Moc
190 KM -> 215 KM
400 Nm -> 450 Nm
Michał, zaprosił nas do siebie na modyfikację jego świeżo zakupionego BMW G21 oraz Skodę Kodiaq, która należy do jego taty.
Do całego zespołu dołączył się również pan Piotr, który podrzucił nam jeszcze Audi Q5. Już wcześniej modyfikowaliśmy u niego Audi A6 C7 Competition oraz VW passata :).
Jeśli chodzi o nowe BMW 3, czyli model G21 o oznaczeniu 330ix, to tutaj naszym zadaniem była oczywiście MOC oraz kodowanie dodatkowych funkcji :).
Naturalnym jest, że pierwsze czego należy się pozbyć to systemu start-stop. Może nie tyle pozbyć co po prostu sprawić, by pamiętał nasze ostatnie ustawienie :). Tak niewiele, a tyle szczęścia. System jest bardzo irytujący dla 99% kierowców więc nie dziwi nas, że niemalże każdy chce się go pozbyć.
Drugą opcją było skalowanie zegarów do 330 km/h i aktywacja zegarów od M. Uruchomiliśmy również temperaturę opon na wyświetlaczu iDrive oraz uruchomiliśmy logo startowe M :).
Na samym końcu oczywiście wystroiliśmy samochód do ok 300 KM i 470 Nm. Samochód był całkowicie nowy więc konieczne było odblokowanie sterownika silnika w celu jego modyfikacji. Wszystkie najnowsze wersje oprogramowania uniemożliwiają nam modyfikację map silnika przez złącze OBD bez uprzedniego odblokowania :).
Na szczęście dostęp do sterownika nie jest trudny, ponieważ znajduje się on na zewnątrz. Stosujemy więc metodę BENCH i bezpiecznie dokonujemy odblokowania. Następnie zapis możemy już spokojnie wykonać przez złącze OBD.
Ułatwia nam to pracę, ponieważ w razie korekt nie musimy ponownie podłączać się już do sterownika pod maską, a wszystko robimy wygodnie z wnętrza pojazdu.
BMW G21 330ix to samochód przepiękny :). Dodatkowo tutaj w świetnym kolorze Dravitgrau metallic.
Samochód dosłownie chwilkę wcześniej został odebrany od dealera i miał tylko 200 km. Stąd też nastawiliśmy Michała, choć on sam o tym wiedział, że do 3000 km obchodzimy się z gazem spokojnie, następnie wymiana oleju w silniku i możemy korzystać ze stu procentowej mocy samochodu :).
A po modyfikacji? No jest zabawa, naprawdę ten samochód jeździ fantastycznie. Pomimo, że pojemność to tylko 2.0 w jeździe w ogóle tego nie czuć. Dodatkowo G21 jest świetnie wyciszone, a nastawy zawieszenia dają olbrzymią frajdę z pokonywania zakrętów.
Świetne auto, jedno z najfajniej prowadzących się w ostatnim czasie :). Szybkie, zwinne i komfortowe.
Drugim pojazdem z jakim pracowaliśmy to nowa SKoda Kodiaq 2.0 TDI o mocy seryjnej 190 KM.
Tutaj tata Michała poprosił nas o wzmocnienie jednostki.
Kodiaq jest dość sporym gabarytowo samochodem przez co ekstra moc będzie zawsze przydatna. Już w serii generuje 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Po naszym strojeniu uzyskujemy 220 KM i 450 Nm.
Różnica jest wyczuwalna natychmiast po wciśnięciu gazu :). Pan Jan nie miał żądnych wątpliwości, z jazdy testowej wrócił z uśmiechem na twarzy :).
I o to chodzi, nic tak nie cieszy jak radość klienta :).
Na samym końcu wyłączyliśmy również funkcje start-stop ;).
Ostatnim samochodem było Audi Q5, które podstawił nam, a raczej my odebraliśmy je z pod jego firmy i przywieźliśmy 4 km dalej gdzie znajdowały się dwa wyżej wspomniane pojazdy.
Tutaj standard, czyli prawie taki sam silnik jak w Skodzie, ta sama pojemność oraz moc. Po modyfikacji jest ciut mniej, ale równie fajnie i odczuwalnie lepiej. Q5 to samochód wysoki, z dużymi kołami, i tutaj aż prosi się o wykonanie strojenia.
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług oraz za zaufanie :). Życzymy przyjemności z jazdy i pozdrawiamy serdecznie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #bmwg21 #bmw330ix #bmw #skodakodiaq #audiQ5, #stage1