Styl, elegancja, sport - BMW 8 Gran Coupe G16 840d, czyli innymi słowy "The 8" ;).

CHIP-TUNING
Moc
320 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
680 Nm ->800 Nm

- aktywacja zegarów Alpina
- ustawienie systemu Start-Stop na zapamiętanie pozycji kierowcy
- VIM – video In Motion (filmy podczas jazdy z USB/DVD/telefon)

Grając w kalambury i próbując opisać BMW serii 8 wystarczą te, wpisane w tytuł niniejszego postu, słowa. Tak dokładnie można opisać BMW serii 8.

BMW, po raz drugi w historii, zdecydowało się zastąpić model serii 6 serią 8. Czy słusznie. Nie nam to oceniać, jednakże po ilości tych samochodów, z jaką mamy przyjemność pracować, widać, że zainteresowanie tym modelem jest szalenie ogromne. A zatem chyba słuszny krok Bawarczyków.

Nic w tym dziwnego. Samochód musi, tak po prostu, się podobać i robi to.

Nawiązuje nieco, naszym zdaniem oczywiście, do modelu i8.

Widać w nim nutkę futuryzmu. Piękna linia, sportowe akcenty i te drapieżne spojrzenie. A przy tym nie stracił na elegancji.

Biorąc pod uwagę ograniczoną ilość silników jakie można dobrać do tego modelu, każda "ósemka", spotykana na drodze, budzi respekt i przykuwa uwagę przechodnia.

W najsłabszej odmianie mamy na start 320 KM i niespełna 700 Nm.

Zaraz ktoś zapewne napisze 300 KM, co to jest na sportowy samochód. No to odpowiadamy.
Nie tylko konie mechaniczne, ale także moment obrotowy ma znaczenie.
Dlatego bardzo lubimy silniki wysokoprężne, a BMW jest liderem jeśli chodzi o ich jakość oraz wydajność.

Jak zapewne każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją, wie, że każdy samochód, na każdym biegu, przyśpiesza w tempie, które dokładnie pokrywa się z krzywą momentu obrotowego.

Najmocniejsze przyspieszenie mamy w momencie, gdy moment obrotowy osiąga dokładnie najwyższą wartość.

W dieslach fenomenalne jest to, że ta wartość uzyskiwana jest szalenie szybko, zazwyczaj są to okolice ~2,5 tyś obr./min.

Wartość powiedzmy 200 niutonometrów momentu będzie pchało samochód tak samo mocno przy 2000 obrotów jak i przy 5000 obr, mimo, że moc będzie tutaj znacznie większa.

Idealnie było by zrobić krzywą momentu tak, aby od 1000 obr./min do 6000 była ona cały czas wysoka.
Ale niestety w silnikach wysokoprężnych nie jest to możliwe. Szczególnie w seryjnych mapach silników, często „skąpi” się momentu i w mapie silnika „są miejsca na jego implementację”.

Dlatego przy modyfikacji silnika ważne jest to, by umieć wymodelować moment tak, aby jak najdłużej samochód go wykorzystywał (cyferki mają mniejsze znaczenie).

Czyni to silnik elastycznym, umożliwia to płynną jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów.

Dla tego właśnie powodu bardzo często, ku zdziwieniu naszych co niektórych czytelników, klienci zgłaszają się do nas na modyfikację swoich niemalże dopiero co odebranych samochodów.

Prosimy nam wierzyć, że 30d zmodyfikowany do wartości 40d będzie jeździł zdecydowanie lepiej niż seryjna 40d.

Oczywiście po modyfikacji 40d wszystko się zmienia :).

A propos 40d, właśnie taki silnik mieliśmy okazję modyfikować w prezentowanym samochodzie. Bardzo lubimy tę wersję silnikową, bo daje naprawdę spory zastrzyk momentu, który czuć na całym ciele, praktycznie od samego początku.

Samochód ma genialne parametry w w serii i szatańskie po modyfikacji.

Dziękujemy za zaufanie i za miłe spotkanie. Do zobaczenia na modyfikacji skrzyni biegów, jak tylko będzie to możliwe :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwthe8 #bmw840d #bmwfilmypodczasjazdyvim #bmwm8chiptuning #bmw8alpina #bmwstartstop
Przeczytaj na