BMW G01 X3 20d

CHIPTUNING Stage 1 silnika
Moc
190 KM -> 230 KM
400 Nm -> 480 Nm

CHIPTUNING Stage 1 skrzyni ZF 8HP

Praktyczny SUV, elegancki i o całkiem sportowym charakterze.
Owszem, możemy wciąż wozić nim dzieci, ale będzie też świetnym partnerem w dłuższych, wakacyjnych wycieczkach :).

BMW G01 to samochód genialnie prowadzący się, jeśli mówimy o kategoriach SUVów :).

Oczywiście nie jest to auto sportowe, nie jest to limuzyna.

Jednak na tle SUVów wyróżnia go charakter.

Pokonanie kilku pierwszych kilometrów tym modelem pokazuje nam natychmiast, że mamy do czynienia z solidnym pojazdem.

Tym razem na jego modyfikację zaprosił nas Michał.

Zakresem początkowo było podniesienie mocy tylko w silniku.
Jednostka B47, którą modyfikujemy każdego dnia, jest bardzo udana i bezawaryjna. O ile sami nie doprowadzimy do jej szybkiego zużycia to będzie nam służyć setki tysięcy kilometrów.

Jeśli pytacie jak łatwo doprowadzić do problemów z tym silnikiem, to odpowiedzi są trzy:
- brak wymiany oleju co 12-15k km, czyli innymi słowy przedłużanie interwału pod 30k ;)
- beztroskie przyspieszanie z gazem w podłodze gdy silnik jest zimny
- wyłączanie silnika bezpośrednio po bardzo dynamicznej jeździe

Powyższe działania doprowadzą do bardzo szybkiego skrócenia życia, w sumie, każdego silnika.

I można dyskutować, czytać fora, pytać brata, teścia i dziadka. Nie ma to znaczenia, fizyki nikt z nas nie oszuka.
Jeśli doprowadzamy do szybkiego nagrzania się materiału to jego wytrzymałość spada.
Jeśli nie dbamy o dobre smarowanie to podzespoły, m.in. turbosprężarka (jeden z najbardziej wytrzymałych osprzętów silnika) zepsuje się już niedługo.

Te trzy zasady są kluczowe. I nie ma znaczenia czy samochód macie zmodyfikowany czy nie.
Bądźcie pewnie, że nie przestrzegając tych zaleceń silnik Waszego samochodu będzie trapiony problemami.

Ale wróćmy do tej pięknej X3 o oznaczeniu kodowym G01.
W stosunku do modelu F25 Bawarczycy zdecydowanie lepiej go wyciszyli, szczególnie w trasie. Poprzednik było dużo głośniejszy,
Jakoś wykonania również wydaje się być lepsza, choć tutaj czas bardziej pokaże. Sam design jest naturalnie świeższy i bardziej elegancki.

Samochód wyposażony jest w silnik 20d B47 o mocy 190 KM w serii oraz 400 Nm momentu obrotowego.

Czy to dużo? I tak i nie, jeśli jeździmy na krótsze trasy to zupełnie wystarcza, przy dłuższej również nie zamęczymy się ospałością samochodu. Jest, wystarczająco :).

Ale B47 w serii Gxx ma duży zapas jeśli chodzi o modyfikację.
Ze 190 KM w serii możemy spokojnie zrobić 230 KM, z kolei moment z 400 rośnie aż do 480 Nm :).

O tak, i to czuć, pierwsze wciśnięcie gazu i uśmiech od ucha do ucha pojawia się na twarzy kierowcy. Ale to nie wszystko.
Prawdziwa radość pojawi się przy prędkościach autostradowych, czyli od 100 km/h :).

Wyprzedzanie ciągu tirów czy osobówek nie będzie generować stresu, nawet większe G01 poradzi sobie bez problemów wykorzystując swój nowy zapas mocy :).

Właścicieli tych poczciwych "dwulitrówek" szczególnie zachęcamy do wykonania modyfikacji :). Jeśli eksploatujemy samochód z głową to nie ma obaw o jakiekolwiek problemy :).

Bardzo dziękujemy Michałowi za oddanie w nasze ręce swojego samochodu :).
Życzymy bezawaryjnej jazdy :).

#bmwkodowanie #MobileCoders #b47 #chiptuning #bmwg01 #bmwX3 #ZF #chiptuningskrzyni
Przeczytaj na