BMW G30 540ix na CHIPTUNING silnik i skrzynia, a także kilku dodatków :).

Trzy zadania:

1. CHIPTUNING silnika
Moc
340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm

2. CHIPTUNING skrzyni ZF 8HP

3. Kodowanie dodatkowych opcji :).

Pan Robert zaprosił nas do siebie na znaczne poprawienie osiągów swojego BMW G30 540ix :).

Kiedy w telefonie słyszymy lub też czytamy w mailu, że ktoś chce modyfikować silnika B58 to nie kryjemy olbrzymiej radości :).
Dlaczego tak jest?

Otóż silnik ten ma olbrzymi potencjał na strojenie. Przyrosty są tak odczuwalne, że klienci zwykle nie mogą uwierzyć, że tak dobrze jeżdżące G30 w serii może być jeszcze lepsze gdy "po-przebywa" troszkę z nami ;).

340 KM w serii jeździ i ma się dobrze. Nie ma co mówić, nie jest to słaby samochód i daje sporo frajdy. Jednak jest bardzo spokojny. 450 Nm już takiego wrażenia nie robi, w sumie zdążyliśmy się już przyzwyczaić do takiego momentu obrotowego. W końcu w Polsce góruje diesel i nawet 2.0d posiada własnie tyle ;).

Jednak po naszym Stage 1 o ile moc to niby tylko 60 KM na plus, o tyle moment rośnie do prawie 600 Nm, czyli mamy tutaj wzrost o 130 Nm :).
Taki parametr daje się odczuć niemalże natychmiast po wciśnięciu gazu już przy bardzo niskich prędkościach.

Nie można przegapić takiego przyrostu. Samochód staje się fantastycznie lekki i żwawo reaguje na polecenia naszej prawej stopy. Jednocześnie też mamy wrażenie jakby wszystko nabrało znacznie większej płynności.

Praca jednostki staje się bardziej agresywna, ale nie pod kątem brutalności i nieprzewidywalności, a bardziej akustyki.

Dźwięk jaki wydaje silnik przypomina ryk lwa, który oznacza swoje terytorium.
Ten samochód, po modyfikacji, staje się drapieżny, ale jednocześnie nie chce tego po sobie pokazać, dopóki ktoś go nie sprowokuje.
To takie łagodne i potulne G30 w M-pakiecie, które szybko potrafi wysunąć pazurki i pokazać na co go stać :).

Panowie i Panie, z tym modelem nie ma żartów, jest naprawdę fajnie :).

Tego samego zdania był pan Robert, który poczuł kopniaka w plecy na samym starcie :).

Dodatkowo jeszcze zmodyfikowana przez nas skrzyni ZF 8HP zmienia biegi błyskawicznie :).
Reakcja na gaz jest natychmiastowa, a skrzynia zadowala się pełną mocą w każdym zakresie obrotów. W skrócie, nie akceptuje półśrodków i nie idzie na kompromisy :).

Sama przyjemność :).

Na sam koniec zakodowaliśmy:
- start stop - pamięć ustawienia
- białe podświetlenie zegarów na trybie sport
- temperatura opon w iDrive
- domyślny tryb Adaptive
- skalowanie zegarów do 330 km/h :).

Bardzo dziękujemy Panie Robercie za skorzystanie z naszych usług i za zaufanie :). Życzmy tylko i wyłącznie radości z jazdy :).

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmw540i #bmwG30 #bmw #chiptuning #chiptuningZF
Przeczytaj na