Fizyki nie da się oszukać, czyli modyfikacja niemieckiego SUVa i niemieckiej limuzyny :).

CHIP-TUNING SEAT ATECA
Moc
115 KM -> 150 KM
Moment obrotowy
250 Nm -> 300 Nm

CHIP-TUNING Mercedes C180 W204
Moc
120 KM -> 200 KM
Moment obrotowy
310 Nm -> 450 Nm

Pisząc o fizyce nie mamy na myśli diametralnie różnych sylwetek obu samochodów, a pojemności silników ;).

W przypadku SEATA, silnik to 1,6, w Mercedesie pojemność ta wynosi 2.0.
Zatem widać ładnie jaki wpływ na dodatkową moc ma pojemność, ale czy na pewno? Nie do końca.
Oczywiście nie jest to złota reguła. Wszystko zależy jak duży „bufor” zostawi producent w osprzęcie silnika oraz jego wytrzymałości.

Spotykamy się z silnikami o pojemności 2.0-3.0, gdzie już moce „wyciągnięte są do granic”, a „bufor” jaki zostawił producent jest już niestety „cienki jak guma w majtkach”.

Na szczęście dla nas, i innych firm tuningowych, takich „anomalii” jest mało i mamy spore pole popisu, a w przyszłości będzie jeszcze większe :).

Najfajniejsze są wersje „sztucznie zduszone”, np. pochodzenie Belgia lub silniki występujące w tych samych pojemnościach z kilkoma wariantami mocy.

Często różnica tkwi w samej wersji oprogramowania i korzystniej jest wziąć mniejszą moc na starcie, szczególnie gdy i tak planujemy modyfikację mocy.

Prawdę mówiąc, każdy kto raz miał modyfikowany samochód, będzie modyfikował już zawsze.
Oczywiście i tutaj mamy wyjątki od reguły.

Jeżeli ktoś zraził się do modyfikacji ze względu na jej jakość lub kierując się tylko ceną (bo taniej nie znaczy lepiej, a raczej odwrotnie), albo skorzystał z „magicznego pudełka obiecującego większą moc" – czytaj BOXa, może być zrażony do tego typu zabiegu, co może być zgubne.

Jeżeli dentysta źle „naprawi” nam zęba to już nigdy nie odwiedzimy gabinetu dentystycznego, do końca życia? :).

Ważne by wybierać tego tupu usługi rozsądnie i absolutnie nie kierować się ceną. Trzeba zawsze zadać sobie pytanie ile mam samochodów i ile modyfikacji chcę zrobić? Jeśli mam całą flotę to oczywiście z nami też można negocjować, ale dla jednego auta nie ma co ryzykować. Wybierajcie jakość ponad cenę, a Wasze pojazdy będą jeździć bezproblemowo :).

Niebawem stworzymy post w którym opiszemy, że CHIP-TUNING nie jest równy CHIP-TUNINGowi. A przykładów firm, które oczerniają inne, a sami sprzedają "chłam" jest wiele...

To nie te sam model smartphone, którego cena jest różna w zależności od sieci dystrybucji.

Wracając do naszych „Niemców”, w obu przypadkach modyfikacja odbyła się za pomocą złącza OBD2.
Zatem „szybki” temat jak to mówimy.

Tutaj z góry przepraszamy, za brak zdjęć z widocznymi podłączonymi komputerami i zasilaniem, ale podczas modyfikacji nagrywaliśmy również filmy i kasując je po wstawieniu do relacji, z rozpędu poszło do kosza za dużo :). Ach ten pośpiech.

Po modyfikacji obu pojazdów, odbyliśmy jazdy testowe.

Zaczęliśmy od SEAT-a, w którym przyrost mocy był mniejszy.

Samochód, miał skrzynie manualną, zatem odczucie mocy było w zasadzie w rękach kierowcy i jego stylu jazdy, a tutaj styl był raczej spokojny, i mimo naszych „nalegań”, wskazówka obrotomierza rzadko kiedy przekraczała 2500 rpm ;).

Spokojna jazda w okolicach 2 tyś. obrotów, pokazała jednak, że nawet tak mały przyrost, w tak wąskim przedziale obrotowym potrafi być odczuwalny w tak dużym gabarycie jakim jest SUV.

Po Seacie, przyszła pora na Mercedesa.
Tutaj automat i spory przyrost mocy sprawił, że jazda testował trwała zaledwie chwilę.

Pierwsze naciśniecie gazu i uśmiech rysował się na twarzy. "To jest to", usłyszeliśmy :). I to było podsumowanie naszej pracy.

Dziękujemy bardzo za miłe spotkanie i pogawędki. Dziękujemy również za zaufanie :).

Pozdrawiamy serdecznie.

#MobileCoder #bmwkodowanie #chiptuningseatateca16 #chiptuningmercedesC180
Przeczytaj na