Cztery sztuki modeli G2x w Mobile Coders tego samego dnia.

G20 330i vs G21 320d - jasna czy ciemna strona mocy? :).

CHIPTUNING silnika G20 330i
Moc
258 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 470 Nm

Chiptuning silnika G21 320d
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 460 Nm

A tutaj bez zdjęć:

A także G20 320i
Moc
184 KM -> 240 KM
Moment obrotowy
300 Nm -> 400 Nm

i G20 318d na Stage 1
Moc
150 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
320 Nm -> 460 Nm

Tak się złożyło, że tego samego dnia, mieliśmy na modyfikację 4 sztuki G20/G21.
Tak, sporo, ostatnio robimy ich naprawdę dużo.
Co ciekawe trafiają do nas egzemplarzem z przebiegiem kilkuset kilometrów ;).

Prezentowane są tylko dwie, że względu na fakt, że 2 z nich były specyficzne oklejone jako samochody firmowe, a właściciele nie mając „parcia na szkło” nie życzyli sobie rozgłosu w sieci :).

Pracowaliśmy z wersjami 320d – prezentowana biała – jasna strona mocy, 330i – prezentowana czarna – ciemna strona mocy, a także dwie firmowe 320i i 318d.

Zatem wracając do wojny między 2 litrowym silnikiem wysokoprężnym, a benzynowym.

Szczerze ku naszemu zaskoczeniu, z obserwacji jakie prowadzimy opartych na przygotowanych ofertach, przeważa, nieznacznie, ale jednak, wersja 330i.

Jest to o tyle ciekawe, że zwykle Polacy wybierali wersje wysokoprężne.

Zapewne krążące plotki i mity o awaryjności wersji wysokoprężnych przyczyniły się do ukierunkowania klientów na wybór benzyny.

Słusznie, nie słusznie nie nam to oceniać.

Nadmienić jedynie możemy, że większość opinii o silnikach wysokoprężnych oparte jest na zmęczonych już życiem samochodach, które w większości przypadków trafiały z coraz „mniejszym przebiegiem” od właściciela do właściciela, który zamiast inwestować „wycinał” co się da ;).

Osobiście mamy świetne opinie o nowych jednostkach B47.

Są genialne i bezawaryjne, oszczędne i dynamiczne.
Bardzo szybko dostępne 460 Nm po modyfikacji, pcha taki samochód do przodu jak proca.

Z kolei jazda 330i z podobnym zakresem „niutona” ciągnie samochód równomiernie do końca zakresu prędkościomierza. Hmm.. No naprawdę miło :).

Co zatem wybrać.

Moc po modyfikacji w przypadku 330i jest zdecydowanie większa, w stosunku do 320d, moment z kolei praktycznie ten sam.

Zatem 330i jest lepszym wyborem? I tak i nie, wszystko jak zawsze zależy do czego auto ma nam służyć.

Tutaj zdania będą bardzo podzielone. Zwolennicy diesli będą bronić jasnej strony mocy. Ci drudzy znów ciemnej.

Pytanie która wygra? :).

Naszym zdaniem przez długi czas będzie to remis, bo obie wersje silnikowe są idealne do tego samochodu. Wydaje nam się, że osoby planujące zakup na 2-3 lata i przebieg nie przekraczający 100 tys. km wybiorą benzynową jednostkę i ma to sens.

Ci z kolei, którzy planują na dłużej posiedzieć w fotelu swojej G20 lub osoby, które „nie wychodzą z samochodu”, nabijając kilometry niczym nowy wirus statystyki zakażeń, sięgną po odmianę wysokoprężną.

Nasz wybór?

Nikogo nie zdziwi zapewne.
Wszyscy w teamie użytkujemy B47 i łącznie przejechaliśmy ponad milion kilometrów.

Dodać należy, że totalnie bezawaryjnie. A jeden z naszych samochodów zbliża się już pod 400 tys. km i powoli przechodzi na "emeryturę", ale nie z powodu problemów lecz z powodu końca lesingu i nowych samochodów na horyzoncie :).

Poczciwa F11 520d B47 ma się świetnie, a wizualnie oraz technicznie wygląda na 80-100 tys. km

Czy benzynowy B48 zda egzamin przy takim przebiegu?
Kto wie, my w każdym razie testować tego nie będziemy, a nasze nowe samochody również będą napędzane „ropą” :).

Pozdrawiamy serdecznie fanów benzyny i ropy.
Niech moc będzie z Wami :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwG20G21 #chiptuningG20G21 #chiptuningB47B48 #chiptuning320d330i #chiptuning320i318d
Przeczytaj na