Cztery sztuki modeli G2x w Mobile Coders tego samego dnia.
G20 330i vs G21 320d - jasna czy ciemna strona mocy? :).
CHIPTUNING silnika G20 330i
Moc
258 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 470 Nm
Chiptuning silnika G21 320d
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 460 Nm
A tutaj bez zdjęć:
A także G20 320i
Moc
184 KM -> 240 KM
Moment obrotowy
300 Nm -> 400 Nm
i G20 318d na Stage 1
Moc
150 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
320 Nm -> 460 Nm
Tak się złożyło, że tego samego dnia, mieliśmy na modyfikację 4 sztuki G20/G21.
Tak, sporo, ostatnio robimy ich naprawdę dużo.
Co ciekawe trafiają do nas egzemplarzem z przebiegiem kilkuset kilometrów ;).
Prezentowane są tylko dwie, że względu na fakt, że 2 z nich były specyficzne oklejone jako samochody firmowe, a właściciele nie mając „parcia na szkło” nie życzyli sobie rozgłosu w sieci :).
Pracowaliśmy z wersjami 320d – prezentowana biała – jasna strona mocy, 330i – prezentowana czarna – ciemna strona mocy, a także dwie firmowe 320i i 318d.
Zatem wracając do wojny między 2 litrowym silnikiem wysokoprężnym, a benzynowym.
Szczerze ku naszemu zaskoczeniu, z obserwacji jakie prowadzimy opartych na przygotowanych ofertach, przeważa, nieznacznie, ale jednak, wersja 330i.
Jest to o tyle ciekawe, że zwykle Polacy wybierali wersje wysokoprężne.
Zapewne krążące plotki i mity o awaryjności wersji wysokoprężnych przyczyniły się do ukierunkowania klientów na wybór benzyny.
Słusznie, nie słusznie nie nam to oceniać.
Nadmienić jedynie możemy, że większość opinii o silnikach wysokoprężnych oparte jest na zmęczonych już życiem samochodach, które w większości przypadków trafiały z coraz „mniejszym przebiegiem” od właściciela do właściciela, który zamiast inwestować „wycinał” co się da ;).
Osobiście mamy świetne opinie o nowych jednostkach B47.
Są genialne i bezawaryjne, oszczędne i dynamiczne.
Bardzo szybko dostępne 460 Nm po modyfikacji, pcha taki samochód do przodu jak proca.
Z kolei jazda 330i z podobnym zakresem „niutona” ciągnie samochód równomiernie do końca zakresu prędkościomierza. Hmm.. No naprawdę miło :).
Co zatem wybrać.
Moc po modyfikacji w przypadku 330i jest zdecydowanie większa, w stosunku do 320d, moment z kolei praktycznie ten sam.
Zatem 330i jest lepszym wyborem? I tak i nie, wszystko jak zawsze zależy do czego auto ma nam służyć.
Tutaj zdania będą bardzo podzielone. Zwolennicy diesli będą bronić jasnej strony mocy. Ci drudzy znów ciemnej.
Pytanie która wygra? :).
Naszym zdaniem przez długi czas będzie to remis, bo obie wersje silnikowe są idealne do tego samochodu. Wydaje nam się, że osoby planujące zakup na 2-3 lata i przebieg nie przekraczający 100 tys. km wybiorą benzynową jednostkę i ma to sens.
Ci z kolei, którzy planują na dłużej posiedzieć w fotelu swojej G20 lub osoby, które „nie wychodzą z samochodu”, nabijając kilometry niczym nowy wirus statystyki zakażeń, sięgną po odmianę wysokoprężną.
Nasz wybór?
Nikogo nie zdziwi zapewne.
Wszyscy w teamie użytkujemy B47 i łącznie przejechaliśmy ponad milion kilometrów.
Dodać należy, że totalnie bezawaryjnie. A jeden z naszych samochodów zbliża się już pod 400 tys. km i powoli przechodzi na "emeryturę", ale nie z powodu problemów lecz z powodu końca lesingu i nowych samochodów na horyzoncie :).
Poczciwa F11 520d B47 ma się świetnie, a wizualnie oraz technicznie wygląda na 80-100 tys. km
Czy benzynowy B48 zda egzamin przy takim przebiegu?
Kto wie, my w każdym razie testować tego nie będziemy, a nasze nowe samochody również będą napędzane „ropą” :).
Pozdrawiamy serdecznie fanów benzyny i ropy.
Niech moc będzie z Wami :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwG20G21 #chiptuningG20G21 #chiptuningB47B48 #chiptuning320d330i #chiptuning320i318d