BMW F10 535d oraz Mercedes CLS 350CDI C219 Shooting Brake
BMW 535d
- Aktualizacja sterowników całego pojazdu
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- CHIPTUNING Stage 1
Moc
313 Km -> 365 KM
Moment obrotowy
630 Nm -> 730 Nm
Mercedes Shooting Brake CLS 350CDI 258 KM C219
Moc
258 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 700 Nm
Michał i Marcin, dwóch braci, którzy jeżdżą niemieckimi samochodami, w sumie nie wiemy do końca od jak dawna, ale chyba długo :).
W sumie to już po kilku latach eksploatacji niemieckiej marki bardzo ciężko jest zaakceptować Japończyka, Francuza, czy Włocha, no z tym że ten ostatni to nie tak do końca prawda :D.
W każdym razie niemieckie samochody jeżdżą po prostu lepiej, są solidniejsze i.... droższe. Tak, niestety, coś za coś.
Ale nie będziemy analizować cen aut, bo czas napisać coś o bohaterach, w sensie tych ze zdjęć ;).
BMW F10 to klasyk sam w sobie, jeśli mamy pojazd utrzymany wzorowo i dbamy o jego eksploatację tak jak pan Bóg przykazał (czytaj. nie tak jak zaleca producent) to możemy spać spokojnie.
Pokonywane kilometry będą przyjemne i odprężające.
Problem w tym, że dzisiaj bardzo trudno jest zrozumieć ludziom, że danie od siebie ciut więcej (nawet nie dużo), spowoduje, że nasze BMW będzie jeździło znacznie znacznie dłużej :).
Nie, to nie jest kolejna historyjka, czy subiektywna ocena wytrzymałości samochodu. Już nie raz pisaliśmy, że precyzja jest bardziej wymagająca.
Wymagająca od nas, użytkowników, właściwego sposobu użytkowania, eksploatacji i serwisu swojego samochodu.
Powiecie, że przecież 20 lat temu to były fury wytrzymałe, że 200k km i jeździły. Tak, zgadza się, jeździły, ale jak? Gdzie mieliście taki komfort, ciszę, moc, płynność?
Wprowadzone wiele rozwiązań "zmiękczających" jazdę, które oczywiście, przy niewłaściwej eksploatacji, ale też nie zawsze, zawodziły.
Usterki kół dwu-masowych zamachowych, padające wtryskiwacze, poduszki zawieszenia, precyzyjne układy kierownicze itp.
Owszem, część usterek zdecydowanie była spowodowana pewnego rodzaju wadami, ale większość złym sposobem użytkowania.
20 lat nie podróżowało się samochodem w takich warunkach, tak bezpiecznie i komfortowo jak dzisiaj.
My zdecydowanie uważamy, że silniki dzisiaj są po prostu bardzo precyzyjnie zbudowane i nie ma tutaj miejsca na błędy w obsłudze/serwisie.
Oleje to świętość. Kto nie wymienia ten nie pojedzie :).
I nie mam na myśli wymiany co 30k km, a co 10, max 15k km.
Warto zapoznać się z testami olejów po 10-15-30k km. Po 12-13k km właściwości smarne oleju drastycznie spadają, a silnik chłodzony jest znacznie gorzej. Gdy pogarsza się smarowanie to następuje wzrost temperatury, przyczynia się to naturalnie do większego tarcia i w efekcie, w dłuższej perspektywie czasu, do stopniowego zacierania silnika i turbiny.
Wiemy, znajdą się tacy co powiedzą, że to nieprawda, że oni jeżdżą tak jak zaleca producent i samochody spisują się super.
Ok, silnik wytrzyma pewno 100-150k km w części przypadków, ale w większość po 100k km zaczną się problemy. Pierwsze pewnie padnie turbo, bo teraz każde auto je ma :).
Inne kwestie to paliwo. Fakt, tutaj nie mamy zbyt dużego wyboru, lejemy na markowych stacjach choć nie wiemy czy to paliwo jest naprawdę ok. To może warto je uszlachetnić?
Są dodatki, bardzo dobre, który sprawiają, że np. diesel jest bardziej tłusty i smaruje wtryskiwacze. Po 300k km pracują jak nowe i nic się z nimi nie dzieje.
Czy to fikcja? Nie, to fakty, sprawdzone przez nas na kilku autach.
Ale już wróćmy do aut, oba samochody wyposażone są w jednostki o pojemności trzech litrów. W obu też zaaplikowaliśmy Stage 1 silnika :).
W BMW zaktualizowaliśmy również całe oprogramowanie pojazdu oraz zakodowaliśmy przydatne funkcje.
Całość zajęła nam ok 4h i przebiegła raczej bezproblemowo :).
Bardzo dziękujemy Michałowi i Marcinowi za skorzystanie z naszych usług i życzymy bezproblemowej eksploatacji oraz radości z jazdy:).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwf10 #bmwn57 #mercedes #chiptuning #mercedesCLS #chiptuning #bmw #bmwaktualizacja #bmwchiptuning