Jak to mówią, jedyny słuszny silnik do limuzyny – modyfikacja BMW G30 540i :).

1. Chiptuning silnika
Moc
340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm

2. Kodowania – VIM (Video In Motion – filmy podczas jazdy), temperatura opon

Z tytułem posta nie do końca się zgadzamy, ale zaprzeczyć też nie możemy :).

Ale do rzeczy...

Z Krzyśkiem spotkaliśmy się jakiś rok temu. Oddał on wtedy w nasze ręce Seata Leona CUPRA, który był już modyfikowany.

Jednak mimo hamowni i wykresu Krzysiek nie czuł do końca czy to jest to czego oczekiwał.

Pamiętamy jak wtedy bardzo elastycznie podeszliśmy do tematu Krzyśka proponując mu naprawdę fajne warunki na modyfikację u nas.

Wyczuliśmy bowiem, że Krzysiek jest osobą, która zna się na samochodach, mocy i ogarnia całą tę otoczkę.

Dla nas było to poniekąd małe wyzwanie, by "pokazać" Krzyśkowi, że „nie hamownia zdobi tunera” ;).

Pokazać mu, że przyjadą panowie pod jego okno, „wydłubią” "na ulicy" oprogramowanie silnika, wyślą w eter, po czym po ok. 40 minutach pobiorą i wgrają do samochodu zmodyfikowaną, a co najważniejsze, że samochód będzie jeździł lepiej niż to co ma teraz, a przypominamy, że miał już modyfikację ;).
Może i brzmi to górnolotnie i jeśli tak to odebraliście to wybaczcie nam, ale my naprawdę mamy niesamowitych inżynierów oprogramowania, którzy robią cuda :). Pisząc cuda mamy tutaj na myśli profesjonalistę, który ma obycie z najnowszymi pojazdami, z najnowszymi technologiami oraz z bardzo bardzo bogatym, bo ponad 20-letnim, doświadczeniem :).

Dalszych szczegółów nie musimy Wam opisywać, skoro jak widać z Krzyśkiem spotkaliśmy się raz jeszcze, po roku czasu, na modyfikacji jego nowego BMW :).

Tak, tylko nadmienimy, gdyby jednak to Was interesowało, tak Seat jeździł o niebo lepiej :).

Wracając do Krzyśka, jak ktoś jeździ Leonem Cupra na modyfikacji, to już nie przesiądzie się na coś słabszego.

Zatem nasz klient wybrał sobie fajny do modyfikacji silnik jakim jest 3 litrowa benzyna o oznaczeniu 40i, generująca już w serii 340 KM.

Seria to tutaj dopiero początek zabawy. Po modyfikacji mamy extra ~130 Nm. Szał jak na benzynkę.
Moc rośnie do 400 KM i mamy rasową limuzynę, która zaczyna podskakiwać seryjnej M550i.

Oczywiście, podczas konfrontacji tych 2 samochodów bęcki 540i byłyby zaliczone, ale tylko cuit cuit i wstydu by już nie było.

Jak widać modyfikacja wykonana w plenerze, jak to u nas zazwyczaj bywa, a dokładnie w miejscu pracy naszego klienta.

Z racji faktu, że to nowy samochód z nowym oprogramowaniem i zabezpieczeniem TP (Tuning Protection), zmuszeni byliśmy wykonać w pierwszej kolejności odblokowanie sterownika poprzez metodę Bench (bezinwazyjne wpięcie się na wtyczki sterownika silnika), po czym już odczyt i zapis odbył się za pomocą złącza OBD2.

Jest to bardzo wygodna i bezpieczna metoda. Ewentualne korekty zajmują wtedy dosłownie sekundy zapisu i nie trzeba za każdym razem zrzucać wtyczek z ECU silnika.

Jazda testowa, która się oczywiście obyła, nie rozczarowała Krzyśka.
Dostał on to na co liczył, a może nawet ciut więcej niż się spodziewał.

Silniki B58 naprawdę świetnie przyjmują nową dodatkową moc, która jest gdzieś głęboko w nich ukryta, a w zasadzie ukryta w „ciągu zer i jedynek”, które ustawione odpowiednio dają efekt WOW :).

Dziękujemy za miłe spotkanie i co najważniejsze, za ponowne skorzystanie z naszych usług.

Klient wracający do nas z kolejnym samochodem jest dla nas oznaką dobrze wykonanej kiedyś pracy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningBMWG30540i #BMWVIMFilmyPodczasJazdyMGU #chiptuningmodyfikacjaskrzynibiegowZF
Przeczytaj na