Kolos na czterech turbinach, czyli BMW G05 X5 M50d 😊.
Czy oszczędny diesel może przyśpieszać jak auto sportowe? Czemu nie? 😊
CHIPTUNING:
400 KM === >>> 470 KM
760 Nm === >>> 870 Nm
Całkiem niedawno zawitaliśmy do Mariusza, właściciela tego egzemplarza X5 M50d. To co rzuca się w oczy zbliżając się do auta to unikatowe felgi, bardzo fajnie komponujące się z SUV’em odróżniając go od pozostałych "X-piątek" na naszych drogach.
Mariusz jest motoryzacyjnym maniakiem, który ma w swoim portfolio kilka grubych modyfikacji na bazie np. Audi RS6.
Tym razem zwrócił się w stronę najmocniejszego diesel’a z gamy BMW (będąc zachęconym wcześniejszym modelem F15 w wersji 40d, z którego był zadowolony).
BMW G05 M50d w serii posiadające 400 KM pozwalało rozpędzić się do pierwszej setki w czasie 5,2 s. według danych producenta.
Pomiary klienta nie mogły potwierdzić tego wyniku i czasy były gorsze, choć trzeba zaznaczyć, że wykonywane nieprofesjonalnym sprzętem.
Po naszej modyfikacji Stage 1 auto dostało sporą dawkę wigoru… Od razu, momentalnie, natychmiast było czuć więcej dynamiki, a pomiary już na profesjonalnym sprzęcie zaskakiwały.
Wg doniesień klienta pierwsza setka pęka w 4.3 s, natomiast czas rozpędzania w przedziale 100-200 km/h to zaledwie 13 s…
Sami byliśmy pozytywnie zaskoczeni jak ten ogromny kawał auta rozpędza się w tak szybkim tempie 😊.
Żeby mieć porównanie: wyniki poczciwego diesel’a na Stage 1 w przyśpieszeniach do 100 km/h (zaznaczamy, tylko do 100 km/h) wg. katalogu można stawiać na równi z G05 X5 M50i 530 KM, czy też… M5 F10 560 KM 😊.
Auto jest szybsze od starszej, wolnossącej M5 E60 V10, a niemalże tak szybkie jak X5M poprzedniej generacji, czyli F85 575 KM.
Czego więcej chcieć w aucie do codziennej jazdy, które w dodatku będzie ekonomiczne gdy tylko tego zapragniemy?
Pewnie coś wytkniecie, ale jak dla nas bomba 😉.
Oprócz podniesienia mocy, zakodowaliśmy także kilka podstawowych funkcji, jak zapamiętanie ostatniej pozycji Start-Stop, wyskalowaliśmy zegary do 330 km/h (na zdjęciach widoczna jest sytuacja na stockowych zegarach i wyskalowanych), czy też zamykanie klapy bagażnika z przycisku w aucie bez czasu zwłoki.
Z ciekawostek – nowe aktualizacje auta to nie tylko nowe zabezpieczenia antytuningowe, czyli nasza zmora :D.
W tym aucie było najnowsze oprogramowanie, które w systemie iDrive 7 pozwala na korzystanie z Android Auto (foto w galerii) 😉.
Poza tym tego dnia towarzyszyła nam bardzo fajna, żółta pszczółka widoczna na zdjęciach… bardzo szybko fruwa i głośno bzyczy. I choć nie ma biało-niebieskiego śmigła to my ją i tak znamy w innym przebraniu 😉.
Taka niby zagadka, ale na pewno wiecie o co chodzi – Supra-Z4.
Pozdrawiamy serdecznie Mariusza i dziękujemy za skorzystanie z naszych usług 😉.
#MobileCoders #BMWkodowanie #BWW #G05 #X5 #M50d #400KM #470KM #CHIPTUNING #330kmh #M5 #M50i #F85 #X5M