Białe pokolenie – Modyfikacja dwóch BMW serii 5 model F10 oraz G31

eco - CHIPTUNING BMW G30 540d
[mniejsza moc niż zazwyczaj robimy na prośbę klienta]
Moc
320 KM -> 360 KM
Moment obrotowy
680 Nm -> 750 Nm

CHIP-TUNING BMW F10 520d
Moc
190 KM ->220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 440 Nm

Kolor można by rzec ten sam, seria ta sama, ale samochody to 2 zupełnie inne bajki.

Seria 5 BMW to, naszym zdaniem, samochód idealny pod wieloma względami. Biznesowa limuzyna, ale również rodzinne kombi.

Samochód szalenie wygodny, niezawodny (jeżeli jest zadbany) i wciąż ładny, zarówno poprzedni model F10/11 jak i obecny G30/31.

Tutaj dla mniej zorientowanych czytelników w temacie BMW, limuzyna w przypadku serii 5 ma parzyste oznaczenie modelu E60/F10/G30, z kolei odmiana kombi ma +1 do tego numeru, czyli w nawiązaniu do oznaczeń wyżej podanych E61/F11/G31.

Jak wspomnieliśmy na początku, mimo, że samochody jakby z innych bajek, oferują szaloną wygodę podróżowania.

Nie wiemy czy Pamiętacie taka reklamę VW Passata B5, w której kierowca podjeżdżając na stację pił wodę z wiadra do mycia szyb. Było to nawiązaniem do długiego dystansu jaki może pokonać ów samochód bez tankowania :).

W BMW serii 5 jest podobnie, przy czym nie tyle w kwestii paliwa, choć zasięg również jest imponujący (zależy od wersji silnikowej i naszej nogi), to do wygodny jaką dostaje kierowca.

Jeżeli mówimy o samochodach wyposażonych dodatkowo w komfortowe fotele, to przelot całej Polski wzdłuż i wszerz nie jest najmniejszym problemem.

Tutaj ciekawostką jest fakt, że wersja kombi zamiast sprężyn na tylnej osi ma pompowane poduchy (standard od E61 wzwyż).
Naszym zdaniem to rozwiązanie jeszcze bardziej poprawia komfort podróżowania. No ale nie wszystkim kombi pasuje.

Zatem jest jeszcze opcja „magicznego” zawieszenia EDC, które reguluje swoją twardość poprzez opiłki metalu zanurzone w oleju amortyzatora i magnesy zmieniające ich gęstość.

Wszystko to sprawia, że z serii 5 po prostu nie chce się wychodzić, a wiemy co mówimy, bo użytkujemy takowe samochody również.

Mimo, że komfort podróżowania jest ważny, liczą się też inne aspekty takie jak wygląd, ergonomia, jakość materiałów itp., a i tutaj wszystko to jest na wysokim poziomie.

Jak przy jakości już jesteśmy to naszym skromnym zdaniem, dopiero od serii 5 widać, że tutaj kładzie się na to nacisk. Mniejsze serie 1,2,3,4 są „jakby jakościowo w tyle”, bo po prostu tak musi być, inaczej zainteresowanie serią 5 czy 7 byłoby mniejsze ;).

Porównując prezentowane samochody widać jak zmieniła się "piątka". Przejście między generacją E60/61, a F10/11 był bardzo duży jeśli chodzi o komfort, ale niekoniecznie właściwości trakcyjne. Naszym zdaniem prowadzenie E60/61 było lepsze. Z kole zmian w stosunku z F10/11 do G30/31 jest mnóstwo i tutaj Gxx byje na głowę i prowadzeniem i komfortem.
Wielu na początku krytykowało nową serię za bardzo odmieniony styl, jednak szybko okazało się, że krytyka była bardziej podyktowana „atakiem na zmiany” niż faktyczną oceną stanu rzeczy :).

Oczywiście zaraz pojawi się komentarz fana E39 z lat dziewięćdziesiątych, że to było dopiero auto, a teraz to tylko monitory, ekrany, ledy wyświetlacze itp.
No właśnie tak, i trzeba to zaakceptować. Jednym przeszkadza, drugich cieszy :). I żeby nie było, sami mieliśmy kilka modeli E39 i uważaliśmy je za świetne auta, ale tylko na tamte czasy.

Tutaj oczy producentów skoncentrowane są na tworzeniu samochodów „smart”.
Duże wyświetlacze, mnogość ustawień, dotykowe panele, streaming telefonów to jest to czego dziś kierowca oczekuje od samochodu.

O ile to wszystko mamy już w serii G30/31, tak w serii F10/11 niestety nie znajdziemy nawet w samochodach jako ostatnich zjeżdżających z taśmy produkcyjnej (2017).

Ogromna szkoda bo to naprawdę świetne udogodnienia, a F10/11 w zasadzie tylko tego brakuje do pełni zadowolenia. Mamy tutaj na myśli CarPlay czy też Screen Mirroring czy chociażby duży dotykowy ekran.

Wielu zadowolonych klientów m.in. z tego powodu właśnie, rozstało się z swoimi „piąteczkami” zmieniając je na nowszy model.

Wracając do prezentowanych samochodów.
W G31 aktywowaliśmy, poza wspomnianą mocą, funkcje oglądania filmów podczas jazdy oraz uaktywniliśmy Apple CarPlay (streaming telefonu), który nie był aktywny z racji tego, że samochód pochodził z rynku polskiego.
Tak to dziwne, ale BMW w pierwszych egzemplarzach blokowało tej funkcje z racji braku wsparcia języka polskiego i polskich komend dla iPhone.

Docelowo pewnie będziemy jeszcze wykonywać CHIP-TUNING skrzyni biegów w obu samochodach, bo ta myśl została „zaszczepiona” u właścicieli tych świetnym samochodów podczas naszego spotkania ;).

Dziękujemy Panowie i do zobaczenia zapewne „niebawem” :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningBMW #chiptuningG30G31540d #chiptuningF10F11520d
#BMWCarPlayVIMFilmy
Przeczytaj na