Z wizytą u Krzyśka – czyli ciekawe modyfikacje w serwisie samochodowym :).

BMW G30 530i

- CHIP - TUNING
Moc
252 KM ->300 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> 450 Nm
- SLI (Speed Limit Info) czytanie znaków drogowych
- CarPlay + VIM + Screen Mirroring
- Kodowania indywidualne

BMW F07 520d

- CHIP - TUNING
Moc
184 KM ->220 KM
Moment obrotowy
380 Nm -> 440 Nm
- aktualizacja sterowników całego pojazdu
- aktualizacja systemu nawigacji do najnowszej wersji
- Kodowania indywidualne

Krzysiek prowadzi warsztat samochodowy niedaleko nas.
Warsztat to trochę za mało powiedziane, bo ma w swoim obrębie do dyspozycji mechanikę samochodową, blacharstwo, lakiernictwo oraz stacje kontroli pojazdów bardzo wysokiej jakości.

Czasami korzystamy z jego uprzejmości i umawiamy tam klientów, aby wykonać pracę w komfortowych warunkach, jak również odsyłamy do niego klientów z okolic na serwisy olejowe lub naprawy :).

Tym razem to Krzysiek podstawił nam 2 samochody.
Jednym z nich jak w tytule BMW 5 GT F07, który ma więcej wspólnego z BMW serii 7 niż z serią 5,. Jest oparty na płycie podłogowej serii 7 F01.
Jest to istotna kwestia, przynajmniej dla nas, ponieważ musimy pamiętać o tym, że podczas wykonywania kodowań, należy wybierać serię 7 jako bazowy samochód, w innym wypadku będą problemy z komunikacją ze sterownikami ;).

Wspomniana współzależność do serii 7 spowodowała, że cena tej „nietypowej piątki” odbiegała znacząco od jej „regularnej” wersji. Co za tym idzie, spowodowało to, że samochód jest rzadko spotykany na naszych drogach.

No bo w sumie płacimy jak za serię 7, a mamy serię 5, co jest nie do końca logiczne.
Zapewne też jest to kwestia gustu, bo nie wszyscy lubią takie „duże pupy”.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że ten samochód budzi skrajne emocje. Są tacy, którzy go kochają, i tacy, którzy okrzykują go najbrzydszym BMW w historii. Nam osobiście się podoba :).

Przyznać należy jednak, że „nietypowy tył” czyni ten samochód bardzo praktycznym.
Jeżeli chodzi o komfort to 5 i 5 GT to nie to samo.
„GieTek” kładzie na łopatki standardową piątkę w kwestii komfortu i miejsca.

No ale komfort to nie wszystko, gdybyśmy mieli wybierać między tymi dwoma samochodami, oczywiście bez sekundy zastanowienia wybralibyśmy fenomenalną, nową serię 5 czyli model G30.
W zasadzie my wybralibyśmy wersję G31 czyli „kombiak”, ponieważ wozimy mnóstwo sprzętu ze sobą i jedynie Touring sprosta naszym wymaganiom.

G30 jest znacznie odświeżona, napompowana bajerami, wygląda świeżo, ładnie i technologicznie przyjemniejsza nizż seria Fxx ;).

Mimo to, że na pokładzie G30 już jest niemalże wszystko, zawsze można coś w tym samochodzie polepszyć.
Tutaj, jak opisane zostało powyżej, system nawigacji professional, czyli jednostka zwana EVO ID5/6 (kod wyposażenia 609) ma potencjał na aktywację CarPlay i Screen Mirroring, czyli możliwość streaming'u zawartości telefonu na ekranie nawigacji.

Obsługuje to zarówno telefony Apple (CarPlay), jak i Android (Screen Mirroring). Można też i co zawsze w pakiecie robimy, aktywować oglądanie filmów podczas jazdy z różnych źródeł USB/DVD/Telefon.

W związku z tym, że prawie każdy samochód serii Gxx wyposażony jest w kamerę KAFAS, i mimo iż klient nie zakupił „na starcie” zaawansowanych asystentów i nie otrzymał przydatnej funkcji jaką jest czytanie znaków drogowych SLI (Speed Limit Info), my po zakupie specjalnego kodu/licencji, takie znaki jesteśmy w stanie aktywować.

To naprawdę fajna opcja, którą bardzo często mamy okazję uruchamiać. Jest mega przydatna, szczególnie teraz, gdy za przekroczenie prędkości grozi nam utrata prawa jazdy :).

Jeżdżąc nieznanymi drogami, zagadani przez telefon, zdarza się nam, że nagle znajdujemy się na drodze i nie do końca mamy pewność jaki obowiązuje tutaj limit prędkości.

Oczywiście nie tylko seria Gxx ma możliwość jej aktywacji.
Da się również w starszych seria Fxx w niemalże każdym samochodzie. Warunek to posiadanie kamery KAFAS, takiej na szybie czołowej :).

Nie mylić tutaj z czujnikiem zmierzchu lub z asystentem świateł drogowych w lusterku :).

Jeżeli nie wiecie, nasi drodzy czytelnicy, czy u Was jest taka możliwość, a jesteście zainteresowani taką funkcją, zapraszamy do kontaktu. Sprawdzimy po numerze VIN i damy Wam znać :).

Dziękujemy Ci Krzyśku za miłe spotkanie i do zobaczenia, zapewne niebawem :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwczytanieznakowslispeedmilitinfo #bmwg30530i #bmw5gt #bmwchiptuning #bmwcarplay #bmwfilmyvimstartstop
Przeczytaj na