CHIPTUNING w 4 pojazdach i jedna korekta po strojeniu na "hamowni"...
BMW F20 118i 1.6 136 KM
Moc
136 KM -> 200 KM
Moment obrotowy
220 Nm -> 300 Nm
BMW F10 530d 3.0d 258 KM
Moc
258 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
560 Nm -> 650 Nm
BMW F15 35i 3.0i 306 KM
Moc
306 KM -> 365 KM
400 Nm -> 520 Nm
+ CHIPTUNING Skrzyn ZF 8HP
VW Golf VII GTI 2.0 TSI 230 KM
Moc
230 KM -> 290 KM
Moment obrotowy
350 -> 440 Nm
Zostaliśmy zaproszeni do naszego klienta, Mirosława, na zmodyfikowanie skrzyni biegów ZF 8HP w jego BMW F15 35i.
Po dotarciu na miejsce spotkaliśmy, nie jedno, a kilka samochodów :).
Jednak wróćmy jeszcze do X5. Właściciel poprosił nas o modyfikację wspomnieniowej skrzyni biegów. Powód to poszarpywanie, niepłynna praca, szczególnie w okolicach wyższych biegów.
Zastanawiało nas bardzo dlaczego mamy robić skrzynię, a o silniku nie było mowy.
Zapytaliśmy więc szczerze dlaczego nie stroimy "iksa", w sensie silnika, a tylko samą skrzynię?
Wtedy Mirosław odpowiedział nam, że modyfikacja silnika jest już wykonana w innej firmie. Z ciekawości więc zapytaliśmy gdzie? Odpowiedź otrzymaliśmy, ale oczywiście nie zdradzimy tutaj tej informacji, choć jest to firma mocno nas hejtująca ;).
Pewnie gdy zobaczą to auto i nasz post to zorientują się, że to od nich ;).
Ale o tym napiszemy więcej za chwilę.
Korciło nas by sprawdzić "jakość" modyfikacji odczytując zawartość sterownika. Na małej przeszkodzie stało miejsce położenia sterownika, pod kolektorem ssącym, jak to bywa w silniku N55. Jednak stwierdziliśmy, że jeśli modyfikację przeprowadzała ta właśnie firma to jest duża szansa, że wykonana jest ona po prostu słabo.
Tak, wiemy, brzmi to górnolotnie, ale takie nie jest, zaznaczamy, że mieliśmy już po nich dwa inne samochody BMW i to wcale nie najnowsze, i również je poprawialiśmy, bo pracowały po prostu źle.
Piszemy o tym, bo poziom tej firmy i ich usług, przynajmniej jeśli chodzi o BMW, jest na niskim poziomie. Z drugiej strony wyjaśnia nam to bardzo dlaczego tak bardzo nas nie lubią, w końcu gdyby jakościowo byli pewni swoich produktów to hejtu by nie było.
Dostaliśmy się więc do sterownika silnika i odczytaliśmy zawartość mapy. Okazało się, że w strojeniu jest mnóstwo miejsc nie ruszonych, mocno wyciszone stuki... błędy. Samochód moc oczywiście miał, jechał szybko, ale niepłynnie, szarpnięcia przy zmianach biegów nie były związane z problemami ze skrzynią, a zwyczajnie z błędami tunera.
Ale no przecież jeśli tamta firma miała hamownie i stroiła na "hamowni", to przecież nie mogła zrobić źle, prawda? :). No to przecież hamownia stroi auto, a nie tuner... Otóż nie, już po raz setny poprawiamy prace po firmach, które stroją z użyciem hamowni, ale to nie ma żadnego znaczenia, skoro ktoś nie potrafi tańczyć w balecie to i najlepsze buty do baletu mu nie pomogą.
Żebyście też nie myśleli, że namówiliśmy klienta na nasz soft. Otóż absolutnie nie, wręcz zachęcaliśmy go by zadzwonił do tej firmy, która mu modyfikację wykonała, z informacjami, które przekazaliśmy, aby poprawili swoje błędy.
Jednak Mirosław powiedział, cytujemy, że: "z nimi się nie można dogadać, są nieuprzejmi i mają to gdzieś"... Pomimo zgłoszeń problemów umywają ręce. Poprosił więc nas o ponowne wystrojenie silnika zgodnie ze sztuką.
Wysłaliśmy więc zawartość pamięci sterownika do naszego tunera, który ma 20 lat doświadczenia, głównie z BMW, i poprosiliśmy o strojenie.
W ciągu 1h dostaliśmy plik, a po jeździe testowej nagle wszystko się uspokoiło. Samochód zaczął pracować płynnie, nie ma mowy o szarpnięciach czy nerwowości. Samochód przyspiesza wspaniale, płynnie i elegancko.
To kolejny przykład pokazujący, że w chiptuning'u liczy się wiedza, doświadczenie, obycie z daną marką, dostęp do najnowszych technologii, narzędzi... i najważniejsze, do najnowszych samochodów :).
Oczywiście F15 nie jest już najnowsze, ale jak widać rozkłada dalej na łopatki "chwalących" się sowimi niesamowitymi umiejętnościami tunerów, hejtujących konkurencję ;).
To tyle tej całej historii, wnioski możecie wyjąc sami :).
Pozostałe autka to świetnie utrzymane pojazdy, czyli BMW F10 530d Golf VII GTI 2.0 TS Performnce synów Mirosława oraz BMW F20 116i z silnikiem 1.6 136 KM jego żony :).
Wszystkie samochody przeszły metamorfozę i jeżdżą obłędnie i bezbłędnie, a modyfikacje wykonane są z zostawieniem buforu bezpieczeństwa tak, aby służyły właścicielom jak najdłużej :).
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług oraz za zaufanie :).
Było nam bardzo miło Was poznać i pracować przy Waszych samochodach :).
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwchiptuning #chiptuning #bmw #BMWf15 #bmwN55 #bmwF10 #bmwN57 #bmwN13 #bmwf20 #aktualizacjaBMW #skrzyniaZF8HP #modyfikacjasilnika