BMW X5 G05 M50d 2020, czyli nowe BMW po raz... nie pamiętamy który, ale ostatnio, poza modelem 25d, to najczęściej modyfikowane G05 w naszej firmie :).

CHIPTUNING
Moc
400 KM -> 470 KM
760 Nm -> 870 Nm

Kuba poprosił nas o modyfikację swoje świeżo zakupionego BMW X5 G05 M50d, czyli topowej wersji silnikowej napędzanej olejem napędowym :).

Nie trudno sobie wyobrazić, że praca przy takich pojazdach to zawsze dla nas coś bardzo przyjemnego. Nie żebyśmy nie lubili pracy przy 25d, bo owszem lubimy bardzo, ale topowe samochody z dieslami dają nam zawsze troszkę więcej emocji, szczególnie gdy już je zmodyfikujemy :).

W G05 jest mnóstwo fajnych rozwiązań, których nie było w F15.
Pomijając już kwestie wyglądu i wielkości, tutaj w G05 jest wzrost wzdłuż i wszerz :). Tak, model ten urósł nieznacznie w porównaniu do F15. Jednak przede wszystkim, największym plusem jest to, że w końcu pojawiło się zawieszenie pneumatyczne.

Model F15 był udanym samochodem, w sumie to jest, jednak przez brak pneumatyki sprawiał wrażenie mało komfortowego i taki był. Właściwości jezdne ma świetne, ale na nierównościach daje o sobie znać.

Oczywiście nie każdy wymaga super komfortu od sportowego SUVa, bo i nawet G05 wychodzą bez pneumatyki, jednak naszym zdaniem, gdyby F15 miało tę opcję to znalazłoby się dla niego znacznie więcej odbiorców na rynku.

Ale wróćmy jeszcze do G05. Różnica kolosalna oczywiście w środku. Jakość materiałów na duży plus względem F15, choć ich trwałość ocenimy za 2-3 lata.

Wygląd zewnętrzny również, bardziej muskularny, ale wbrew pozorom wielu ludzi, którzy niekoniecznie interesują się samochodami BMW, może nie zauważyć różnic, lub mogą nie być one dla nich tak oczywiste. Dobrze wiemy, bo kiedyś mieliśmy tak z Audi, każdy model wydawał nam się taki sam ;).

Bryła została podobna.
Oczywiście urosły nerki i zmieniły się mocno tylne światła.

W G05 pojawiło się również wiele zmian wewnątrz. Dużo schowków na napoje, ładowarka indukcyjna dzięki czemu samochód stał się praktyczniejszy, szczególnie gdy podróżujemy z naszymi pociechami.

Dodatkowo system multimedialny MGU (Live Cockpit Professional) jest genialny, a obsługa intuicyjna, choć początkowo może wydawać się, że mamy zbyt dużo możliwości konfiguracji.

System systemem, ale jednak zawsze wymaga on naszego myślenia :).

Super wyróżnieniem jest olbrzymi ekran, bo aż 12,3". Olbrzymi to może przesadzone słowo, ale zwróćcie uwagę, że to sporo, ale nie przytłacza i wygląda w porządku.

Świetna grafika i szybkość działania tego systemu jest na poziomie Premium.

Całe szczęście, że BMW dalej nie zrezygnowało z kontrolera iDrive. Nie wyobrażamy sobie mieć zamontowanego 17" ekranu i obsługi tylko palcem.

Fizyczny kontroler sprawia, że jest możliwość bezpiecznej obsługi systemu bez odrywania wzroku i głowy od drogi.

Pewne funkcje bardzo szybko uruchomimy. To bezpieczne i szybsze niż szukanie wzrokiem opcji po ekranie i "palcowanie" go.

Brawo BMW!

Zegary cyfrowe to kwestia gustu, nam się podobają bardzo, ale rozumiemy, że nie każdemu odpowiada obrotomierz obracający się w przeciwnym kierunku ;).

Jeszcze kilka różnic w środku się znajdzie, ale o tym napiszemy przy następnej M50d, którą znowu niebawem będziemy robić :).

Gdyby komuś brakowało turbin w F15 m50d, a było tam ich aż 3, to spokojnie, w G05 m50d jest ich aż 4 ;).
Tak, tak, dobrze zrozumieliście, napiszemy słownie, "cztery"! :).

Dzięki temu diesel ten jest naprawdę szybki i jeździ naprawdę sympatycznie :).

W serii generuje 400 KM i 760 Nm.

Na szczęście to nie wszystko na co go stać, producent zostawił jeszcze bufor.

Po naszym Stage 1 osiągamy ok. 470 KM i 870 Nm :).

Jeden z naszych klientów zmierzył czas takiej bestii po modyfikacji i osiągnął czas do 100 km/h w 4.3 s.

Prawda, że rewelacyjne parametry na tak duży i ciężki samochód?

Sportowe samochody osobowe mogą się zdziwić, gdy te duże nerki pojawią się w nich wstecznym lusterku :).

Kuba zdecydowanie, pomimo 4 turbin i 400 KM (100 KM na 1 turbinę), oczekiwał ciut więcej więc my zrobiliśmy to co mogliśmy, czyli zmodyfikowaliśmy ten piękny pojazd, a także zakodowaliśmy w nim kilka przydatnych funkcji, takich jak zapamiętanie ostatniej pozycji start-stop, skalowanie zegarów do 330 km/h, a także domyślny tryb jazdy Adaptive :).

Nie trzeba mówić, że samochód wyposażony genialnie, jak to na M50d przystało :).

Bardzo dziękujemy właścicielowi za udostepnienie nam tego pięknego pojazdu do modyfikacji oraz za zaufanie :).

Pozdrawiamy serdecznie.

Gdybyście chcieli zobaczyć jakieś inne nasze posty z tym silnikiem to zapraszamy pod linki poniżej:
BMW G05 X5 M50d
https://facebook.com/1890364917955502/posts/2779073669084618/

BMW G05 X5 M50d
https://facebook.com/1890364917955502/posts/2787961798195805/

BMW G05 X5 M50d
https://facebook.com/1890364917955502/posts/2641244956200824/

BMW G06 X5 M50d
https://facebook.com/1890364917955502/posts/2675141696144483/

A tutaj np.
Seria 7 G11 750d
https://facebook.com/1890364917955502/posts/2491147944543860/

Seria 5 G30 550d
https://business.facebook.com/1890364917955502/posts/2372212993104023/

#bmwkodowanie #MobileCoders #bmwG05m50d #bmwG05 #bmwM50d #bmw #chiptuning #stage1 #kodowaniebmw #bmwB57 #b57
Przeczytaj na