Najbardziej sportowa Klasa E Coupé na modyfikacji w MobileCoders, czyli nowiutki Mercedes C238 E400d 9G-TRONIC :)

CHIP-TUNING

Moc
340 KM -> 410 KM
Moment
700 Nm -> 840 Nm

Wszechstronnie utalentowany sportowiec.
Tak określa ten nowy model producent tego samochodu i coś w tym jest.
Nie można mu odmówić elegancji jak i sportowego akcentu. Jeżeli mielibyśmy określić go w kilku słowach użylibyśmy wyrazów: elegancki, dynamiczny, komfortowy, nowoczesny i luksusowy.

Samochód został zaprojektowany od nowa. Pierwszy raz, zdaniem naszego właściciela, który jest znawcą Mercedesów, jest on zbudowany na podłodze S klasy, a nie C klasy. Co bez dwóch zdań przełożyło się na kolosalną poprawę komfortu, którego w mercedesie w zasadzie nigdy nie brakowało.

We wnętrzu znajdziemy najwyższej jakości materiały wykończeniowe. Króluje tutaj aluminium, skóra ale również prawdziwe drewno.
Całość, przyznać trzeba, robi naprawdę świetne wrażenie wizualne.

Wkomponowane tablety nie rzucają się za bardzo w oczy powodując wrażenia, że coś tu nie pasuje.
Wszystko naprawdę świetnie ze sobą współgra. Smaczki w postaci podświetlenia ambientowego w różnych kolorach dodają swoistego uroku. Naprawdę nam się to wnętrze spodobało. Całkowicie inne niż wnętrze BMW, ale ma w sobie coś takiego, że można je szybko polubić :).

Pierwsze co rzuca się w oczy to brak standardowej gałki biegów, jak to bywa w Mercedesie :).
Zamiast niej na konsoli środkowej zamontowano touchpad potrafiący rozpoznawać różne style pisma.
Sama zmiana biegów realizowana jest przez typowy dla Mercedesa sposób czyli „Ala Wartburg”.
Zmiana biegów przy kierownicy powoduje, że przesiadając się z Mercedesa do innego samochodu, często ich właściciele pierwsze co robią to myją odruchowo szyby ;).

Swoją drogą ciekawe dlaczego Mercedes promuje ten styl zmiany biegów ;).

Poza atrakcyjnym wnętrzem liczy się oczywiście to co jako pierwsze przykuwa naszą uwagę, czyli stylistyka.
Tu przyznać należy, że samochód nie może się nie podobać.
Piękne linie, świetne dynamiczne kształty. Wszystko to zostało jeszcze „podrasowane” folią matową w kolorze samochodu, oraz czarnymi i karbonowymi dodatkami.
Ciekawy zabieg stylistyczny to czarna folia na tylnym dachu idącym aż do czarnej szyby. Daje to efekt jakby cały dach był jedną wielką taflą.
Świetnie to sobie klient wydumał :).

Nas jednak najbardziej interesowało to czego, ani na zewnątrz, ani też wewnątrz, nie widać, a mianowicie silnik. A jeszcze dokładniej sterownik silnika, który ukryty został, jak to we wszystkich nowych Mercedesach bywa, pod pokrywą tuż przy silniku :).

Egzemplarz z którym przyszło nam pracować należy do naszego klienta, któremu robiliśmy już wcześniej modyfikacje. Zatem „memory, five – Mariusz i wszystko jasne” :).

Ruszyliśmy do naszego klienta kilka dni po telefonie, w dobrze nam już znane miejsce. Sercem prezentowanego „Mietka”, jest 3 litrowa, 6 cylindrowa jednostka o mocy fabrycznej 340 KM, z autorską, innowacyjną skrzynią biegów 9G-TRONIC (posiadającą, aż 9 biegów zmienianych błyskawicznie i nieodczuwalnie).

Tutaj wtrącimy tylko, że niebawem będzie realizacja z modyfikacji Mercedesa E z słabszym 2 litrowym silnikiem, który robiliśmy niedawno :).

Wracając do naszego przedmiotu zainteresowania.
Olbrzymi potencjał drzemie w tych silnikach 3 litrowych. Tak, samo jak zresztą w BMW czy AUDI. Zatem grzechem jest nie wykorzystać tego „zduszonego potencjału”.
70 KM i 140 Nm extra to naprawdę sporo, szczególnie ten moment „robi robotę”, i on się głównie liczy w odczuciu „gniecenia” :).

Po programie samochód jeździ naprawdę szalenie i niebezpiecznie ;). Trzeba pilnować swojej prawej nogi, bo łatwo pożegnać się z prawem jazdy na 3 miesiące :).

Bardzo dziękujemy za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :). Pozdrawiamy i do zobaczenia.

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningMBMercedesa #MBE400d
Przeczytaj na