Dwa-Pięć-De, a czemu nie? – czyli kolejna modyfikacja BMW X5 G05 25d.
CHIP-TUNING silnika Stage 1
Moc
231 KM -> 270 KM
Moment
450 Nm -> 550 Nm
Oj sporo tych G05 u nas na modyfikacjach.
Wierzcie nam, że nie wstawiamy wszystkich, które robimy, w innym przypadku nasza tablica zasypana by była przede wszystkim tymi modelami ;).
Ale co się dziwić to świetne, duże, komfortowe autko, a obecne rabaty sprawiają, że szczególnie te z silnikami 25d są w zasięgu ręki każdego, kto sprawnie potrafi operować pieniądzem :).
Różnica w stosunku do 3 litrowej wersji jest na tyle spora, że jest dosyć skutecznym "hamulcem" dla większości przedsiębiorców, którzy uważają to nieuzasadnione ekonomicznie wydanie pieniędzy :).
No i coś w tym jest, szczególnie, że „software'owo”, delikatnym „liźnięciem” oprogramowania silnika, zbliżamy się do mocy jaką oferuje wersja 30d, dla przypomnienia seria 30d to 265 KM / 620 Nm.
Zatem gdyby patrzeć tylko na liczby, czego nie polecamy, 25d po modyfikacji ma 5 KM więcej i 70 Nm mniej.
Czy zatem 70 Nm jest warte tych 70 tyś. zł.?
Niby tak, niby nie.
Pamiętajcie jednak, że liczby to liczby, a one nie napędzają samochodu (info dla "miłośników" wykresów) ;).
Nie ma co ukrywać, że 6 cylindrów jeździ dużo sprawniej i, co dla niektórych, znacznie lepiej brzmi.
Ale nie ma co szaleć, 25d po modyfikacji naprawdę przyjemnie rozpędza ten samochód i daje sporo frajdy.
Sam gabaryt samochodu nie zachęca do dynamicznej czy agresywnej jazdy, zatem komfortowe, a zarazem szybkie przemieszczanie się G05 25d po modyfikacji jest po prostu osiągalne :).
Bardzo nam się podobają X5-tki i lubimy je modyfikować. Są totalnie bezproblemowe. Mimo, że wymagają od nas nieco więcej niż inne samochody, ponieważ zachodzi tutaj konieczność demontażu belki – rozpórki aby dostać się do wtyczek sterownika silnika :).
Tego modelu na ten moment nie da się modyfikować za pomocą OBD2. Zatem zostaje jedynie metoda BNECH, która polega na zdjęciu fabrycznych wtyczek z sterownika silnika i wpięciu się naszymi wtyczkami w ich fabryczne miejsce :).
Czas „stracony” na tego typu podpięcie wynagradza nam za to szybki odczyt oraz zapis :).
Robiąc to tylko przez OBD2 finalny czas całości to ok 15min.
W metodzie BENCH odczyt wraz z zapisem to ok 1 minuta.
Oczywiście należy doliczyć ok 1h na samą modyfikację oprogramowania :).
Plusem metody BENCH jest również to, że jest ona bardzo bezpieczna, a to dosyć istotne w przypadku samochodów na gwarancji :).
Dziękujemy za miłe spotkanie i niech się spisuje samochodzik!
Pozdrawiamy
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning25d #bmwG0525d #chiptuningBMWX5