2x25d = 50d Czyli modyfikacja kolejnego BMW M50d w modelu F15 :).

- CHIP-TUNING Silnika
Moc
381 KM -> 460 KM
Moment obrotowy
740 Nm -> 860 Nm
- CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF 8HP
- Kodowania

Tak, tak nie mylicie się.
Dobrze poznajecie to miejsce.

Kilka dni temu na tutaj stały 2x X5 Mariusza :). (Sprostowanie z 11:21 - Jedna "oburzonego" Kamila, a druga Mariusza ;)) 😁👍

Teraz już stanęliśmy w liniach, modyfikowaliśmy wtedy dwie sztuki BMW X5 25d.
Były to nowsze modele o oznaczeniu G05.

Prezentowany model X5 to poprzednia generacja model o oznaczeniu F15 :).

Stary, ale jary, jak to mówią :).

Samochód wyposażony w trzy „dmuchawki”, generuje w serii potężne 381 KM, co sprawia, że nie czuć masy tego samochodu.

Generalnie wielu naszych czytelników uważa, że zamiast kupić mniejszy silnik i go modyfikować lepiej kupić jego mocniejszą wersję... i co, nie modyfikować? :).

Ale nasi drodzy, nie ma takiej opcji.

Nie ważne jaką wersje jednostki napędowej kupicie, każda ma potencjał, i każda finalnie zostanie zmodyfikowana, jeżeli nie przez Was to przez kolejnego właściciela :).

Tak to już jest.

Jak ktoś raz miał „automat”, na ręczną skrzynię biegów "nie spojrzy" nigdy więcej :).

Jak ktoś raz miał CHIP-TUNING (właściwie wykonany), będzie się na niego umawiał zanim odbierze swój nowy samochód. Tak to działa, proszę nam wierzyć, przeżywamy to wciąż :).

Nasz klient, również w przeszłości, jeździł samochodami po modyfikacji, zatem nasze spotkanie było zapisane „w gwiazdach” :).

Na ów spotkanie umówiliśmy się w dogodnym dla nas i naszego klienta miejscu, aby w spokoju, przy łyku kawy, wykonać modyfikację silnika oraz skrzyni biegów.

Przy okazji wykonaliśmy kilka kodowań, aby bardziej zindywidualizować samochód do jego preferencji. Wyjaśniliśmy też kilka technicznych kwestii związanych z BMW i ich eksploatacją.

Jako ciekawostka w prezentowanym samochodzie, przed naszą modyfikacją, na seryjnym oprogramowaniu, klient miał wymieniane wszystkie turbiny, które uległy awarii i zostały na gwarancji wymienione.

Powodu awarii nie znamy, ale wiemy na pewno, że nie moc fabryczna była tutaj czynnikiem, który wywołał awarię, tak samo jak wiemy, że nowa dodatkowa moc również nie będzie miała wpływu na trwałość silnika i osprzętu.
Skąd ta pewność?
A no stąd, że tych silników wystroiliśmy mnóstwo i to w różnych modelach i żadnych problemów nigdy nie było. Do uszkodzenia w takich jednostkach dochodzi po przez wady fabryczne lub/i złą eksploatację oraz obsługę serwisową :). Tak tak, wiemy o czym mówimy :). Fakt, że nie za wszystkie usterki odpowiadają użytkownicy, ale niestety za większość.

Przy okazji strojenia silnika, jak wspomnieliśmy na początku, wykonaliśmy również CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF 8HP :).

Całość prac zamknęła się w niespełna 2 godzinach i dała oszałamiający efekt, który nasz klient, po jeździe testowej, skwitował jednym zdaniem:
„najlepsza modyfikacja jaką kiedykolwiek zrobiłem”.

Dziękujemy za miłe spotkanie i kawę, w zasadzie dwie, bo jedną niechcący, w ferworze pracy, przejechaliśmy kołem :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningM50d #bmwf15m50d #chiptuningZF #chiptuningskrzynibiegówzf #GA8HP70Z #chiptuningBMW
Przeczytaj na