Wentyle ma urywać – Czyli „Głód Mocy” Dawida i jego znajomych.

CHIP-TUNING Silnika BMW F06 650i

- Moc 449KM -> 540KM
[po korekcie na prośbę klienta 570KM]
- Moment obrotowy 650Nm -> 780Nm
[po korekcie na prośbę klienta 820KM]
- CHIP-TUNING Skrzyni biegów ZF 8HP

CHIP-TUNING Silnika BMW X4 F26 30d
- Moc 258KM -> 310KM
- Moment obrotowy 560Nm -> 650Nm
- CHIP-TUNING Skrzyni biegów ZF 8HP

Dawid, nasz nowy klient, do tematu modyfikacji podszedł z rozmachem.
Od razu wysłał kilka nr VIN samochodów BMW do wyceny i sprawdzenia możliwości.

Głównie, oczywiście, chodziło o MOC :).

Na bazie przesłanych ofert uznał, słusznie zresztą, że warto przeprowadzić wcześniejszą ich aktualizację, aby na bazie najnowszej wersji oprogramowania wykonać modyfikacje :).

Zatem mając konkretny plan i zakres ruszyliśmy we wskazane przez naszego klienta miejsce, aby wykonać wszystkie zlecone usługi.

W przypadku BMW 6 jak i BMW X4 wykonaliśmy pełen PAKIET, z wszystkimi możliwymi usługami czyli:

- Aktualizacja sterowników całego samochodu,
- Kodowania - bez limitu kodów,
- Aktualizacja systemu nawigacji do najnowszej wersji,
- Chiptuning,
- Modyfikacja skrzyni biegów ZF 8HP Stage 1,

Z kodowaniami Panowie też „poszli na bogato”. Ładować wszystko co się, a dało się sporo bo zakodowaliśmy m.in.:

- domyślnie wyłączony system start-stop,
- aktywacja odtwarzania video w trakcie jazdy,
- aktywacja dźwięku potwierdzenia zamknięcia/otwarcia pojazdu,
- wyłączenie sygnału brak pasów,
- aktywacja wskaźników sportowych,
- zmiana koloru wskaźników sportowych na takie z wersji M,
- logo startowe M,
- aktywacja cyfrowego licznika prędkości na liczniku,
- wyłączenie funkcji, która przerywa zamykanie szyb automatycznie gdy drzwi są otwarte,
- aktywacja temperatury opon,
- aktywacja dodatku do nawigacji - aktualna pozycja GPS (współrzędne),
- aktywacja automatyczne składanych lusterek bez czasu zwłoki,
- itp.

Oczywiście nie w obu to samo było możliwe do zakodowania, ponieważ samochody były z innych roczników i miały inne systemy nawigacyjne CIC oraz NBT.

Na deser miała być jeszcze perełka w postaci BMW 7 G11 730d, lecz nie zdążyła dojechać z ASO.
Pewnie niebawem do niej zawitamy.

Pojawiła się natomiast X1, model E84, czyli taki którego już nie robimy.
Tutaj jednak zrobiliśmy wyjątek na prośbę chłopaków, no i oczywiście samochód nadawał się do modyfikacji.

---

Jak zapewne zauważyliście, wykonaliśmy nieco mocniejszą wersję modyfikacji w przypadku BMW F06 650i. Wersja Stage 1 nie zadowoliła do końca naszego klienta (nie urywało wentyli :)).

W X4, z mocnym dieslem, nie było najmniejszej dyskusji. Auto dzikus do potęgi ;).

Zatem, aby sprostać oczekiwaniom Dawida i na jego wyraźną prośbę wykonaliśmy mocniejszy Stage 1, prawie 2, silnika, który bardzo szybko zweryfikował stan cewek samochodu :).

Niespełna 200 km po modyfikacji Stage'a odezwała się wadliwa cewka, która już wcześniej nadawała się i tak do wymiany.

O ile na serii czy też Stage 1 jeszcze kilka kilometrów by na niej dało się pojeździć, tak Stage 2 (którego staramy się nie robić, lub robić tylko w nietypowych sytuacjach), szybko zweryfikował stan pojazdu i jego spadki wydajności :).

Po wymianie cewki samochód „lata jak szalony”, a Dawid otrzymał to co chciał, albo i nawet nieco więcej :).

Dzięki Dawidzie za miłe spotkanie i niech wentyle się jednak nie urywają ;). Pozdrowienia dla ekipy! :)

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningBMW #aktualizacjapojazduBMWsamochodu #bmwX4F26chiptuning #bmwF06650ichiptuning #bmwnawigacja #chiptuningskrzynibiegowZF8HP
Przeczytaj na