VW czyli Very White - modyfikacja białych „VolksWagen'ów”

CHIP-TUNING

Volkswagen Multivan T6 2.0 TDI CR 204KM
Moc
204 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 500 Nm

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI CR 150 KM
Moc
150 KM -> 190 KM
Moment obrotowy
340 Nm -> 420 Nm

Gabaryty inne, przeznaczenie inne, ale serce wspólne, i to serce nie byle jakie.

W prezentowanych dwóch VW z automatycznymi skrzyniami biegów DSG, sercem jest 2 litrowy motor wysokoprężny TDI. Czyli klasyka gatunku :).

Największym punktowanym słowem w familiadzie, pod hasłem „wymień jedno z oznaczeń silnika marki VW”, zapewne byłoby to TDI, a drugim Golf :D.

Jak już przy znaczku jesteśmy, to może co dla niektórych będzie to zaskoczenie, ale skrót TDI, nie oznacza „Turbo Doładowany z Intercoolerem” :).
Wiele osób tak mylnie interpretuje to oznaczenie.

TDI oznacza Turbo Direct Injection, czyli nic innego jak turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, zazwyczaj wyposażony w intercooler.

Silniki słynące z legendarnej ekonomiczności, popularyzacji i niezawodności, szczególnie te pierwsze wersje, zasilane pompą rozdzielaczową (najstarsze TDI-VP).

Pamiętamy te czasy i fizyczne rozwierty pomp celem uzyskania wyższego ciśnienia, montaże IC (Intercooler) i wydajniejszych wtrysków z custom końcówkami 216/230.
Plus oczywiście turbina z topowej wersji TDI, czyli silnika o oznaczeniu ARL.

Tyle zachodu, tyle przeróbek, a wszystko to po to by z mocy 90/110 uzyskać okolice 180 KM.
Dziś wystarczy zamiana odpowiednia „jedynek i zer”, aby taki efekt uzyskać.

Silniki TDI, oczywiście w erze swojej ewolucji, zaliczyły kilka wpadek, przykładem są silniki 16V drugiej generacji zasilane pompowtryskiwaczami (TDI-PD) i słynne pękające głowice.

Generalnie na ten moment trzecia generacją zasilana Common Rail (TDI-CR) są solidne i dopracowane i oczywiście cały czas ewoluują. Czy będą jakieś wpadki? Pożyjemy zobaczymy :).

Grzechem jest więc nie wykorzystać pokładów mocy w nich pozostawionych przez producentów, szczególnie, że sam silnik ma mnóstwo wariantów mocy, a różnice między nimi są od żadnych po delikatne w samym osprzęcie.
Takiego zdania też byli nasi nowi klienci, pan Arkadiusz właściciel Passata i pan Henryk właściciel Multivana, którzy oddali w nasze rance swoje samochody.

W obu przypadkach modyfikacja odbyła się w ustalonym miejscu, bezinwazyjnie poprzez złącze OBD2, co znacznie przyspieszyło cały proces modyfikacji.

Oczywiście przed procesem mapowania sprawdziliśmy logi samochodu i nie wykryliśmy żadnych anomalii czy ewentualnych dyskwalifikujących samochody do modyfikacji błędów, w końcu to świeże auta, więc w 99% zawsze tak to wygląda :).

Dziękujemy Wam bardzo Panowie za miłe spotkanie i radości z jazdy życzymy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningvw #vwmultivantransporterchiptuning #passatchiptuning
Przeczytaj na