BMW 518d - Limuzyna z najsłabszym dieslem nie musi być "wolna" :).
CHIP-TUNING
Moc
150 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
360 Nm -> 460 Nm
BMW Serii 5 to, jak by nie patrzeć, limuzyna klasy wyższej o sportowym temperamencie, szczególnie te w „M pakiecie” :).
Obserwując nasz fanpage dostrzegamy, że wielu naszym czytelnikom z „M” kojarzy się tylko i wyłącznie mocny silnik. Wg niektórych 150 KM i 2 litrowy diesel w „w M-paku” rodzi śmiech.
Czy słusznie? Pewnie wielu na te pytanie odpowie twierdzącą, ale czy mają rację?
Nie zapominajmy, że pakiet sportowy M to w główniej mierze dynamiczna stylizacja i elementy wyposażenia.
Zwykły „przód” G30-tki w zwykłej, "bez-pakietowej" wersji, jest naszym zdaniem taki sobie i pewnie wielu z Was to przyzna. Nie jest tak wyrazisty jak wersja M.
Dlaczego więc, skoro komuś nie podoba się wygląd „zwykłej” piątki, musi rezygnować z jej zakupu lub wybrać kompletnie niepotrzebnego mu do szczęścia 4.4 litrowego „potwora”, by mieć np. inny zderzak przedni.
Naszym zdaniem jest to genialne, że można sobie skonfigurować samochód w taki sposób, by nam się podobał, niekoniecznie rezygnując ze słabszej jednostki napędowej, czy też być zmuszonym do zakupu wersji „tłustej” z mocnym silnikiem, który nie wszystkim jest po prostu potrzebny.
Pamiętacie czasy, gdy samochody w wersji „FULL NULL” czyli, jak to kiedyś ktoś fenomenalnie nazwał na naszym fanpage „pusty jak turecki bęben” miały charakterystyczne czarne zderzaki.
Lanosy, Astry, Escorty, to wszystko w jednolitym kolorze wyglądało całkiem ładnie, jak na tamte czasy oczywiście.
Wersja „bieda” z czarnymi zderzakami psuła ten wizerunek mocno i odbijało się to na ogólnym postrzeganiu danego modelu przez potencjalnych nabywców.
Zapewne gdyby nie było wersji z czarnymi zderzakami, to dany model zyskał by w oczach potencjalnych klientów i jest szansa na większą jego sprzedaż.
Tak nam się przynajmniej wydaje.
Coś w tym musi być skoro producenci samochodów w pewnym momencie zmienili to podeście.
Dziś chyba nie da się kupić samochodu z czarnymi, niepolakierowanymi zderzakami, o ile nie mówimy o samochodzie w kolorze czarnym :).
Wracając do BMW, pakiet stylistyczny „M” i tutaj mocno należy podkreślić wyraz stylistyczny, ma jak wspomnieliśmy, poprawić mocno wygląda samochodu.
Oczywiście to nie wszystko, bardzo wygodne i chwalone przez wielu są fotele sportowe wchodzące w skład tego pakietu.
Choć my osobiście wolimy „komfort sitze” to wielu klientów wybiera sam pakiet w głównej mierze przez właśnie fotele ;).
Ten krótki wstęp to mała dygresja w odpowiedzi na post, który niedawno ukazał się na naszym fanpage.
Była to modyfikacji nowego BMW G30 518d w właśnie wersji „M”.
W dniu dzisiejszym prezentujemy ten sam model jednakże w standardowej wersji bez pakietu.
Zerknijcie sobie nasi drodzy czytelnicy kilka postów wstecz jaka jest przepaść w wyglądzie tych dwóch samochodów, mimo, że oba mają ten sam, najbardziej podstawowy, wariant z silnikiem wysokoprężnym określany mianem 518d.
Gdyby ktoś dał Wam za darmo takowy wóz, z wyborem jednego z dwóch M lub bez M, raczej wszystkie palce wskazały by wersje „M pakiet”.
Szczerze to 518d z „M pakietem” + usunięcie znaczka oznaczającego model samochodu powoduje, że patrząc na niego mamy wrażenie, że to „mocna fura”.
W rzeczywistości też nie jest wcale źle, naprawdę.
2-litrowy silnik o 4 cylindrach, wspomagany podwójnym układem turbodoładowania i 150 koni mechanicznych mocy daje sobie radę, szczególnie, że zazwyczaj są to samochody pozbawione „fajerwerków”, przez co nie za ciężkie.
Wspierane automatyczną skrzynią biegów „niszczą” stare, drugiej generacji, „piątki 530d”, które miały podobne parametry.
Wtedy jakoś nikt nie narzekał mocno na moc ;).
Naszym zdaniem to naprawdę rozsądne autko pod względem ceny zakupu, wielkości samochodu (szczególnie wersja G31 kombi), komfortu, prowadzenia i ogólnych możliwości :).
Silnik daje sobie radę zarówno w mieście jak i na trasie.
Oczywiście grzechem jest tutaj nie wykorzystać zapasu jaki został tutaj przez producenta skrzętnie schowany.
To jeden z tych silników, który po modyfikacji bardzo zaskakuje swojego właściciela.
Po CHIPTUNINGu podczas jazdy testowej, śmiech na twarzy kierowcy rysuje się niemalże po pierwszych kilkunastu metrach.
Powoduje to głównie spory przyrost momentu, i jak to w wysokoprężnych jednostkach bywa, dostępny niemalże od zaraz.
Przedstawiona 518d została zmodyfikowana na prośbę naszego klienta w dzień jego wizyty w szpitalu.
Przyjechał on akurat do sąsiadującego z naszym, miasta, i chciał przy okazji wykonać modyfikację.
Nie było to dla nas problemem.
Mimo, że na co dzień jeździmy po całej Polsce, to w takich sytuacjach, jeżeli klient jest z daleka i ma trasę w nasze okolice, znajdujemy szybko extra termin na wykonanie takiej usługi :).
Pozdrawiamy serdecznie i dziękujemy za skorzystanie z naszych usług, mimo alternatyw w postaci firm konkurencyjnych jakie Pan miał :).
Mamy nadzieję, że spełniliśmy Pana oczekiwania w 100% :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmwg30 #chiptuningbmw518d #bmwg30518d #bmw #chiptuning