BMW G31 M550d - czyli kolejny "cztero-turbinowiec" na strojeniu CHIPTUNING Stage 1 w Mobile Coders :).
CHIPTUNING Stage 1:
400 KM -> 470 KM
760 Nm -> 870 Nm
Aktywacja Carplay + VIM (video w trakcie jazdy) oraz SM (ScreenMirroring).
Kodowanie:
- zapamiętanie pozycji start stop
- skalowanie zegarów do 330 km/h
Pan Maciej poprosił nas o modyfikację swojego najszybszego kombi w dieslu :).
Tak, zgadza się, G31 M550d to najszybsze kombi w dieslu w gamie BMW :). Można by rzec, że jest samochodem idealnym?
Co przemawia za tym, aby rozważać go jako pojazd niemalże doskonały?
- jest wygodną limuzyną z dużym bagażnikiem.
- jest szybkie, a nawet bardzo szybkie.
- jest względnie ekonomiczne i nie będzie zmuszało nas do częstego korzystania z dystrybutorów paliwa.
- jest wygodne i komfortowe.
- jest piękne.
Jeśli nie wystarczają Wam powyższe argumenty to albo nie jeździliście takim samochodem, albo nie jesteście pasjonatami motoryzacji ;).
Co więcej, naszym zdaniem, nawet jeśli jesteście właścicielami samych BMW z prawdziwym M-power pod maską to i tak docenicie walory 50d. Taaaak, docenicie :).
A w wielu przypadkach będziecie kochać ten samochód bardziej niż jakiekolwiek M.
M jest fajne, M jest szybkie, ale do codziennej jazdy staje się po prostu niepraktyczne, trzeba mieć jeszcze inne auto, najlepiej M50d w limuzynie, a konkretniej w kombi ;).
A więc przejedźmy się tym niezwykle efektywnym Touring'iemm:).
Ten rodzinny pojazd potrafi przyspieszyć do pierwszej setki w czasie 4.6 s. :).
Tak dla porównania:
BMW M5 E39 ma 400 KM i przyspiesza w czasie 5.3 s.
BMW M5 E60 ma 507 KM i przyspiesza w czasie 4.7 s. (a ma ponad 100 KM więcej i spala 2.5x więcej paliwa niż m550d)
BMW M5 F10 ma 560 KM i dopiero ten pojazd przyspiesza do setki szybciej niż M550d, bo w czasie 4.3 s.
Tak, wiemy, do setki to nie bardzo ma znaczenia :).
I zgadzamy się z tym jak najbardziej, to tylko liczby, a liczą się odczucia, a te w M550d są wręcz wzorowe.
Samochód już w serii niezwykle starannie słucha poleceń naszej prawej stopy. Nie ma tutaj miejsca na zadyszki czy opóźnienia. Jest akcja, jest reakcja. Dokładnie tak jak oczekuje tego kierowca.
Wszystko to, w dużej mierze, dzięki zastosowaniu 4 turbosprężarek. Dwie wysokociśnieniowe, w jednej obudowie, były już stosowane w modelach serii Fxx. Natomiast w serii Gxx nowością są dwie mniejsze turbosprężarki niskociśnieniowe, zamiast jednej dużej.
Niesamowity efekt. To wszystko w połączeniu z idealnie działającą skrzyni ZF 8HP sprawia, że mamy do czynienia z niemalże idealnym pojazdem do codziennej jazdy.
W środku jest cicho i komfortowo. Diesel pod maską nie przeszkadza, bo prawie go nie słychać. Wyznawcy benzynowych silników nie będą zawiedzeni, jeśli nie patrzycie na obrotomierz to trudno będzie Wam odgadnąć, że jedziecie samochodem z silnikiem wysokoprężnym.
Skoro ten samochód jest taki fajny to po co coś w nim zmieniać? :).
Od zawsze wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pana Macieja "dopadł" mały głód mocy ;).
Nie, żeby auto było dla niego słabe, ale był bardzo ciekawy jak będzie jeździć po naszym Stage 1.
Jako że robiliśmy dużo 550d i 750d to wiemy, że wstydu nie ma :). Teraz samochód jest jeszcze szybszy i naprawdę trudno będzie nawet mocno sportowym samochodom dotrzymać mu kroku na lewym pasie.... To naprawdę nie będzie proste :).
Czego chcieć więcej?
No to może jeszcze dorzucimy do tego Carplay'a dla iPhone'a oraz VIM, czyli video w trakcie jazdy z każdego źródło wraz ze Screen Mirroringiem dla Android, działającym również w trakcie jazdy :).
Dziękujemy panu Maciejowi za skorzystanie z naszych usług i życzymy tylko radości z jazdy :).
#MobileCoderts #bmwkodowanie #BMWm550d #chiptuning #bmw #m550d #bmwg31 #carplay #bmwcarplay
Czy też uważacie, że takie kombi jest samochodem prawie idealnym? :).
Jakie macie odczucia? Dajcie znać w komentarzu :).