Zrodzony na torze, stworzony na drogę, czyli modyfikacja piekielnie szybkiego AUDI RS3 :).
CHIP-TUNING
Moc
400 KM -> 470 KM
Moment obrotowy
480 Nm -> 600 Nm
Audi RS3, zdaniem producenta, łączy innowacyjność i najlepsze osiągi rodem ze sportów samochodowych z elegancką sylwetką limuzyny.
Pod maską „drzemie” nowe „pięcio-tłokowe” serducho o pojemności 2.5 TFSI.
Do tej pory mieliście okazje często widywać w naszych relacjach wersję 2.0 TFSI o różnych mocach od 150 KM do najbardziej popularnej jednostki o mocy fabrycznej 252 KM, którą często mamy okazję „dłubać” na 300 KM.
W przypadku prezentowanego samochodu mamy dostępne aż 400 KM na start, a to o 33 KM w stosunku poprzednika.
Producent deklaruje tutaj, że ta mała katapulta "rzuca” samochód w około 4 sek. do 100 km/h. Szaleństwo.
Oczywiście, aby to wszystko się udało silnik potrzebuje wsparcia. A tutaj ma na kogo liczyć.
Wraz z silnikiem do walki o kolejne kilometry staje dwusprzęgłowy S-tronic, którego ukrytą mocą jest imponująca szybkość zmiany biegów, na tyle już szybko, że modyfikacja tutaj i chęć poprawy osiągów nie do końca ma sens.
Całą tą ogromną moc trzeba jednak przenieść na asfalt, a to już oczywiście specjalność słynnego napędu Quattro.
Inteligentne sterowanie przekazywaniem mocy na koła pozwala na dostosowanie pracy układu do stylu jazdy.
Przy dynamicznej jeździe większa część momentu obrotowego kierowana jest na tylną oś dla bardzo zwinnej i stabilnej charakterystyki prowadzenia.
Żeby tego było mało kierowca ma tutaj też mały wkład w to co się dzieje z samochodem.
Dzięki Audi Drive Select, może on dowolnie dobierać nastawy, ponieważ pozwala to na indywidualne ustawienie napędu Quattro, układu kierowniczego, skrzyni biegów S-tronic, charakterystyki silnika i klap wydechu.
Sama sylwetka samochodu jest typowa dla Audi.
Poprawna do granic możliwości, ale przy tym nie brak jej sportowego akcentu.
Moc ukrytą pod maską zapowiada dominująca osłona chłodnicy Audi Singleframe, z trójwymiarowym efektem plastra miodu.
Wnętrze również mega sportowe i utrzymane w ciemnych tonacjach. Sportowa kierownica RS jest spłaszczona u dołu, a wstawki w desce rozdzielczej i drzwiach dopełniają atmosfery sportowej elegancji.
Ostatnimi czasy sporo u nas sportowych „przecinaków”, jak Wam się widzi ten atleta z Ingolstadt?
PS Przepraszamy za brak zdjęć w środku.
Wraz z filmem który zrobiliśmy nie zsynchronizowały się na serwer, ponieważ karta pamięci "umarła" ;).
Pozdraiwamy.
#MobileCoders #bmwkodowanie #AudiRS3 #chiptuningAudiRS #AudiStage1