BMW F15 50i 449 KM, czyli modyfikacji X5 gdzieś daleko od cywilizacji :).
CHIPTUNING silnika
Moc
449 KM -> 540 KM
Moment obrotowy
650 Nm -> 780 Nm
CHIPTUNING skrzyni biegów ZF 8HP
- szybsze zmiany biegów
- lepsza reakcja skrzyni na polecenia kierowcy
- płynniejsza praca
Tytuł tego posta nie jest przypadkowy. Dlaczego?
Z panem Marcinem i jego synem, Leonem, spotkaliśmy się na ich posesji oddalonej kilka kilometrów od najbliższej cywilizacji :). Sam dojazd na działkę stanowił nie lada wyzwanie dla nisko zawieszonego samochodu, którym jeździmy ;).
Wymarzone miejsce w czasach "zarazy". Ewentualna kwarantanna w tutaj to sama przyjemność, w której znajdziemy spokój, ciszę i spędzimy czas w zgodnie z naturą.
Po przybyciu na miejsce przywitaliśmy się z panem Marcinem oraz jego synem, który chyba z niecierpliwością, większą niż tata, wyczekiwał naszej wizyty. Kilkulatek był bardzo zainteresowanym tym co robimy, a także demonstrowaniem nam walorów użytkowych i wyposażenia samego pojazdu ;).
Tak tak, widać było, że motoryzacją interesuje się ponadprzeciętnie i w przyszłości na pewno będzie przykładał do niej sporo uwagi :).
Naszym zadaniem były tylko dwie rzeczy, a dokładniej CHIPTUNING silnika, aby wzmocnić tą bestię, oraz CHIPTUNING skrzyni biegów, aby dać kierowcy jeszcze lepszą kontrolę nad swoim autem.
Tutaj samochód w serii jest stosunkowo mocny i wstydu nie ma. 449 KM i 650 Nm momentu obrotowego czyni ten pojazd jednym z szybszych w swojej klasie. Oczywiście przy tej masie własnej (ok 2350 kg z kierowcą) ta moc jakoś się rozchodzi, a gabaryty samego auta nie pozwalają na szaleńcze odczucia nawiązujące do sportowych samochodów.
Za to dźwięk V8 jest tutaj nie do pomylenia z żadnym innym. Po mocnym wciśnięciu gazu wydobywa się przyjemny ryk silnika, który umila nam podróż, a radio staje się zbędnym wyposażeniem :).
Wyznawcy silników benzynowych na pewno rozumieją o czym piszemy ;).
A więc szybka diagnostyka, wyłapanie kilku niedociągnięć, przekazanie informacji klientowi i przechodzimy do odczytu zawartości pamięci ze sterownika silnika oraz skrzyni biegów. Następnie wysłanie ich do naszego tunera i grzeczne oczekiwanie na opracowanie mapy :).
W tym czasie kilka jazd testowych i logowanie samochodu :).
Każde przyspieszenie niezwykle cieszyło Leona, który siedział z tyłu i był obecny w samochodzie do samego końca. Widać, bardzo lubi mocne samochody.
Po ok 1h otrzymaliśmy pliki i przeszliśmy do ich wgrywania. Proces programowania dwóch sterowników silnika oraz 1 skrzyni biegów trwał dość długo, przez co Leonowi troszkę się nudziło. Z niecierpliwością oczekiwał na nową moc ;).
W końcu sterowniki zaprogramowały się, a nowa moc została zaaplikowana ;).
Od samego startu czuć było sporą różnicę. Leon również nie krył zadowolenia, siedząc w tylnej części samochodu czuł to chyba bardziej niż my. W każdym razie był bardzo zadowolony. W końcu to nie takie proste zadowolić efektami tak wymagającego chłopaka :).
Na samym końcu zrobiliśmy ponownie diagnostykę i przekazaliśmy ważne informacje eksploatacyjne obu panom :). Czyli wszystkie szczegóły jak eksploatować pojazd oraz jakich części używać :).
Praca przy takich samochodach jest olbrzymią frajdą i przyjemnością. Silniki N63N 4.4 449 KM jest naprawdę przyjemny i bardzo podatny na modyfikacje :).
Jedyne o czym należy bezwzględnie pamiętać to wymiana oleju co 8-10k km :).
Bardzo dziękujemy panu Marcinowi oraz Leonowi za zaproszenie nas do siebie, za miłe spotkanie oraz za zaufanie i możliwość pracy przy tym świetnym BMW :).
Pozdrawiamy serdecznie.
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #bmw #chiptuningBMW #ZF8HP #bmwF15 #bmwX550i #bmwX5