Wiatr, Osiem, Pięćdziesiąt – Modyfikacja Passata B8 2.0 TDI 150 KM :)
CHIP-TUNING
Moc
150 KM ->190 KM
Moment obrotowy
340 Nm -> 420 Nm
Czy wiecie, że nazwa Passat pochodzi od nazwy wiatru morskiego? Jeśli nie wiedzieliście, to teraz już wiecie :).
Jak dodać do tego, że mamy już 8 generację tego modelu, który jest produkowany od prawie 50 lat, mamy wyjaśniony tytuł dzisiejszego postu :).
No i to w zasadzie było by tyle, bo co jeszcze można ciekawego napisać na temat VW Passata, którego każdy zna, każdy widział, każdy chyba miał przyjemność w swoim życiu jechać takowym, nie koniecznie swoim.
Część z Was na pewno miała okazję usłyszeć docinki o "passerati w TeDei" :)
Niedawno, bo kilka dni temu, mieliśmy okazję modyfikować dokładnie takiego samego Passata i też w kolorze białym, zatem powtarzać się nie ma co.
Nie mamy też żadnej fajnej anegdotki związanej z tą modyfikacją, bo nasz nowy klient po wręczeniu nam kluczyków do samochodu, wrócił do domu, aby kontynuować swoją zdalną pracę.
Zatem zostaliśmy sami na placu boju.
My i biały „Passeratii” w dieslu.
Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach jak to mówią.
Wraz z oddaniem nam kluczy, nasz klient rzucił mimochodem, że wcześniej jeździł na BOXie, ale go zdemontował tuż przed naszym przyjazdem.
No i pięknie, byliśmy przeszczęśliwi, bo jazda na BOXie to jak wyścig kolarski na EPO, na dłuższą metę powoduje negatywne skutki dla zdrowia.
Pierwsze co to diagnostyka, odczyt błędów i nadzieja, że w VW będzie inaczej niż w BMW, w którym, mimo wypięcia BOXa, zostają błędy.
Szybkie logowanie błędów silnika/skrzyni biegów i co?
No nasz „wspaniały BOX” nie zawiódł, jak zwykle ;).
Błędy w silniku od doładowania, ciśnienia, itp.
Jednym słowem choinka błędów świadcząca o złej kondycji podzespołów silnika.
Co oczywiście jest nieprawdą.
No ale oczywiście BOX już tak ma w pakiecie :).
Gdyby nie ta informacja o BOXie i śmiesznie mały przebieg samochodu, uznalibyśmy ten silnik za przysłowiowy „złom”, nienadający się do jazdy, a co dopiero do modyfikacji.
W tym miejscu, aż się prosi by podlinkować, dla naszych nowych czytelników 2 ciekawe posty o BOX-ach.
Warto dokładnie przeczytać wraz z ciekawymi komentarzami. Strzeżonego Pan Bóg strzeże, a w tym przypadku Mobile Coders :).
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2780551795603472&id=1890364917955502
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2790407557951229&id=1890364917955502
Co do samej modyfikacji, ze względu na sterownik EDC17, wykonać mogliśmy ją bezinwazyjnie, za pomocą złącza OBD2, zarówno odczyt jak i zapis.
Nie trzeba było w żaden sposób odblokowywać sterownika silnika, w przeciwieństwie do nowych BMW, gdzie jak wiecie często musimy to robić przed finalnym odczytem i zapisem nowej, zmodyfikowanej mapy.
A co do mapy to lekko „liźnięte” parametry dają naprawdę świetny efekt.
Fabryczne 2.0 TDI o mocy 190 KM nie ma co stawać do „walki”.
Wartości wersji 150 konnej po modyfikacji nieco przewyższają momentem obrotowym, ale nie tylko to się różni.
Przemodelowanie całego momentu i wyciągnięcie go ładnie w większym zakresie użytecznych obrotów sprawia, że samochód jeździ po prostu lepiej w całym zakresie obrotowym, bo wykorzystuje go w większym stopniu.
Dodatkowo poprawia się znacznie reakcja na gaz.
Polecenia kierowcy są wykonywane bez zbędnego namysłu.
Tutaj warto było by też jeszcze „liznąć” skrzynię biegów, aby uzyskać najlepszy efekt.
DGS są nieco ospałe w porównaniu do np. skrzyń ZF stosowanych głównie w BMW, czy też G-tronic'a, flagowca Mercedesa.
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług i pozostajemy w kontakcie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningvwpassat #passatb8150km #chiptuningtdi