Nowiutki SUV z miejskim silnikiem i sporym potencjałem, czyli modyfikacja popularnego BMW X3 G01 20i :).

CHIP-TUNING
Moc
184 KM -> 240 KM
Moment obrotowy
290 Nm -> 400 Nm

Serce nowych benzynowych 2 litrówek BMW to silniki o oznaczeniu B48.

Mają wiele swoich odmian numerkowych C, D, M itp.

Teoretycznie silnik jest ten sam, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

Wszystko to sprawia, że nie jest to to samo co wersja 30i, jak to co poniektórzy uważają.

Mocy też nie przybywa tutaj tak jak w wersji 30i.
Co więcej mimo, że bez problemu silniki znoszą tutaj nieco większe moce rzędu 260 KM, osobiście nie sugerujemy takiej modyfikacji.

O ile w pewnej odmianie można by się o to jeszcze pokusić, tak w pozostałych raczej nie bardzo.

W związku z tym, że głównie zależy nam, jak i naszym klientom, na mocnej, ale bezpiecznej modyfikacji, klienci wybierają ten, teoretycznie słabszy, wariat 240 KM.

Szczególnie, że modyfikacja daje ponad 100 Nm i prawie 60 KM, a to jest naprawdę bardzo odczuwalne.

Dodatkowe „ryzykowne konie” nie zmieniłyby tego odczucia, a jedynie mogłyby być ewentualnym „słabym” ogniwem między mocą i bezpieczeństwem.

Zatem moc owszem, ale nie ponad wszystko.

Pamiętamy rozmowy z naszym klientem, panem Sławomirem, który wręcz, w pierwszej fazie naszych rozmów optował za mocą w okolicach 210/220 KM, w obawie o jednostkę.
Oczywiście nie ma co popadać ze skrajności w skrajność.

To nie jest tak, że wraz z wzrostem 10 KM żywotność silnika i podzespołów spada o ileś %.
Każdy silnik ma pewny bufor bezpieczeństwa i o ile poruszamy się w jego zakresie, a u nas zawsze tak robimy, to ryzyko awarii spowodowanej przez modyfikacji można śmiało powiedzieć, że nie istnieje.

Zatem czy na bazie tego prezentowanego silnika, zrobimy 190 KM, 200 KM, 210 KM czy 240 KM, bezpieczny bufor jest zachowany, w przypadku 260+ wychodzimy poza jego strefę.

Autko pana Sławomira to nówka sztuka z przebiegiem zaledwie 3 tys. km.

O modyfikacji rozmawialiśmy, jak już wspomnieliśmy, zaraz po zakupie samochodu przez naszego klienta.

Dotarł on silnika jeżdżąc spokojnie do 3k km, następnie wymienił olej :).

Zalany został polecany i dostarczony przez nas Penrite Enviro+ 5W40, który dostępny jest w ciągłej sprzedaży wnaszym sklepie internetowym http://sklep.bmwkodowanie.pl , wraz z 2 rewelacyjnymi dodatkami tworzącymi „zestaw 3 Króli wymiany oleju”, czyli Penrite Engine Flush oraz LM Ceratec :).

Modyfikacja jak widać musiała odbyć się za pomocą metody BENCH (najnowsza wersja oprogramowania sterownika silnika). A następnie, już po odblokowaniu, przez OBD :).

Wraz z modyfikacją silnika zakodowaliśmy wyświetlanie temperatury opon oraz umożliwiliśmy zapamiętanie trybu systemu Start-Stop.

Zapraszamy do naszego sklepu.
Są tam 3 produkty jakie potrzebujecie do zadbania o silnik i podzespoły swoich samochodów :).

P.S mamy też możliwość wysyłki oryginalnych filtrów do BMW.

http://sklep.bmwkodowanie.pl

Dziękujemy Panie Sławomirze za miłe spotkanie.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwg0120i #chiptuningbmwG01X3 #bmwStartStop
Przeczytaj na