X5 M50d "na raty" - modyfikacja BMW F15 M50d pana Pawła.
Z panem Pawłem spotkaliśmy się celem wykonania pierwszej części usług, jakie ma zamiar zafundować on swojemu nowemu nabytkowi.
Generalnie wykonamy w samochodzie pełen możliwy zakres usług jaki w przypadku tego modelu możemy wykonać, czyli:
- AKTUALIZACJA STEROWNIKÓW CAŁEGO POJAZDU [wykonano]
- KODOWANIA - BEZ LIMITU KODÓW [wykonano]
- CARPLAY, SCREENMIRRORING ORAZ VIM (Video w czasie jazdy) [wykonano]
- AKTUALIZACJA BAZY DANYCH NAWIGACYJNYCH [wykonano]
Zatem jak widać przygotowaliśmy sobie „solidny grunt”, pod to co najlepsze co przed nami, a mianowicie:
- CHIP-TUNING - strojenie mapy silnika
- CHIP-TUNING - strojenie skrzyni biegów ZF 8HP
Jest szansa, że dojdzie nam jeszcze jedna usługa, a mianowicie montaż ZABEZPIECZENIA ANTYKRADZIEŻOWEGO POJAZDU Author IGLA.
Rozmawialiśmy chwile na ten temat i pan Paweł wydawał się być żywnie tym tematem zainteresowany.
Wracając do wykonanych usług, niezwłocznie po aktualizacji całego pojazdu pobraliśmy sobie nowe oprogramowanie z sterownika silnika i skrzyni biegów, a gdy będziemy mieć zielone światło, przyjedziemy do pana Pawła w zasadzie tylko na jego wgranie :).
Moc wzrośnie z fabrycznych 381 KM do 460 KM, moment z kolei wzrośnie o 120 Nm, a to wszystko stanie się w przeciągu 15 minut.
Tak tyle wystarczy na wgranie oprogramowania silnika i skrzyni biegów, ponieważ, jak wspomnieliśmy dysponujemy mapą silnika i skrzyni biegów pobranych z samochodu właściciela i cała „lwia” i czasochłonna praca została wykonana już poza samochodem przez naszych tunerów :).
W międzyczasie naszych prac, gdy aktywowaliśmy Pakiet CarPlay oraz „pompowaliśmy nowe odcinki dróg” do nawigacji, przeprowadziliśmy sobie szczegółową diagnostykę pojazdu, aby mieć pewność, że samochód nadaje się do modyfikacji.
Diagnostykę oczywiście ponowimy przed samym wgraniem oprogramowania, bo z samochodami nigdy nic nie wiadomo.
Często gęsto wydaje nam się, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, bo zapala, jeździ i nie świeci żadna niepokojąca kontrolka.
Niestety to nie jest do końca prawda.
Często bywa tak, że błędy odkładają się w komputerze, jeżeli nie są bardzo groźne i nie wpływają bezpośrednio na zagrożenie „życia” silnika lub kierowcy, a kontrolka da o sobie znać gdy już „odchylenie od normy” jest całkiem spore.
Dlatego, zawsze tłumaczymy klientom, że samochód to „narzędzie”, które zawsze się popsuje, wszystko to kwestia czasu.
Niestety o czasie usterki oczywiście nie informuje w żaden sposób. Jedziemy i wszystko jest okej, a każdy pokonany metr jest to metrem w którym może wystąpić potencjalna nieprzewidziana i niesygnalizowana awaria.
Na szczęście my w głównej mierze skupiamy się na samochodach nowych, czasami tak nowych, gdzie ryzyko awarii jest naprawdę małe.
Ciężko bowiem wyjaśnić właścicielowi 15 letniego samochodu z przebiegiem 300k km, że zapchany DPF, awaria EGR, urwane klapki w kolektorze, czy awaria jakiegoś czujnika, nie jest spowodowana wykonaną miesiąc temu modyfikacją, lecz intensywną wieloletnią eksploatacją.
Zatem aby unikać pogaduszek typu: „panie, ale jeździłem 15 lat zrobiłem 300k km i wszystko super, a jak pan żeś zrobił mi tu "czipa" w zeszłym miesiącu to się teraz wszystko posypało ..” :)
Trochę zboczyliśmy z tematu, ale to była świetna okazja, aby napisać dlaczego nie robimy samochodów starszych.
Nie jest to bowiem wina samochodów, lecz ich użytkowników, a dokładniej ich podejścia do tematu.
Dziękujemy panu Pawłowi za zaufanie.
Nie możemy się doczekać naszego drugiego spotkania, które będzie kropką nad „i” modyfikacji, jego świetnego BMW F15 M50d :).
#MobileCoders #bmwkodowanie, #bmwchiptuning #bmwm50dchiptunig #bmwaktualizacjasamochodubmw #bmwcarplay #bmwmapy #bmwtuningBMW