AUDI z kompleksami, czyli modyfikacja kolejnej A6 C8 40 TDI :).
CHIP-TUNING
Moc
204 KM -> 235 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 450 Nm
Jak to fajnie brzmi – czterdzieści TDI :).
Nawet się nieco zrymowało.
Generalnie dla osób nieobeznanych w temacie sam znaczek 40 budzi respekt. Sugeruje 4 litrowego potwora, lub co najmniej 3 litrowego tak jak jest to w przypadku BMW.
Czyżby koncern VAG wpadł w kompleksy, że ich samochody sa postrzegane jako „gorsze, słabsze”?
Ciekawe.
Takie zachowanie zauważyć można w USA, tam wszystko co nie jest XXXL jest słabe.
Nawet BMW stosuje w tym kraju inne oznaczenia silników i dla przykładu 520d 184vKM, tam ma oznaczenie 528d mimo, że ma nawet ciut mniej bo 180 KM :).
No ale PięćDwaOsiem przy grillu, steku, żeberkach i piwie brzmi lepiej niż PięćDwaZero.
Respekt u samców rośnie, a kobiety są skłonniejsze do rozmów :).
Oczywiście to żart, ale w każdym żarcie jest ziarenko prawdy.
Co do Audi i ich nowych oznaczeń, tutaj producent nieco „zamieszał” przestawiając tok rozumowania.
Pytanie czy te zamieszanie nie było celowe, czy ma służyć większemu celowi w przyszłości.
Nowe oznaczenia bowiem nie odnoszą się do pojemności, a do mocy samochodu.
Jak wiadomo wariantów mocy, szczególnie w grupie VAG, jest „MilionPińcetStoDziewińcet” i trudno było by oznaczać każdą z nich.
Zatem ku pomocy przychodzą „granice” lub jak kto woli przedziały, progi i kształtują się następująco:
- 25 – do 80 kW (do 109 KM);
- 30 – 81-96 kW (110-130 KM);
- 35 – 110-120 kW (150-163 KM);
- 40 – 125-150 kW (170-204 KM);
- 45 – 169-185 kW (230-252 KM);
- 50 – 210-230 kW (286-313 KM);
- 55 – 245-275 kW (333-374 KM).
Teraz wystarczy sobie dokleić jeszcze do tego odpowiednie oznaczenie zasilania paliwem, tu na szczęście pozostaje bez zmian:
- TFSI – turbo-benzyna,
- TDI – turbo-diesel,
- e-tron – elektryk lub hybryda,
- g-tron – napęd na CNG,
i mamy rozszyfrowany samochód jadący przed nami :).
Proste prawda :).
Zachęcamy do trenowania umysłu i zgadywania stojąc w korkach, przynajmniej nie będzie nudno.
Podążając za powyższą ściągną, nasz prezentowany samochód o oznaczeniu 40TDI jest samochodem o mocy z przedziału 170-204 KM, zasilany olejem napędowym.
Tak się składa ze to wersja 204 KM, która po naszej modyfikacji zmieniła się na 45 TDI.
Zatem znaczek do zmiany :).
Na szczęście wystarczy odkleić tylko 0 i zastąpić nr 5 :).
Prawda jest taka, że nie moc była głównym powodem naszego spotkania, lecz uporczywy „LAG” (turbo dziura), którą zaserwował koncern VAG swoim klientom w myśl zdrowia i ekologii.
Nowe normy i forma testów spalin WLTP niestety wymusiła na koncernach wiele zmian.
W przypadku BMW żegnamy się z topowymi i genialnymi jednostkami napędowymi generującymi najwięcej CO2, ale reszta silników nie „ucierpiała”.
W VAG zamiast pozbywać się mocnych jednostek, rzucili „LAGa” praktycznie na wszystkie nowe auta, dzięki czemu popsuli wszystko co było dobre, ale zachowali pełny arsenał silnikowy. Nie wiemy czy to gorsze czy lepsze rozwiązanie.
Na szczęście jest możliwość modyfikacji silnika i poprawy tej „klątwy opóźnienia”.
To dobra wiadomość, zła jest natomiast taka, że sama modyfikacja silnika nie daje w pełni sukcesu.
Ruszyć tutaj obowiązkowo trzeba skrzynie biegów. No i niby żaden problem, lecz jest jeden malutki, a mianowicie protokoły dostępu do skrzyni biegów.
Firmy produkujące narzędzia do tuningu dwoją się i troją, by jak najszybciej opracować bezpieczny protokół odczytu i zapisu danych do skrzyni biegów, ponieważ nie mamy jak wbić się prosto w sterownik.
Cała modyfikacja musi iść bezpiecznie przez złącze OBD2.
Tutaj są już sukcesy małe, bo coraz więcej aktualizacji przychodzi na skrzynie biegów do AUDI.
Lada moment będzie dało się robić wszystko. Na ten moment jest to jeszcze utrudnione.
W przypadku tego prezentowanego samochodu również próbowaliśmy odczytać skrzynie biegów. Narzędzie odczytało wariant, oprogramowanie, ale jeszcze nie dało rady go pobrać do modyfikacji.
Jesteśmy pewni że da się to zrobić jeszcze w tym roku, a przynajmniej mamy taką nadzieję.
Nasi klienci którzy wykonali u nas CHIP-TUNING silników w nowych samochodach również nie mogą się doczekać kiedy to nastąpi.
Zatem jak na "Mikołaja" wyczekujemy aktualizacji ;).
Dziękujemy za spotkanie i jesteśmy w kontakcie.
Jak tylko otrzymamy update do Pana skrzyni, meldujemy się pod firmą by dokonać jej modyfikacji.
Pozdrawiamy serdecznie :).
#MobileCoders #bmwkodowanie, #audichiptuning #A6C840TDImodyfikacjachiptuning