Nowe BMW G01 X3 20d na modyfikacji silnika i skrzyni ZF 8HP.

Zakres prac:
- CHIPTUNING
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm

- CHIPTUNING skrzyni biegów ZF 8HP

- Kodowanie start stop, temperatury opon etc.

Michał zaprosił nas do siebie na wykonanie usług w jego BMW G01 20d.
Oczywiście, jak to bywa w przypadku 20d B47 najczęściej, chodziło o zwiększenie mocy oraz przyspieszenie działania skrzyni biegów ZF 8HP.

Potencjał jaki kryje silnik B47 jest niesamowity. To dwulitrowy diesel, który w serii dysponuje mocą 190 KM, z kolei jego moment obrotowy to 400 Nm.

Nie jest źle, dobrze zsynchronizowana skrzynia ZF 8HP pięknie przerzuca biegi i sprawia, że do 100 km/h auto nawet jedzie i nie ma zadyszki. X3 G01 jest samochodem z dość sporym współczynnikiem Cx (oporu powietrza) przez co rozpędzanie tego wysokiego samochodu nie jest prostym zadaniem, szczególnie gdy osiągamy wyższe prędkości.

Jest to naturalne, ze wraz ze wzrostem prędkości pojawiają się coraz większe opory powietrza. Moc więc, szczególnie w takim SUVie jest niezwykle pomocna w górnych przedziałach prędkości jazdy.

W Polsce mamy coraz lepsze drogi i wbrew pozorom jeździmy dużo drogami szybkiego ruchu i autostradami.

Modyfikacji CHIPTUNING Stage 1 silnika sprawia, że jesteśmy w stanie wykorzystać bufor, który zostawił nam producent w jednostce napędowej.

Taki bufor zawsze jest, a zrobiona modyfikacja z głową, przez doświadczonego tunera, nie zrobi krzywdy silnikowi i jego osprzętowi.

Naturalnym jest, że silnik będzie bardziej wysilony i wynika to z praw fizyki.

Ktoś zapyta:
- no dobrze, ale czy to nie wpłynie na szybsze zużycie podzespołów?

Tutaj odpowiedź nigdy nie będzie jednoznaczna, ponieważ awaryjność czy bezawaryjność zależy od sposobu eksploatacji danego samochodu.

Jeśli zakładamy, że robimy modyfikację, ale eksploatację samochodu przeprowadzamy bez szczególnej dbałości o poprawne rozgrzanie silnika, o serwis olejowy co 10-15k km, o poprawne schłodzenie turbin, to prawdopodobnie nasze auto może się zużyć szybciej niż na seryjnych ustawieniach.
Jednak jeśli przestrzegamy kilku podstawowych zasad to będziemy jeździć bezawaryjnie, jeśli tylko sama mapa silnika jest opracowana zgodnie ze sztuką i w poprawny sposób.

Wielu ludzi zraża się do CHIPTUNINGu, ponieważ wcześniej, albo mieli złe doświadczenia z mało profesjonalnymi tunerami, którzy zwiększali moc, ale robili to w niewłaściwy sposób, lub zwyczajnie mieli pecha i ich samochód i tak miał się wkrótce uszkodzić.

To kwestia, który jest poruszana mnóstwo razy, padają pytania "ile wytrzyma mi samochód po CHIPTUNINGu". Otóż drogi czytelniku, jeśli wybrałeś dobrego tunera to wszystko jest w Twoich rękach :).

Jedno z naszych firmowych aut ma już 380k km, z silnikiem B47 2.0d 190 KM. Modyfikacja została wykonana 3 lata temu przy przebiegu ok 100k km. Samochód przejechał już po naszym programie ponad 270k km i ma się świetnie. Pracuje doskonale. Poza eksploatacją nie dzieje się w nim nic.
Samochód ma oryginalną turbinę i wtryski, i uwaga, oryginalny rozrząd :). Prawda, że dobry wynik? Fakt, że olej w silniku jest wymieniany co 10k km, a samochód jeździ tylko na oryginalnych częściach BMW, ale o problemach czy jakiejś awarii nigdy nadęty nie myśleliśmy.

Jesteśmy najlepszym przykładem tego, że samochody w głównej mierze psują się przez złą eksploatację, a nie ich wady. Jasne, wady też się zdarzają, ale na pewno rzadziej niż destrukcyjne traktowanie pojazdu przez kierowcę, co w konsekwencji doprowadza do usterek ;).

Ale wróćmy do prezentowanego BMW Michała :).

Tutaj wykonaliśmy standardowo CHIPTUNING silnika + CHIPTUNING skrzynie biegów ZF 8HP.

Z silnika standardowo udaje się wyciągnąć ok. 230 KM i 480 Nm.

Z kolei modyfikacja skrzyni znacznie przyspiesza jej działanie. Podczas wciskania gazu następuje dużo szybsza reakcja skrzyni, co przekłada się bezpośrednio na dużo przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Samochód przestaje być ospały.

Michał po krótkiej jeździe testowej od razu stwierdził, że samochód jest nie do poznania.

Właśnie tak, to opinia każdego kto robi modyfikację skrzyni i silnika :).

Mocno zalecamy taki pakiecik, na pewno się nie zawiedziecie :).

Bardzo dziękujemy Michałowi za skorzystanie z naszych usług :).

Pozdrawiamy serdecznie :).

#MobileCoders #chiptuning #bmwkodowanie #bmw #bmwg01 #bmw3 #chiptuniningZF #zf8hp
Przeczytaj na