Dwa praktyczne i nowe Mercedesy na Chiptuning w Mobile Coders :)

Mercedes Sprinter 314 CDI
Moc
143 KM ===>>> 175 KM
330 Nm === >>> 420 Nm

Mercedes 2020 V250d Facelift
Moc
190 KM === >>> 220 KM
440 Nm === >>> 480 Nm

Dostawczego Sprintera o bazowej mocy 143 KM i 330 Nm momentu obrotowego nie można określić mianem auta do ciężkich zadań.
O ile z pustą "paką" można w miarę komfortowo się przemieszczać, o tyle po załadowaniu auta, szczególnie pokonując trasy, ten komfort drastycznie spada.

Z tego względu pan Witek zgłosił się do nas, aby podkręcić nieco swoje narzędzie pracy.

W celu przeprowadzenia modyfikacji oprogramowania silnika, musieliśmy się dostać do jego sterownika, który jest umieszczony dosłownie na tym silniku.
Sprawa niezbyt skomplikowana, szczególnie zważywszy na fakt, że pod maską zostaje sporo miejsca dzięki 4-cylindrowemu silnikowi o pojemności 2,1 L.
Jedyny problem to ciepło rozgrzanego przez jednostkę sterownika :).

Wyniki jakie uzyskaliśmy po modyfikacji to dodatkowe około 30 KM oraz 90 Nm, dzięki czemu jazda tym autkiem jest zadowalająca.
Popularny Sprinter stał się bliższy swojej nazwie :)

Drugi samochód to podobnie Mercedes z przeznaczeniem transportu, ale raczej osobowego w większej ilości i bardziej luksusowo, czyli dobrze znana V-klasa W447 tym razem po Faceliftingu.

Bardzo popularna wersja V250d, zrobiliśmy ich dziesiątki w wersji z silnikiem 2.2, czyli tym starszym OM651, ale od pewnego czasu coraz częściej trafiają do nas te nowsze, OM654.

Kamil przyjechał do nas, aby w pierwszej kolejności wymienić olej (15tys. przebiegu) i od razu wykonać przy okazji modyfikację programowego zwiększenia mocy.

Wymianę oleju przeprowadziliśmy przy użyciu oleju Penrite Enviro+ 5w40 z dodatkiem Liqui Moly Ceratec, wcześniej dodając płukankę Penrite Engine Flush przed spuszczeniem starego oleju.

Tutaj dwie ciekawostki - do dwulitrowego silnika diesel'a wchodzi 9L oleju, a druga ciekawostka to fakt, że fabryczny interwał wymiany oleju wynosi 40tys. km :). Wariactwo ;).

Sterownik silnika, tak jak w poprzednim przypadku, znajduje się na samej górze jednostki, zaraz po otwarciu maski i problemów większych z dostępem tutaj nie ma.

Wyciągnęliśmy zatem nasz obiekt pożądania, standardowo odczytaliśmy soft, wykonaliśmy modyfikację i zaaplikowaliśmy to do sterownika. Po jeździe próbnej (a także po dłuższym czasie od modyfikacji) Kamil jest bardzo zadowolony z osiągów auta, co dla nas jest bardzo cenną informacją :).

Dziękujemy obydwu panom za skorzystanie z naszych usług, za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #mercedesW447 #mercedesV #mercedessprinter
Przeczytaj na