Trzy niemieckie marki Premium, czyli BMW, AUDI i Mercedes na modyfikacji w Mobile Coders :).
Niedawno odwiedziliśmy południowo-wschodnie rejony Polski, gdzie wykonaliśmy kilka usług. Część z nich sukcesywnie będziemy wrzucać na naszą tablice.
Dziś opiszemy Wam modyfikację 3 samochodów, która odbyła się na jednym z parkingów dużego centrum handlowego :).
Tak, wykonywanie usług mobilnie to nasza specjalność. Im mniej czasu masz nasz drogi kliencie tym bardziej się Tobie przydamy :).
BMW X5 G05 30d - czyli nr 1 z listy :).
Samochód naszego stałego klienta, który wykonywał już u nas modyfikację innego BMW, jakim jest nowa seria 3, model G21 320d.
W przypadku tego świeżego zakupu moc 3 litrowego diesla rośnie o wiele bardziej, niż w przypadku 2 litrowej odmiany.
Z fabrycznych 265 KM, moc "wskakuje" na 310 KM, a moment obrotowy potężnie wzrasta z 620 Nm do 720 Nm.
Naszym zdaniem w przypadku tak dużego samochodu jakim jest BMW X5 wartości po modyfikacji to wartości minimalne, które powinny być tutaj na „starcie”.
Nie zmienna to faktu, że idealnymi silnikami dla tego modelu są warianty M50d lub M50i. Szczególnie ten pierwszy. Ale jeśli nie zależy nam na piorunujących osiągach to 25d również jest wyborem rozsądnym, ale mocno zalecamy go od razu modyfikować.
Jak to mówią „jak się nie ma co się lubi …”.
Z 30d B57 jest tak, że jest to wersja genialna pod względem trwałości, bezawaryjności i potencjału. Jest to wybór rozsądny i niemalże gwarantujący bezproblemową eksploatację. Kultura pracy jest genialna, a jedna turbina sprawia, że temperatury w komorze silnika są niższe niż w przypadku 2 lub 4 fizycznych turbin. A jak dobrze wiemy im chłodniej pod maską tym życie silnika będzie zdecydowanie dłuższe.
Jest to dobry wybór, tym bardziej jeżeli rozważamy „uwolnienie” sporego zapasu ukrytej energii :).
Mercedes – Benz GLE 300d 245KM OM654 - czyli nr 2 z listy.
Z panem Jarosławem spotkaliśmy się po raz kolejny. Tym razem, aby nie „dodać” lecz „przywrócić” moc w jego Mercedesie.
Pierwsze nasze spotkanie było bowiem w zeszłym roku, gdzie przeprowadziliśmy modyfikacje silnika, podnosząc moc z 245 KM do okolic 290 KM, a sam moment wzrósł równie mocno jak w przypadku 3 litrowego diesla BMW, o którym wspominaliśmy wyżej.
Po pewnym czasie nasz klient nieoczekiwanie na wizycie w autoryzowanym serwisie Mercedesa miał przeprogramowany sterownik silnika, a tym samym nasza modyfikacja nadpisała się nową wersją oryginalnego oprogramowania.
Moc wróciła więc do seryjnych "nastawów", a uśmiech z twarzy naszego klienta znikł.
Samochód znów zrobił się „ciężki i ospały” jak po wigilijnej kolacji :).
Na szczęście smutek nie trwał długo, bo dowiedział się, że ruszamy w jego rejony i zapisał się na „listę poprawkową” :).
Audi A6 C8 45TDI - czyli nr 3 z listy.
Z Bartkiem spotkaliśmy się również drugi raz. Tym razem na modyfikacji skrzyni biegów :).
Za pierwszym razem podnieśliśmy moc w jego świetnym Audi oraz staraliśmy się wyeliminować WLTP LAG, czyli zmorę kierowców grupy VAG, która polega na tym, że samochód nie słucha się kierowcy ;).
„My mu gaz a on …”.
No właśnie, on nie reaguje, czeka nie wiadomo na co. Jak by chciał nas zapytać: „czy mam przyspieszyć, jesteś pewny czy chcesz jeszcze to przemyśleć, jeśli chcesz przyspieszyć to kliknij POTWIERDŹ u góry ekranu …?” ;).
Na czas naszego pierwszego spotkania, skrzynia biegów ze względu na jej nowy wariant zarówno hardware jak i software, była nie możliwa do odczytania. Przez co nie byliśmy w stanie nic zrobić z jej oprogramowaniem.
Na możliwość „pogrzebania” w skrzyni przyszło nam czekać prawie pół roku. Otrzymaliśmy email z informacją o dostępności protokołu odczytu/zapisu dla tego wariantu. Wtedy niezwłocznie poinformowaliśmy naszego klienta i umówiliśmy spotkanie.
Dziękujemy wszystkim za miłe spotkanie, pomimo kiepskiej pogody. Trzymajcie się ciepło :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningMercedesGLE300d245KM #chiptuningBMWG05x530d #chiptuningAUDIA6C845TDIskrzyniBiegowWLTP