Pierwsze wrażenie nie ma znaczenia :).

Modyfikacji BMW G12 750xd w Mobile Coders :).

Chiptuning Stage 1
Moc
400 KM -> 480 KM
Moment obrotowy
760 Nm -> 850 Nm

- Kodowanie dodatkowych funkcji, typu start-stop, zmiana sklai zegarów do 330 km/h

- obniżenie zawieszenia o 3 cm

Pan Emil zaprosił nas do siebie na wykonanie kilku zmian w swoim pięknym BMW G12 z najmocniejszym silnikiem diesla pod maską, czyli B57 30d z 4 turbinami o mocy 400 KM :).

Nawiązując do tytułu tego postu, nasze spotkanie zostało lekko odłożone w czasie ;). Można powiedzieć, że w skutek pewnych nieporozumień i złych interpretacji, za pierwszym razem do spotkania nie doszło.

Za drugim razem jednak udało się ustalić termin i spotkać. Wtedy właśnie naprawdę poznaliśmy pana Emila i doszliśmy do wniosku, że to naprawdę konkretny "gość" :).

Zostaliśmy zaproszeni na kawę do siedziby jego imponującej firmy, omówiliśmy szczegóły, a następnie w jednej z hal magazynowych zmodyfikowaliśmy jego pojazd :).

BMW G12 w wersji z najmocniejszym dieslem jest samochodem genialnym. Aksamitna praca silnika, duży moment obrotowy oraz bardzo komfortowe warunku podróżowania sprawiają, że samochód ten jest idealnym środkiem transportu na długich trasach.

Wyposażenie jest tutaj zawsze ciekawe. Z tyłu nie można się nudzić i relaks jest obowiązkowy. Z przodu możemy gnać 300 km/h i wciąż będzie stabilnie :). Gdyby nie wskazania licznika to trudno byłoby się domyślić jaką prędkością naprawdę jedziemy.
Samochód, a raczej jego wnętrze, jest tak odizolowane od świata zewnętrznego, że gdy zwalniamy do 100 km/h to chciałby się wyjść z samochodu, bo odnosi się wrażenie, że się zatrzymaliśmy :).

BMW serii 7 zawsze nam się podobało, bez względu na model. Nawet E65 gdy się pojawiło to bardzo nam się podobało. Do dzisiaj naprawdę zadbane egzemplarze mają coś w sobie. Tak to już jest z BMW, albo się kocha, albo nienawidzi ;).

Ale wracając jeszcze do G12, w tym modelu BMW postawiło na komfort w dosłownym znaczeniu tego słowa, ale wciąż nie zapomniało, że samochody te mają mieć przede wszystkim sportowego ducha.
Gdy wsiadamy do tej limuzyny to wiemy, że to duży "krążownik", ale jazda nim sprawia, że momentalnie to odczucie znika.
Pojazd jest zwinny, aktywny układ kierowniczy ze skrętną osią tylną oraz genialne właściwości napędowe sprawiają, że jazda jest dziecinnie prosta i dostarcza emocji.

Zapominamy, że to ponad 5 metrowy okręt, bo jeździmy nim jak hot hatch'em :). Jedynie jego gabaryty odczujemy w miastach, podczas poszukiwania miejsca parkingowego ;). Tutaj niestety będzie ciężko. Ale kto by się tym przejmował? Nikt nie kupuje takiego samochodu do jeżdżenia po mieście ;).

Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu byliśmy w stanie obniżyć go o 3 cm, co sprawiło, że samochód prezentuje się bardziej sportowo :).

Zakodowanie start stop czy zmiana skali zegarów (szczególnie po modyfikacji) to była formalność, ale konieczna :).

Teraz pojazd naprawdę gniecie i przyspiesza bardzo przyjemnie :).

Bardzo dziękujemy panu Emiliowi za zaproszenie nas do siebie, zaufanie, miłą rozmowę i przekazanie w nasze ręce swojego BMW G12 :). Dziękujemy też Dawidowi, który nadzorował naszą pracę i przeprowadzał testy już po jej skończeniu :).

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #bmwg12 #bmw750xd #bmwB57 #bmw7 #bmw #stage1
Przeczytaj na