NNINJ-a - NIEMIECKO NIEMIECKI I NIEMIECKO JAPOŃSKI wóz na modyfikacji Mobile Coders ;).
CHIP-TUNING silnika B48 30i 252 KM
Moc
252 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> 450 Nm
Z naszym klientem spotkaliśmy się celem modyfikacji 2 samochodów z takim samym silnikiem benzynowym o oznaczeniu 30i i mocy fabrycznej 252 KM.
Jest to silnik montowany do większości nowych BMW i występuje praktycznie w każdym modelu BMW. Jak się okazuje nie tylko w BMW :).
Zapewne wiecie lub też nie, że Toyota Supra powstała we współpracy z BMW. Od samego początku inżynierowi odpowiedzialnemu za ten projekt zależało, by pod maską znalazła się rzędowa „szóstka”. W końcu R6 było sercem japońskich aut sportowych od lat.
Problem w tym, że Toyota nie dysponuje jednostką w takim układzie. Większe modele Toyoty i Lexusa używają V6.
W czasach, gdy producenci idą w kierunku elektryfikacji, projektowanie zupełnie nowego motoru spalinowego nie jest opłacalnym krokiem. Szczególnie, że mówimy tu o nietypowym silniku.
Japończycy zaczęli więc szukać kogoś, kto w swojej ofercie ma rzędową "szóstkę".
Kimś takim było właśnie BMW i szczęśliwie złożyło się, że w Monachium rozpoczynano prace nad nowym Z4. Firmy podjęły więc decyzję o bliskiej współpracy.
Idąc za ciosem do Supry poza rzędową szóstką trafiły też inne silniki od BMW. W tym bardzo popularna 2 litrówka B48 o mocy 252 KM.
Taki sam silnik gości w drugim samochodzie naszego klienta czyli BMW G32. Moce uzyskane po modyfikacji są oczywiście dokładnie takie same i wynoszą w przybliżeniu ok 300 KM / 450 Nm.
Nasze prace zaczęliśmy od Supry.
Maska w górę, wtyczki off, podpięcie się bezpośrednio do sterownika silnika Bosch MG1xxxxx, identyfikacja sterownika, odczyt, i co? i „pupa”...
Piękny czerwony komunikat informujący o nowym zabezpieczeniu sterownika. Dlaczego?
Otóż BMW, jako pierwszy z producentów stosuje od kilku miesięcy nowe sterowniki BOSCH, które zabezpieczone są hardware'owo.
Co za tym idzie, nie ma możliwości ich odczytu i zapisu. Nawet w metodzie BENCH (wejście na piny sterownika).
Toyota miała właśnie taki nowy sterownik. Samochód ma zaledwie miesiąc.
Z informacji jakie mamy prace nad „rozkodowaniem systemu” są już prowadzone przez producentów narzędzi do tuning'u. Zatem nie pozostaje nam nic innego jak tylko cierpliwie czekać na efekt końcowy ich pracy nad protokołem.
Pozbieraliśmy zatem „zabawki”, i udaliśmy się do drugiego miejsca w którym czekał na nas już drugi samochód naszego klienta, a mianowicie BMW G32 czyli 6GT,
Tutaj z góry było wiadomo, że wszystko się uda bo samochód jest z końcówki 2018 roku. Zatem sterownik niby ten sam, ale bez dodatkowych zabezpieczeń. Dodatkowo wersja oprogramowania nie wymagała od nas nawet wpięcia się do sterownika. Cała modyfikacja „przeszła” gładko przez złącze OBD2.
Dodatkowo zakodowaliśmy kilka opcji, o które poprosił nas nasz klient i aktywowaliśmy VIM (Video In Motion).
Dziękujemy za miłe spotkanie i do zobaczenia niebawem na modyfikacji Toyoty :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningbmw #chiptuningsupra #bmwz4 #bmwg3230ib48