Nowiutkie Audi Q8 55 TFSI na CHIPTUNINGu w MC ;).
Moc przed i po:
340 KM === >>> 400 KM
500 Nm === >>> 580 Nm
Niemałe auto jakim jest Audi Q8 potrzebuje odpowiedniego zespołu napędowego, aby jazda nim nie irytowała.
I taki zespół napędowy, jak w prezentowanym dzisiaj aucie, spisuje się całkiem dobrze z jedną uwagą – ma nieodpowiednie oprogramowanie sterujące 😊. Tak, można by się zaśmiać, ale tak jest.
Samochód wyposażony w 3-litrowy silnik benzynowy o mocy 340 KM, nawet w taki wielkim aucie, zapewnia przyzwoite osiągi.
Jest on sprzężony z 8-biegowym automatem firmy ZF, szeroko stosowany także między innymi w autach BMW.
Wszystko wygląda na papierze bardzo dobrze, jednak w codziennej jeździe LAG, czyli opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu doprowadza do szału.
Reakcja układu napędowego jest dramatyczna. Oczywiście po dłuższej chwili auto budzi się i zaczyna przyśpieszać tak jak powinno, ale nie do końca o to chodzi.
Dla przykładu podobne kombinacje układów napędowych w BMW, gdzie też są wykorzystywane skrzynie ośmiobiegowe firmy ZF nie charakteryzują się takimi opóźnieniami, wręcz one nie istnieją.
Problem leży w oprogramowaniu, gdzie Audi celowo „opóźniło” swoje auta.
Ta sytuacja szczególnie doskwiera naszemu klientowi, panu Dawidowi, który nie do końca świadomy tego problemu kupił opisywane Q8.
Niestety rzeczywistość została szybko zweryfikowana.
Pan Dawid dużo podróżuje tym autem, dlatego szybko zwrócił się do nas z prośbą o wyeliminowanie LAG’a i zwiększenie mocy.
Spotkaliśmy się zatem, aby przeprowadzić kompletną modyfikację czyli oprogramowanie silnika oraz skrzyni biegów.
Niestety okazało się, że auto jest bardzo świeże, ma dosłownie kilka tygodni i odczytanie oryginalnego oprogramowania w najnowszej wersji ze sterownika skrzyni biegów jest póki co niemożliwe.
Oczywiście problem zostanie rozwiązany i jest to kwestia czasu, jednak na tą chwilę oprogramowanie skrzyni musimy odłożyć na następne spotkanie 😊.
Z tego względu wykonaliśmy tylko modyfikację oprogramowania silnika, dzięki czemu otrzymaliśmy więcej mocy oraz momentu obrotowego i lepszą reakcję na gaz.
Ciągle jednak nie jest to rozwiązanie głównego problemu, ale rozwiązanie nadejdzie i na pewno to opiszemy zaraz po wykonaniu modyfikacji skrzyni ZF, dzięki której zredukujemy LAGa 😊.
Jednak gdy już auto zdecyduje się przyśpieszać, to robi znacznie sprawniej niż przed chiptuningiem 😊. Samochód wyrywa do przodu, co jest szczególnie wyczuwalne przy wyższych prędkościach 😊.
Dziękujemy bardzo panu Dawidowi za skorzystanie z naszych usług i do zobaczenia w niedalekiej przyszłości 😉.
#MobileCoders #BMWkodowanie #Audi #Q8 #55TFSI #Chiptuning #LagOFF #Lag #AntyLag #tuning #ZF #8HP