Druga wymiana oleju w jednym z naszych firmowych BMW G31 LCI 520d z zastosowaniem zestawu "Trzech Króli" :).
Pamiętacie ok. 2 miesiące temu dokumentowaliśmy Wam wymianę oleju w naszych firmowych samochodach.
Tutaj auto Pawła: https://www.facebook.com/watch/?v=434062500960238
Tutaj auto Mirka: https://www.facebook.com/watch/?v=395466571707915
Wtedy nasze samochody miały ok 3.000 km i nastąpiła pierwsza wymiana oleju wraz z oryginalnym filtrem BMW. Znaleźliśmy kilka opiłków, olej wyglądał całkiem nieźle, ale dla nas kluczowym jest odpowiednio dotrzeć samochód.
Teraz minęło następnych 7.000 km i przyszedł czas na drugą wymianę.
Od teraz olej będziemy już zmieniać co 10.000 km, będziemy to robić bezwzględnie stosując zawsze płukankę przed zlaniem starego oleju, następnie z zastosowaniem oleju Penrite Enviro+ 5w40 i do tego produktu Ceratec, który zmniejsza tarcie i powoduje, że zimne rozruchy są o wiele mniej szkodliwe niż bez jego zastosowania.
To oczywiście nasze rady, nie musicie się od nich stosować. Nie musicie również stosować olejów, które sugerujemy i które stosujemy sami.
Na rynku jest szeroki wybór produktów, ważne by kupić produkt oryginalny :).
Bardzo ważnym jest również, aby wymianę oleju w silniku jak i filtra, przeprowadzać jak najczęściej, ale nie później niż po 15.000 km.
My robimy to co 10.000 km i czerpiemy z same korzyści.
Koszt wymiany oleju z zastosowaniem zestawu, który my stosujemy to ok. 600 zł dla silnika 4 cylindrowego i ok 700 zł dla silnika 6 cylindrowego. Wymiana zajmuje nie dłużej niż 30 minut. Czy ta kwota i czas spożytkowany na wymianę, tylko raz między standardową obsługą w ASO, to tak wiele?
Nasze poprzednie samochody, każdy z nich, przejechał prawie 400.000 km bez żadnej awarii przez 5 lat. To genialny wynik, a stało się to właśnie dzięki częstym wymianą oleju i filtrów.
Poprzednie F11 znalazło już nowego właściciela, który dalej cieszy się pojazdem i bezawaryjną jazdą.
Obecne G31 LCI będą z nami 3 lata i w tym czasie przejadą ok 200k km i zaliczą 20 wymian oleju :). Dzięki temu następny właściciel będzie spał spokojnie, nie martwiąc się o usterki.
Dodatkowym atutem przy eksploatacji, równie ważnym jest to, abyście pamiętali, że na zimnym silniku samochodu się nie "katuje" ;).
To słowo oznacza, że przez pierwsze 5-10 km jedziemy spokojnie, bez drastycznego przyspieszania, utrzymywania wysokich obrotów.
Jazda powinna być jednostajna, płynna i ze średnimi obrotami silnika.
Po pełnym rozgrzaniu możecie robić co się Wam podoba, a silnik i jego osprzęt nie będzie już narażony na przegrzanie.
Zauważcie, że nasze samochody nie były jeszcze na pierwszym przeglądzie olejowym w ASO, który będzie dopiero przy 25.000 km, a do tej pory my sami zmienimy olej już 3x ;).
Pamiętajcie, że dla nas najważniejszym jest, aby Wasze samochody jeździły bezawaryjnie.
Mamy doświadczenie w tym temacie i jesteśmy praktykami.
Nasze G31 LCI po 200.000 km będą pracowały idealnie, a każdą wymianę oleju będziemy dokumentować na FB przez następne 3 lata :).
Także w kontakcie ;).
Bardzo Wam dziękujemy, że nas czytacie i obserwujecie.
Jeśli macie jakieś opinie na temat tak częstych wymian, lub sami chcielibyście się podzielić informacją jaki jest Wasz idealny interwał olejowy w samochodach, to będziemy wdzięczni za komentarz :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwg31LCI #bmw #serwisbmw #olej #penrite #penruiteEnviro #engineflush #ceratec #bmwg31520d #zestaw3kroli