"Wielosztuki" nie tylko w biedronce. Modyfikacja dwóch Mercedesów V-Klasse 250 CDI BlueTec 190 KM OM654

CHIP-TUNING
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
440 Nm -> 500 Nm

Nasi klienci to dwaj wspólnicy prowadzący sprzedaż rowerów elektrycznych.

Co ciekawe mamy ze sobą wiele wspólnego :).

Dlaczego?

A no dlatego, że rowery elektryczne, jak się okazuje, również poddawane są modyfikacjom :).
W zasadzie jak większość rzeczy od procesorów w komputerach po łodzie :).

Skoro panowie „siedzą" w temacie Chiptuningu rowerów, kwestie gwarancyjne, przywracanie oprogramowania seryjnego w razie awarii, to tematy zbyteczne, które nie wymagały głębszego omawiania.

Działa to dokładnie tak samo jak u nas, czyli w razie awarii wgrywane jest oprogramowanie fabryczne ;).

Na modyfikację udaliśmy się do domu jednego z wspólników by tam w bardzo komfortowych warunkach, w dużym garażu, dokonać modyfikacji obu mercedesów.

Modyfikacja silnika w przypadku nowej „V-Ki”, wymaga dostania się do sterownika silnika metodą Bench. Opcja via OBD2 tutaj niestety nie zadziała ze względu na blokadę TP (Tuning Protection) i brak protokołu dla tej drogi.

Sterownik silnika niestety nie jest już tak łatwo dostępny jak ma to miejsce w przypadku innych modeli mercedesa.
Nieco utrudnia to całą zabawę w modyfikację.

Ze względu na krótką maskę w tym modelu jest on dosyć mocno wepchany w głąb pojazdu.
Odkręcenie ostatniej najbardziej oddalonej od przodu śrubki by go wyjąć, nie jest łatwe ze względu na brak miejsca na klucz.

Na szczęście mamy swoje „patenty”, dzięki którym nie musieliśmy wykręcać sterownika, ani też nic demontować.
Dla nas czas jest szalenie ważny i jest to naszym priorytetem, aby go minimalizować.

No ale są pewne rzeczy których „nie przeskoczymy”.
Mimo, że samochody dokładnie takie same musieliśmy pobrać oprogramowanie silnika z każdego z nich z osobna i wykonać dwie modyfikacje.

Nie jest to tak, jak niektórzy uważają, że do samochodu przyjeżdżamy z gotowym oprogramowaniem, które wgrywamy każdemu takie samo. Nic bardziej mylnego.
Każdorazowo pobieramy oprogramowanie z samochodu klienta, wysyłamy je do naszych tunerów do modyfikacji, by po ok godzinie otrzymać finalny „produkt” na bazie oryginalnego oprogramowania silnika, który pobraliśmy.

Oczywistym jest to, że nastawy w programie dla obu samochodów będą identyczne, bo po to właśnie opracowuje się poszczególne bezpieczne i optymalne Stage dla każdego silnika. Jednak zdarzają się czasami korekty, ponieważ po logowaniu mapa może wymagać poprawek, jednak zdarza się to ekstremalnie rzadko.

Zatem jedyna opcja, by tutaj przyspieszyć pracę to pobranie jednocześnie programów z dwóch samochodów, lub jednego po drugim i wysłanie ich do modyfikacji. Tym samym z doświadczenia wiemy, że zyskujemy nieco czasu.

Po modyfikacji oczywiście odbyły się jazdy próbne. Co ciekawe mimo, że na papierze wartości nie wyglądają oszałamiająco, naprawdę przyrost mocy w tym samochodzie jest odczuwalny.

Dziękujemy za miłe spotkanie i że panowie nas tak bacznie obserwują. Wszystkiego dobrego życzymy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningmercedesvklasse #mercedes250CDIBlueTec190KM
Przeczytaj na