Mocna grupa "pod wezwaniem" Adama vol. 2 - czyli modyfikacja 8 samochodów u jednego z naszych klientów :).

Dwa lata temu wykonywaliśmy modyfikację w 7 autach Adama i jego kolegów, możecie trochę cofnąć się w czasie i poczytać o tym tutaj:
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/2291377527854237

Tym razem dzień ten można by nazwać bardziej dniem VAG-arowicza. Gdy normlani ludzie siedzą w swoich biurach i ciężko pracują inni przyjeżdżają, lub my przyjeżdżamy do nich, na wzmocnienie im autek :).
My nie mieliśmy wolnego czy wagarów, ale ciężko pracowaliśmy przez cały dzień by zaspokoić potrzeby wymagających użytkowników tych pięknych pojazdów o dużym potencjale "mocowym".

Na tapecie mieliśmy głównie grupę VAGa, ale sytuację zmieniło Volvo i BMW :).

Samochody przy których pracowaliśmy to:
Audi Q7 45 TDI - 2020
Audi Q5 35 TDI 163 KM 2019
Audi A4 2.0 TFSI 252 KM 2017
Audi A4 35 TFSI 150 KM 2020
BMW F15 X5 50i 2017
BMW G31 520d 2017
BMW G30 530i 2017
Volvo S90 2.0 D5 Polestar 240hp 2018

Nr 1. Audi Q7 45 TDI 231 KM 2020
Moc
231 KM -> 330 KM
Moment obrotowy
500 Nm -> 680 Nm

Pierwszy pojazd to nowiutkie, niedawno odebrane, z przebiegiem prawie 2.000 km Audi Q7 45 TDI z silnikiem o mocy 231 KM i 500 Nm. Tutaj zmodyfikowaliśmy silnik, aby zrobić z niego 50 TDI+, można by powiedzieć 55 TDI (choć taki silnik nie występuje) jednak genialnie odpowiadał by "mocowo" wersji 55 TFSI :).
Moc po programie to ok 330-340 KM, a moment z kolei rośnie z 500 Nm do 680 Nm. Genialne parametry do tego ciężkiego samochodu.
Oczywiście to nie wszystko, naszemu klientowi zależało przede wszystkim na wyeliminowaniu dokuczliwego LAGa , którego wprowadzono w 2017 roku we wszystkich autach grupy VAG.
Po przez naszą modyfikację pozbywamy się całkowicie opóźnień spowodowanych tym standardem, czyli robimy tzw. WLPT OFF ;).

Na samym końcu wyłączyliśmy system START-STOP, aby nie przeszkadzał kierowcy w codziennej eksploatacji tego pięknego i wielkiego SUVa :).

Nr 2. Audi Q5 35 TDI 163 KM 2019
Moc
163 KM -> 210 KM
Moment obrotowy
380 Nm -> 440 Nm

Drugi pojazd należy do kolegi Adama, Michała, który w swoim Q5 35 TDI chciał poprawić nieco osiągi.
Modyfikacja silnika i skrzyni biegów to coś czego od nas oczekiwał.
Z silnika 35 TDI, czyli innymi słowy 2.0 TDI 163 KM możemy zrobić spokojnie ponad 200 KM i 440 Nm.
Parametry przyjemne prawda? Samochód jeździ o niebo lepiej.
Jeśli chodzi o skrzynie automatyczną i pozbycie się wspomnianego wyżej, w przypadku Q7, laga, tutaj nie powiodło się. Jedno z naszych narzędzi, które odczytuje i zapisuje dane w sterowniku skrzyni nie miało oryginalnego oprogramowania na serwerze, które moglibyśmy poddać zmianom. Rzeczywisty odczyt z tego rodzaju skrzyń jest na dzień dzisiejszy niemożliwy stąd producenci narzędzi to CHIPTUNINGu starają się na bieżąco aktualizować swoją bazę oryginalnych "wsadów" danych sterowników, jednak od czasu do czasu zdarza się, że jakichś nowych wariantów nie ma i trzeba poczekać. My czekamy razem z Michałem, który jest chętny na zredukowanie LAGa po przez modyfikację skrzyni. Jak tylko otrzymamy informację od naszego dostawcy sprzętu, że plik z tej wersji jest już na serwerze to zmodyfikujemy go i podjedziemy do właściciela by dokonać dodatkowych zmian :). Póki co Q5 jeździe o niebo lepiej, szczególnie przy wyższych prędkościach, gdzie każdy KM się liczy :).

Ostatnim etapem była oczywiście wisienka na torcie, czyli Start-Stop domyślnie wyłączony :).

Nr 3. Audi A4 2.0 TFSI 252 KM
Moc
252 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
370 Nm -> 450 Nm

Kolejne Audi, czyli A4 B9 przed liftem, należące do Sebastiana to samochód wszystkim dobrze znany.
Nie "zgnębiony" jeszcze standardami WLTP jeździ "bezlagowo" ;).
Tak, tutaj modyfikacja skrzyni nie jest konieczna, można oczywiście ją wykonać, poprawi działanie, szybkość, reakcję na polecenia kierowcy, ale jeśli nie potrzebujemy takiego dodatku to na serii zupełnie nam wystarczy i zadowoli.

Dodatkowy zastrzyk mocy w tym aucie, w postaci extra 50 KM sprawia, że ten samochód staje się sporo szybszy i elastyczniejszy. W końcu zaczyna pracować, a nie wyć, kręcenie wskazówki obrotomierza do samego końca nie powoduje ciarek przechodzących przez całe ciao z powodu wibracji jakie temu towarzyszą. Po Chiptuningu samochód ten staję po prostu żwawy i dostępny dla swojego kierowcy niemal w każdym momencie, bez zbędnego zastanawiania się co miał na myśli wciskając pedał przyspieszenia :).
Modyfikacja w wersji 2.0 TFSI 252 KM to niemalże przymus, koniecznie wzmacniajcie, silniki są raczej bezproblemowe :).

Start-stop off również "aktywowaliśmy" :).

Nr 4. Audi A4 35 TFSI - 2020
Moc
150 KM -> 240 KM
Moment obrotowy
270 Nm -> 400 Nm

No i to również samochód, który pracuje w firmie Sebastiana :). Model 35 TFSI jest już zdecydowanie obarczony nowymi standardami, które sprawiają, że opóźnienia podczas natychmiastowej próby ruszenia z miejsca lub wyprzedzania są tak duże, że kierowca od chwili wciśnięcia gazu do momentu, gdy samochód zacznie przyspieszać może przeczytać co najmniej 2 artykuły w porannej gazecie.
Oczywiście to mocno wyolbrzymione porównanie, ale jakie prawdziwe, gdy rozchodzi się o nasze zdrowie, a czasami życie. Jasne, można się do tego przyzwyczaić, nauczyć, ale jaką radość sprawia auto z takim LAGiem? Powiemy Wam, dla użytkowników grupy VAGa, którzy wymagają od samochodu jeszcze więcej, nie daje to żadnej radości. Co więcej, bardzo często słyszymy, że gdyby wiedzieli, że będą takie opóźnienia to drugi raz takiego samochodu by nie kupili.

Wniosek jest jeden, czy z tymi właścicielami jest coś nie tak...?
Otóż pewnie można by tak sądzić, gdyby 1 na dziesięciu narzekał na zachowanie tych samochodów, niestety życie i praktyka pokazuje, że narzeka co najmniej połowa właścicieli tych aut.

My możemy się cieszyć, bo mamy więcej pracy, jednak szkoda, że właściciele muszą tak bardzo zawodzić się na tej świetnej marce.

Ale wróćmy do tematu, oprócz silnika zamierzaliśmy tutaj również zmodyfikować sterownik skrzyni, aby pozbyć się LAGa, jednak niestety wystąpiła dokładnie ta sama sytuacja co w przypadku Q5 35 TDI, brak pliku, czekamy...
Jak tylko skrzynia pojawi się na serwerze to od razu umawiamy się ponownie z Sebastianem :).

Nr 5. BMW F15 X5 50i 449 KM 2017
Tutaj sprawa dotyczyła tylko i wyłącznie wyłączenia systemu start-stop. Póki co klient nie chce więcej mocy, ponieważ wcześniej jeździł samochodem, który miał lekko ponad 100 KM, a teraz ma 5x więcej i musi się oswoić :). Życzymy bezpiecznego oswajania się z tym potworkiem :).

Nr 6. BMW G31 520d 190 KM
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
To auto już było u nas wcześniej. naszym zdaniem była modyfikacja sterownika silnika i przywrócenie wszystkich kodowań jakie robiliśmy wcześniej wraz z Carplay i VIM. Auto było w ASO i wszystko zostało usunięte. My więc zrobiliśmy z tym porządek i wszystko wróciło na swoje miejsce :).

Nr 7. BMW G30 530i 252 KM
Moc
252 KM -> 300 KM
Moment obrotowy
350 Nm -> 450 Nm
Znany i w miarę lubiany motor B48, który potencjał na Stage 1 posiada dość spory. Po takiej modyfikacji jest dużo fajniejsza zabawa :).
To autko też było już kiedyś u nas, zmodyfikowaliśmy je do 300 KM i 450 Nm oraz przywróciliśmy wszystkie kodowania, ustawienia, Carplay i VIM po aktualizacji w ASO :).

Nr 8.
Volvo S90 2.0 D5 Polestar 240hp 2018
Moc
240 KM -> 280 KM
Moment obrotowy
500 Nm -> 545 Nm

No i ostatni pojazd to Volvo S90 Tobiasza :). Przesiadł się on z BMW G31 :( na Volvo S90 :). Nie mówimy, że źle, ale trochę smutno ;).
Jednak Volvo S90 jest genialne, bardzo ładny, duży, bezpieczny i nowoczesny samochód. Na pokładzie znajdziemy niemalże wszystko co potrzebne jest nam do komfortowego przemieszczania się wraz z systemem Audi Bowers&Wilkins.

Aktywny tempomat, ostrzeżenia o kolizji, autonomia i bezpieczeństwo to znak rozpoznawczy Volvo. Nie powiemy, bo auto niesamowicie przypadło nam do gustu. Co prawda rozwiązania elektroniczne w tych samochodach niekoniecznie nam pasują jeśli chodzi o stronę modułową/elektryczną.
Zobaczcie umiejscowienie sterownika silnika, lewe nadkole. Aby wyjąć sterownik trzeba nieźle się nagimnastykować. Stratą czasu w tym aucie, jak i większości nowych pojazdów, szukanie klucza do kół i lewarka. Większość jeździ na oponach Run Flat, a inne mają po prostu zestaw naprawczy koła :).
Jednak sam samochód jest genialny i stosunkowo niedrogi jak na tę klasę.

Jak pewnie wielu z Was, jak i naszych klientów, przekonało się modele wyprodukowane po 2018 roku, czyli końcówka 2018 posiadają sterownik silnika z nietypowym procesorem, którego żadne narzędziem nie jest w stanie odczytać. Mamy kilkunastu klientów, którzy czekają na modyfikację sowich Volvo, bo ich auta zostały wyprodukowane w 2019 i 2020 roku.

Prezentowane S90 było z wyprodukowane w drugiej połowie roku 2018 i baliśmy się, że nie uda się odczytać. Jednak nasz strach szybko minął, po wpięciu się w piny sterownika momentalnie nastąpił odczyt danych pamięci :). Cieszyliśmy się bardzo, bo zależało nam na modyfikacji tego pojazdu :).

Po programie uzyskujemy ok 280 Km i jakieś 540-550 Nm. To bardzo fajne parametry na których ten samochód jeździe dużo przyjemniej niż seryjnie :).

_______________________________________________
To by było na tyle. Miało być najnowsze Audi Q8, ale niestety dealer nie zdążył go zarejestrować i nie trafiło jeszcze w ręce właściciela. Za jakiś czas wrócimy w to miejsce by dokończyć temat ze skrzynią biegów w Q5 oraz A5 i zmodyfikować brakujące Audi Q8 - również silnik i skrzynia :).

Na ten moment bardzo dziękujemy Adamowi za zorganizowanie całej ekipy, za podstawienie nam tylu fajnych aut oraz za zaufanie :). Mega doceniamy Waszą lojalność i dziękujemy, że oddaliście nam Wasze świetne samochody w nasze ręce :).

Do zobaczenia i pozdrawiamy serdecznie. Niech auta dają Wam radość :).

#MobileCoders #VAGday #bmwkodowanie #chiptuning #audiQ7 #audiQ745TDI #audiQ5 #AudiA4 #VolvoS90 #volvo #bmw #bmwf15 #bmwg30 #b48 #audi45TDI #polestar #VAG
Przeczytaj na