Kolejne BMW G81 M3 Touring na kodowaniu i zabezpieczeniu 😊.

Piękne, wyjątkowe i wyczekiwane od lat. Od jakiegoś czasu są już na rynku egzemplarze modelu, na który wielu fanów marki czekało z utęsknieniem, od bardzo dawna.

BMW G81 M3 w wersji Touring, czyli kombi, to auto wielofunkcyjne, sportowe i rodzinne. Zdają sobie z tego sprawę nasi klienci, których już kilka „turasów” M3 mieliśmy okazję modyfikować i zabezpieczać 😊. Cenią sobie oni sportowy charakter auta, przez który można bez problemu korzystać z niego jak z innych, tradycyjnych M3. Jednak tutaj mamy dostępny dodatkowo duży bagażnik z tyłu, dzięki któremu można jechać np. na wakacje do Chorwacji z rodziną 😊.
Jednak do rzeczy – jakie było nasze zadanie?

Klient poprosił nas o rozwiązanie bardziej nietypowej sprawy. M-trójki, tak jak i wiele innych aut tej marki, są fabrycznie wyposażone w system ASD – Active Sound Design, który ma za zadanie w teorii polepszyć doznania akustyczne i odbiór sportowego auta poprzez tworzenie sztucznych dźwięków pracy silnika oraz układu wydechowego. W skrócie mówiąc to o czym wszyscy już wiedzą, czyli po prostu tworzony dźwięk silnika z głośników.

System ten na co dzień raczej nie przeszkadza w autach BMW, jeśli możemy żyć ze świadomością, że większość dźwięku słyszalnego w kabinie podczas jazdy jest sztuczna. Jednak wielu Petrolhead’ów system ten doprowadza do szału, bo z jakiej niby racji mają słuchać czegoś tak nieprawdziwego? 😊.
Jednak w kontekście M3 pana Pawła mamy dodatkowy czynnik. Tutaj zostało zmienione audio na lepsze, a więc także wzmacniacz, który podbił głośność wszystkich dźwięków. Także i tych już wcześniej podbitych, czyli właśnie ASD (Active Sound Design).

Zatem pomruk wydawany w kabinie przez system był już nieprzyjemny i męczący. Naszą misją w tym momencie było całkowite wyłączenie go. Kwestia okazała się nieco trudniejsza niż zakładaliśmy i wymagało to nieco obadania tematu, jednak ostatecznie udało się programowo wyłączyć męczące dźwięki. Co ciekawe w aucie jest naprawdę znacząco ciszej. Mieliśmy do porównania obok drugie M3 z włączonym ASD jednocześnie i różnica jest kolosalna.

Drugą kwestią natomiast było oczywiście zabezpieczenie antykradzieżowe auta. Warto to zrobić, szczególnie w takim nowym i pożądanym modelu. Tutaj w sukurs przychodzi urządzenie Author IGLA, które świetnie sprawdza się także w takich nowych autach jak M3 Touring. Jego główne zalety to miedzy innymi:
- immobilizer nie może zostać ominięty elektronicznie,
- urządzenie nie wysyła żadnych sygnałów radiowych,
- autoryzacja (odblokowanie) odbywa się poprzez własną kombinację przycisków (PIN), którą można w każdej chwili zmienić, poprzez sparowany z urządzeniem telefon lub też za pomocą dodatkowych pastylek (autoryzacja również w formie bezprzewodowej),
- możliwość wprowadzenia kodu serwisowego (w przypadku wizyty w serwisie),
- możliwość wprowadzenia kodu awaryjnego / transportowego,
- znikomy pobór prądu (nie ma ryzyka rozładowania auta),

Poza tym urządzenie świetnie komponuje się również w najnowszym systemie iDrive 8, gdzie dla przykładu na jednym ze zdjęć widać potwierdzenie wejścia w tryb serwisowy („Systemy ochronne nieaktywne”).

Dziękujemy panu Pawłowi za skorzystanie z naszych usług i jeszcze raz gratulujemy świetnego auta 😊.

#MobileCoders #M3Touring #G81 #kodowanie #IGLA #Author #zabezpieczenie #ASD #ActiveSoundDesign
Przeczytaj na